Skip to main content

Goeiedag, sinds 2 weken willen sommige websites of programmas niet laden of heel erg traag.

laden niet en/of na veel pogingen wel:

Fusion 360 (3d model cad programma), (cloudbased)

Easyeda (pcb cad prgramma), (cloudbased)

Steam (games), (de winkel)

Steam (games), (saven op cloud)

tijdens het typen speedtest by ookla openen wat ongeveer 5 min duurde voor dat de pagina geladen was. ping = 2 down = 200, latency = 120, up = 242, latency = 2

maar website zoals youtube en facebook werken perfect!

wat ik al gedaan heb:

browsegegevens gewist.

modem, fabriek reset gedaan

heb ook de test gedaan van KPN maar die zegt dat alles na behoren werkt.

dit probleem heb ik zowel op me pc kabel (win11) en me telefoon wifi (android V14)

mvg, emile

Welkom op de KPN Community, ​@emile_ballard! Goed dat je ons hebt gevonden en jouw vraag hier stelt.

Wat raar dat sommige programma's en websites problemen geven, terwijl je met andere nergens last van hebt. Je hebt zelf al één en ander geprobeerd, zie ik. Heel fijn dat je dit meteen hier schrijft, dat helpt enorm.

Wat het zou kunnen zijn, is dat je problemen met IPv6 hebt. Ik zou daarom aanraden om dit uit te schakelen via de instellingen van jouw modem.

goeiedag, Denise van kpn

ik heb ipV6 uitgezet maar het blijft het zelfde.

ik heb het ook effe op me laptop geprobeert en daar heb ik het zelfde, het is traag.

ik heb ook effe een filmpje gemaakt dan kan je het zien. https://www.dropbox.com/scl/fi/lyyo0x5dgki8l0bcgelav/kpn.mp4?rlkey=jpq1hsyqbwjpxxnm51psibfur&st=xpf3uxd2&dl=0

maar het lijkt er heel erg op dat het pakketje wat verstuurd word van mijn pc naar de server niet aan komt. maar zodra het aan komt kan het helemaal perfect werken.

BV, met Steam waar je games mee download een download opstarten duurt gewoon effe maar zodra de connectie tussen pc en server is gemaakt werkt het perfect dan download ik zonder problemen met 200Mbit/ps (25 MBytes/ps)

mvg, emile

maar ik heb een beetje zitten googlen en zie idd dat er IPv6 problemen zijn.

en dat er een nieuwe firmware aan zit te komen. hopelijk duurt het niet lang en lost de nieuwe update mijn problemen op. 🙏

Bedankt dat je IPv6 uitzetten wilde proberen. Jammer dat dit niet heeft geholpen.

Zoals je het beschrijft, klinkt het bijna als ‘opstart problemen’. Maar waar dat dan door komt… Gebruik je toevallig een VPN?

goeiedag, 

nee ik gebruik geen VPN

het enige wat ik gebruik(te) is port forwarding op port 80 want ik heb me eigen webpagina draaien (niet super belangrijk) maar na de modem reset heb ik dat niet meer aan gezet.

momenteel heb ik het zo alsof ik een “Normale” gebruiker ben. met bekabeld internet. (geen wifi)

heb speciaal kpn een gat in de bunker waar ik woon laten maken zo dat ik geen wifi hoef te gebruiken.

maar zo als ik al aangaf, is dat ik dit probleem sinds 2 weken heb, daarvoor vond ik al dat de reactie snelheid van glasvezel wat traag was maar dat is mieren n#@k%n. dat gezegd te hebben was de reactie snelheid sneller bij me vorige provider.

Oke, duidelijk! Ik wil je vragen om het modem en het glasvezelkastje stroomloos te maken. Wacht 2 minuten. Sluit daarna het glasvezelkastje opnieuw aan. Wacht tot deze volledig is opgestart en sluit dan het modem weer aan. Wacht ook tot deze volledig is opgestart. Dit kan tot een half uur duren. Ik benieuwd of dit de reactietijd weer verhoogt.

goeiedag,

nee jouw suggestie loste jammer genoeg niet het probleem op.

maar ik heb het opgelost, reset knop op de modem (hardware matig) ingedrukt.

de software matige “zet terug naar fabrieksinstellingen” en de hardware matige “reset” zijn toch totaal anders.

werkt nu weer perfect!

ok de saga gaat door MAAR! ik heb nu wel meer een idee van wat het probleem is.

het ligt namelijk aan de wifi instellingen. zodra ik daar iets aan pas dan krijg ik problemen dat het traag word of helemaal niet laad. (zie filmpje van eerdere post)

zodra ik de wifi instellingen reset werkt alles na behoren. om een idee te geven wat ik verandert had/heb is de SSID en wachtwoord. maar zouw dat wel graag willen veranderen. woon in een flat met meerdere kpn modems en KPN12389047192856, KPNshjudghf784, KPNuishef784, KPN8912374982374 enz is best lastig zoeken.

Het zal gaan om WiFi op 2,4GHz ?
Daar mee zijn maar een paar kanalen bruikbaar op een plek, dicht bij elkaar zoals een flatgebouw.
Hoe, welke kanalen gebruikt worden dat is in (sommige) WiFi kastje te zien middels een inlog  op interne webpagina.

Als het kan dan is 5GHz beter, althans, veel meer kanalen, minder last van de andere WiFi netwerken.

@ KeesYagi

bedankt voor de reactie maar je hebt duidelijk niets gelezen, en/of meschien staat het er wat onduidelijk.

ik zal een poging doen om het duidelijker te maken,

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb een PC die is met een kabel aangesloten op de modem.

ik heb uiteraard ook een telefoon die wifi gebruikt.

zodra ik de SSID en wachtwoord verander van me wifi op de modem, zodat hij makkelijk te vinden is.

dan word het internet op de me pc met een kabel aangesloten op de modem onstabiel.

wifi op mijn telefoon word ook onstabiel.

maar als ik de wifi instellingen op “fabrieks instellingen” zet/hou dan heb ik geen probleem dan werkt de internet op me pc met een kabel aangesloten op de modem perfect.

en de wifi op me telefoon werkt dan ook perfect.

Ik snap dat je niet de 13e in een dozijn wilt zijn en dus graag een eigen gekozen wifinaam kiest. Bovendien is een eigen gekozen wachtwoord ook veiliger dan het gebruik van de standaard instellingen. Dus logisch dat je dit aanpast.

Maar dat dit er vervolgens voor zorgt dat jouw internetverbinding traag wordt, dat snap ik niet. Want wifi heeft verder geen invloed op jouw bekabelde verbinding. Dus ik vraag me af of het aanpassen van jouw wifi instellingen dan echt de oorzaak is.

Pas je nog meer aan in het modem dan alleen wifinaam en wachtwoord?

En wat voor apparaten heb je verder nog in jouw netwerk?

@ KeesYagi

bedankt voor de reactie

“graag” gedaan.

maar je hebt duidelijk niets gelezen,

Ik heb alles gelezen en je hebt het in het bericht voor mijn reactie duidelijk over wifi., vandaar.
EN het was maar een suggestie aangezien het lastig blijkt.

Om reacties te krijgen is het handig om wat vriendelijk te reageren.

Wat ik nog bedacht.
Heb je een ethernetverdeler er bij om meer apparaten aan te kunnen sluiten ?
Als je dan een kabel -per ongelijk- tussen 2 poorten hebt dan krijg je een soort rondzinger en dat geeft hele vreemde effecten.
Dat is me wel eens gebeurd is op mijn netwerkje.  :-)

Het is maar weer goedbedoeld idee.

Goeiedag,

bedankt voor de reacties,

maar om effe een idee te geven aan jullie, ik ben zelf een programmeur voor hardware apparaten.

en in me vrij tijd ben ik een beta tester voor een gratis stuk software.

Maar dat is er vervolgens voor zorgt dat jouw internetverbinding traag wordt, dat snap ik niet. Want wifi heeft verder geen invloed op jouw bekabelde verbinding. Dus ik vraag me af of het aanpassen van jouw wifi instellingen dan echt de oorzaak is.

was het leven maar zo logisch en makkelijk. als programmeur kom ik vaak genoeg tegen dat 1 verkeerd regel / variable / pointer invloed kan hebben op andere delen van je code.

En wat voor apparaten heb je verder nog in jouw netwerk?

best het een en ander, maar daar gaat het niet om het is een een proces van eliminatie.

uiteraard heb ik alles wat niet relevant was in mijn perspectief los gekoppeld van het netwerk.

en mijn conclusie was gebaseerd op het feit dat het enige wat aangesloten was, was mijn pc die met kabel is aangesloten op de modem. verder niets. om zo veel mogelijk variable uit te sluiten.

ik wauw vandaag weer een filmpje maken om het aan te tonen, maar het lijkt in ene allemaal weer perfect! tewerken ,ik kan me SSID en wachtwoord veranderen zonder dat me internet onstabiel word.

het is me wel opgevallen dat ik in ene van firmware versie v12.c.24.16.14 naar V12.C.25.06.06 ben gegaan

ik wauw vandaag weer een filmpje maken om het aan te tonen, maar het lijkt in ene allemaal weer perfect! tewerken ,ik kan me SSID en wachtwoord veranderen zonder dat me internet onstabiel word.

Dit is alleen maar mooi! Hopelijk blijft het ook zo. 😃

Reageer