Skip to main content
Beantwoord

Bepaalde website via KPN niet meer toegankelijk

• February 3, 2026
  • 4 reacties
  • 57 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik gebruik al maanden de site https://sensecraft.seeed.cc/hmi/ als screendesigner voor een display. Dit werkte prima. Sinds gisteren is de site niet meer te benaderen of duurt het vele minuten.

Getest:

• KPN glasvezel bekabeld
  • KPN via wifi
  • Mobiel via Wifi
  • Mobiel via KPN 5G
  • Firewall uitgezet
  • Cache schoning op Chrome browser

Met Ziggo geen enkel probleem (andere pc).

Op het internationale forum van de leverancier zijn meerdere Nederlanders met bovenstaand verschijnsel. Is een site dan (tijdelijk) geblokkeerd (door een provider of in een land), en zo ja, hoe kan ik dat testen? Zijn er andere zaken die ik kan testen of controleren?

Beste antwoord door marcvdw

Intussen ben ik erachter gekomen dat het commando (CMD in Windows)

tracert sensecraft.seeed.cc

helpt bij het in kaart brengen van de reis die wordt afgelegd na invoer van de url. Google Gemini AI kan hierop prima toelichting geven en maakt de reis nog wat leesbaarder.

Fabrikant heeft intussen wijzigingen doorgevoerd, waardoor het allemaal nu weer werkt.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 3, 2026

Ik krijg via de door jou geplaatste link ook geen verbinding met die site en ik gebruik gewoon de standaard instellingen van KPN en de Chrome browser ​@marcvdw 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • February 4, 2026

Intussen ben ik erachter gekomen dat het commando (CMD in Windows)

tracert sensecraft.seeed.cc

helpt bij het in kaart brengen van de reis die wordt afgelegd na invoer van de url. Google Gemini AI kan hierop prima toelichting geven en maakt de reis nog wat leesbaarder.

Fabrikant heeft intussen wijzigingen doorgevoerd, waardoor het allemaal nu weer werkt.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 4, 2026

Vermoedelijk veiligheids certificaat wissel. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Fijn dat de website inmiddels weer bereikbaar is ​@marcvdw. Ik vermoed dat het te maken heeft gehad met een certificaat aanpassing.