Skip to main content
Vraag

Bepaalde websites zijn niet of slecht bereikbaar via KPN

• April 16, 2026
  • 15 reacties
  • 89 keer bekeken

PA2J
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

C:\>tracert web0103.zxcs.nl  geeft wel dat er een mate van verbinding is maar websites  die bij ZXCS.nl gehost zijn zie ik niet en kan ook geen gebruik maken van DirectAdmin bij deze Hoster via KPN …..

kost bergen tijd om e.e.a. uit te zoeken…..

dacht met glasvezel van dit soort problemen af te zijn. niet dus

graag een oplossing !

De telefonische klanten service wist het ook niet zelfs niet hoe je poorten kan controleren en open zetten. Zij verwezen me door naar dit Forum

nog met vriendelijke groet,

Jasper

15 reacties

rvk01
Slimmerik
  • April 17, 2026

Heb je het probleem nog steeds?

web0103 kan ik wel bereiken. Andere subdomeinen op zxcs.nl ook.

En de route daarnaartoe is ook redelijk kort.

(valt me wel op dat sommige subdomeinen wel IPv6 ondersteunen en andere niet 🙄)

Heb je voorbeelden van sites die jij niet kan bereiken?

PA2J
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 18, 2026

Later op de dag ging alles weer vlekkeloos...  dus waar het aan lag geen idee maar de routert was ook snel in respons . Blijft gokken maar erg vervelend als het gebeurt,  lijkt wel sensuur op dat moment.... Bedankt voor je reactie!

rvk01
Slimmerik
  • April 18, 2026

Als de sites echt niet te bereiken waren en het was tijdelijk dan lijkt dat inderdaad meer op een (tijdelijke) IP blokkade aan de kant van zxcs.nl.

Fijn dat het weer werkt.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@PA2J, welkom bij de community en leuk dat je ons hebt gevonden. 😊

Goed om te lezen dat het later op de dag weer werkte! Omdat het probleem tijdelijk was en vanzelf is opgelost, wijst dit niet direct op een probleem met de KPN-verbinding. 

Mocht het nog eens gebeuren, dan kan het helpen om het volgende te checken:

• Werken andere websites wel?
  • Werkt het via mobiel internet (4G/5G)?
  • Even modem herstarten.

Komt het vaker terug, dan is het handig om een paar voorbeelden te noteren. Dan kan er gerichter meegekeken worden. Fijn dat het nu weer werkt! 😊Als je ooit nog andere vragen hebt dan weet je ons hier te vinden.

PA2J
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 22, 2026

we zijn een paar dagen verder en weer het zelfde websites niet of slecht en traag bereikbaar. Ja via 5G telefoon werkt het wel en ook snel. dus mag het gewoon goed blijven werken AUB.

Ik betaal tenslotte voor dat alles gewoon goed werkt

Tracing route to web0103.zxcs.nl [185.104.29.52]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  mijnmodem.kpn [192.168.2.254]
  2     4 ms     2 ms     2 ms  195-190-228-22.fixed.kpn.net [195.190.228.22]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     5 ms     4 ms     4 ms  web0103.zxcs.nl [185.104.29.52]

Trace complete.

gewoon niet goed dus, en lijkt op sensuur….

PA2J
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 22, 2026

als aanvulling : maak ik verbinding met Norton VPN dan heb ik de web pagina's wel !!!

eigenlijk wordt ik nu boos !

rvk01
Slimmerik
  • April 22, 2026

5     5 ms     4 ms     4 ms  web0103.zxcs.nl [185.104.29.52]

Trace complete.

gewoon niet goed dus, en lijkt op sensuur….

Dat lijkt toch goed? Ping is 5ms.

Je moet bij een trace route niet kijken naar de tussenpunten. Die hoeven helemaal niet op een ping te reageren (en doen dat aan ook niet of met flinke rate limiting).

Zie punt #2 hier. Ik zeg niet dat jouw verbinding goed is maar aan wat jij laat zien kun je dat niet beoordelen.

https://www.cloudflare.com/learning/network-layer/what-is-mtr/

PA2J
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 22, 2026

rvk01 : dank voor je snelle reactie ! waarom dan wel verbinding via een VPN en niet direct via KPN netwerk ??? ik begrijp het niet maar kan niet de bedoeling zijn dat we we iedere keer een trukendoos moeten openen om iets werkend te krijgen toch?

ik ga maar eens kijken wat de klanten service hier aan wil doen

rvk01
Slimmerik
  • April 22, 2026

rvk01 : dank voor je snelle reactie ! waarom dan wel verbinding via een VPN en niet direct via KPN netwerk ??? 

De route is dan anders en zal waarschijnlijk direct via het von eindpunt gaan.

Heb je toevallig veilig browsen aan staan (in de mijn kpn app)? Ik zou verwachten dat dan de site helemaal niet bereikbaar is, maar controleer het toch maar eens (en zet het even uit).

Wat is nu precies het probleem en met welke sites heb je het probleem, en met welke sites heb je het probleem niet in hetzelfde domein? (Want dat is nog niet duidelijk genoemd, je begon gelijk met traceroute maar die doet er dus niet toe).

PA2J
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 22, 2026

Hoi  als voorbeeld pa6m.nl of elferink.productions beide bij zxcs gehost = Vimexx.nl kan daardoor ook niet aan de DirectAdmin tool om e.e.a. aan de pagina's te doen. Blijf het erg vreemd vinden dat zonder VPN ik de sites niet kan bereiken onder ander ook https://www.goedhoesje.nl

Veilig browsen staat niet aan trouwens

rvk01
Slimmerik
  • April 22, 2026

Hoi  als voorbeeld pa6m.nl of elferink.productions beide bij zxcs gehost = Vimexx.nl kan daardoor ook niet aan de DirectAdmin tool om e.e.a. aan de pagina's te doen. 

Wat krijg je te zien? De paginas zijn helemaal niet bereikbaar? Of kun je alleen niet inloggen? (Onlangs nog gezien dat veilig browsen iets tegenhield van wordpress maar je hebt veilig browsen dus niet aan staan).

Heb je al eens geprobeerd een andere DNS server in te stellen (b.v. 1.1.1.1 of 8.8.8.8) of gebruik je misschien al eigen dns servers (wat dan ook kan leiden tot dit probleem afhankelijk van welke server je gebruikt).

Je kunt ook nog kijken of het uitschakelen van ipv6 in de router helpt.

Hier zijn ze ook ieder geval gewoon bereikbaar (met de standaard dns van kpn).

PA2J
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2026

ook vandaag weer. ook andere DNS helpt niets en ipv6 stond al uit.

Te bizar voor woorden dat je een IT nerd moet zijn om een simpele web pagina te mogen zien…. misschien staat de server van bewuste pagina's wel op een black list of zo iets, voor mij maakt het niet uit ik had toegang tot in maart en nu niet meer e.e.a. na werkzaamheden aan het netwerk ( glasvezel) 

mag het aub ongeflitert weer gaan werken ? op deze manier is het abonnement zijn geld niet waard !

rvk01
Slimmerik
  • April 23, 2026

misschien staat de server van bewuste pagina's wel op een black list of zo iets, voor mij maakt het niet uit ik had toegang tot in maart en nu niet meer e.e.a. na werkzaamheden aan het netwerk ( glasvezel) 

Het is niet de server die dan op een blacklist staat maar jouw eigen IP adres. Zeker ook omdat het via VPN wel werkt. Het is ook niet zo dat KPN de boel tegenhoudt want ik kan de paginas gewoon bereiken.

Omdat je de pagina wel kunt bereiken via VPN denk ik dus dat jouw IP aan de server kant geblokkeerd wordt. Enige optie daarvoor is contact op te nemen met de hoster van de site of het bedrijf zelf.

PA2J
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2026

dat is mij reeds meerdere malen bevestigd dat de blokkade van mijn IP er af is of ieder geval er niet op zit bij die provider, maar er zijn meer web pagina's bij andere providers die ik ook niet kan bereiken …

blijf dus kastje naar de muur verhaal waar ik al bang voor was bah !!!

rvk01
Slimmerik
  • April 23, 2026

dat is mij reeds meerdere malen bevestigd dat de blokkade van mijn IP er af is of ieder geval er niet op zit bij die provider, maar er zijn meer web pagina's bij andere providers die ik ook niet kan bereiken …

Het zullen alle sites op die server zijn denk ik (stuk of 92 services).

Dit is het IP van die server met info over al die sites. Ik neem aan dat je die allemaal niet kunt bereiken? Als het slechts 1 site daar is, en je kunt wel andere bereiken, dan zit de blokkade niet bij de hoster maar meer op website niveau (bv een blocklist via plugin van wordpress o.i.d.). Dat is van belang om te weten om te zien bij wie je moet zijn.

https://platform.censys.io/hosts/185.104.29.52

Als er andere sites zijn bij andere providers die je niet kunt bereiken dan kan het dus zijn dat die allemaal van dezelfde blacklist of cloudflare-achtige dienst gebruik maken. 

Helaas kan KPN daar weinig aan doen.