Skip to main content
Antwoord

Bericht gehad dat mijn abonnement start maar de glasvezelverbinding is nog niet gereed

• October 2, 2025
  • 7 reacties
  • 125 keer bekeken

Jinux
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1

SMS gehad, goed nieuws je verbinding is klaar. Oké dat is zeker goed nieuws.

De facturatie begint vanaf vandaag.

Dat zou allemaal geen enkel probleem zijn, echter doet de glasvezel niets. Monteur geweest, geen signaal mag niet in wijkcentrale. Moet ander bedrijf doen zal contact opnemen. Oké best begrijpelijk allemaal, zeer hinderlijk, maar begrijpelijk, dat iets niet in 1x werkt, zeker in deze tijd. Maar nu komt het, die facturatie, die klopt dan dus niet. En ook de 2 weken herroeping, die zou pas in moeten gaan op het moment dat ik de dienst daadwerkelijk af kan nemen. Dus, hoe zit dit nu. Stel er gaan, in het meest negatieve scenario, 4 weken overheen, voordat ik daadwerkelijk gebruik kan maken van de glasvezel aansluiting. Gaat mijn herroepingsrecht van 2 weken dan in op de datum dat ik daadwerkelijk gebruik kan maken (dit zou wel zo horen). Of wordt de facturatie datum gebruikt voor het herroepingsrecht. Ik zou dit graag weten, Ik zit nu al een week zonder internet, tv, etc. Als ik dan straks nog meer weken moet wachten en misschien, volgens sommige verhalen op internet, nog veel langer moet wachten, waar betaal ik dan eigenlijk voor en kan ik dan niet beter opzeggen? Hoe zit dit precies. Begrijp me goed, ik wil kpn samen met het kabelbedrijf gewoon de kans geven om het in orde te maken, en ik begrijp dat dingen fout kunnen gaan en het is nog maar 1 week nu, maar wat is mijn recht als klant in deze?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hey ​@Jinux. Welkom op de KPN Community! Gelukkig houd je de moed erin en ben je van de positieve mindset. Daarmee kom je deze periode zonder diensten het beste door denk ik, al is het wel knap vervelend natuurlijk. 

Zoals je al schrijft en telefonisch bevestigd hebt gekregen, gaat je twee weken bedenktermijn pas in wanneer je diensten werken. Bij deze heb je dat dan ook zwart op wit bevestigd ;) We kunnen in onze systemen wel terughalen vanaf wanneer de monteur jouw verbinding heeft opgeleverd, dus dat moet geen probleem worden.

Verder heb je natuurlijk recht op een terugbetaling van de alvast geïncasseerde abonnementskosten ten tijde dat je verbinding nog niet gereed was. Daarvoor vragen we je wel contact op te nemen met de helpdesk om dat te regelen, want daar zit geen geautomatiseerd systeem achter. Ook kun je daarvoor een klacht aanmaken op onze website en dan kunnen we je terug bellen om het in orde te maken. Doe dit wel pas wanneer je een werkende verbinding hebt. Ook kun je dan een compensatie bespreken. Wel wil ik benadrukken dat we in de communicatie niet spreken over een harde leverdatum, maar altijd over een verwachte leverdatum. Juist omdat er wat complicaties kunnen zijn bij het activeren van de verbinding. En daarom heb je in principe geen recht op een vergoeding. 

Gelukkig heb je al wel noodpakket in huis en kun je via het mobiele netwerk het internet op. Dan is het wel zo handig dat het ook goed functioneert en de SSID en wachtwoord van de sticker ook bruikbaar zijn. We kunnen dit 4G modem wel omruilen voor je, want volgens mij heb je er niet veel aan op dit moment. Neem dan contact op met de helpdesk en dan kunnen we een nieuwe opsturen. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

Hopelijk komt KPN Netwerk snel in actie om je glasvezelverbinding in orde te maken en kun je snel genieten van je abonnement!

7 reacties

Jinux
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 2, 2025

Oh ook leuk, krijg net de eerste factuur binnen, €61,17. En ik maar denken dat ik de aanbieding van 6 maanden voor €35 had. €25 aansluitkosten ook nog erbij. En het abonnement zal wel al weer verhoogd zijn dan met 1 euro 17? Nu nog een werkende aansluiting. Snap je mijn vraag hierboven?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 2, 2025

Beste ​@Jinux geen beste start van je abo.

Het beste kunt je even contact opnemen met de helpdesk van KPN via 0800 0402, Facebook, X of Instagram.

Succes.

Jinux
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 2, 2025

Ik sta in contact, er wordt aan gewerkt, vroeg me alleen af hoe het zit met het herroepingsrecht van 2 weken. Maar aangezien ik nu al een factuur heb gekregen, ga ik ervan uit dat de 2 weken al zijn ingegaan. Zo hoort het natuurlijk niet, ik heb immers nog geen gebruik kunnen maken van de dienst. En het hoort zo te zijn, dat de 2 weken pas ingaat bij een actieve aansluiting. Nu ja, we zien het wel. Ik ga ervan uit dat men met man/vrouw en macht bezig is om de boel te regelen. Positive thinking ! Kon ik maar ergens vinden waar ik een eventuele ticket kan bekijken.

Jinux
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 3, 2025

Nou ik heb HET KPN noodpakket binnen. Zit een Alcatel hotspot apparaat bij. Zit een sticker op de deksel en een sticker in het apparaat zelf. Op de stikkers staan de ssid met wachtwoord. Alleen, ja jammer joh, het apparaat zend een heel ander ssid uit dan op de sticker staat. Ja even resetten met de reset knop, maar ssid blijft gewoon hetzelfde. Wel fijn dat het apparaat gerecycled is. Ik heb nu de sim van het noodpakket maar in een oude 4g telefoon gestopt. We hebben nu draadloos internet met een snelheid van wel 5 mbit/s. Hopelijk wordt het snel geregeld want dit is niks zo. Ik heb wel gebeld en de 2 weken bedenktijd van het herroepingsrecht gaat in nadat de verbinding daadwerkelijk actief en werkend is. Toen ik vroeg of men dat even naar mij kon mailen, was dat helaas niet mogelijk. Wat facturering betreft wordt dit volgens de klantenservice achteraf pro rata verrekend. Toen ik vervolgens sprak over compensatie omdat we geen internet, en tv hebben kwam men weer terug op de facturatie, maar dat bedoel ik natuurlijk niet. Hoop houden en afwachten. Ga de monopoly maar tevoorschijn halen, mens erger je niet zijn we wel klaar mee.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 5, 2025

Hey ​@Jinux. Welkom op de KPN Community! Gelukkig houd je de moed erin en ben je van de positieve mindset. Daarmee kom je deze periode zonder diensten het beste door denk ik, al is het wel knap vervelend natuurlijk. 

Zoals je al schrijft en telefonisch bevestigd hebt gekregen, gaat je twee weken bedenktermijn pas in wanneer je diensten werken. Bij deze heb je dat dan ook zwart op wit bevestigd ;) We kunnen in onze systemen wel terughalen vanaf wanneer de monteur jouw verbinding heeft opgeleverd, dus dat moet geen probleem worden.

Verder heb je natuurlijk recht op een terugbetaling van de alvast geïncasseerde abonnementskosten ten tijde dat je verbinding nog niet gereed was. Daarvoor vragen we je wel contact op te nemen met de helpdesk om dat te regelen, want daar zit geen geautomatiseerd systeem achter. Ook kun je daarvoor een klacht aanmaken op onze website en dan kunnen we je terug bellen om het in orde te maken. Doe dit wel pas wanneer je een werkende verbinding hebt. Ook kun je dan een compensatie bespreken. Wel wil ik benadrukken dat we in de communicatie niet spreken over een harde leverdatum, maar altijd over een verwachte leverdatum. Juist omdat er wat complicaties kunnen zijn bij het activeren van de verbinding. En daarom heb je in principe geen recht op een vergoeding. 

Gelukkig heb je al wel noodpakket in huis en kun je via het mobiele netwerk het internet op. Dan is het wel zo handig dat het ook goed functioneert en de SSID en wachtwoord van de sticker ook bruikbaar zijn. We kunnen dit 4G modem wel omruilen voor je, want volgens mij heb je er niet veel aan op dit moment. Neem dan contact op met de helpdesk en dan kunnen we een nieuwe opsturen. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

Hopelijk komt KPN Netwerk snel in actie om je glasvezelverbinding in orde te maken en kun je snel genieten van je abonnement!

Jinux
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 16, 2025

Ja het is geregeld hoor. Ik heb verbinding. Jammer dat de verrekening niet automatisch gaat. Alles gaat tegenwoordig automatisch. Ik zal wel contact opnemen met de klantenservice binnenkort. Het is niet leuk als je een abonnement afsluit als later blijkt dat de glasvezel kabel niet eens is aangesloten in de wijkcentrale. Deze aansluiting stond geplant op 26 oktober. Ach het is in deze "moderne" tijd met weinig vakmensen die er nog zijn en opgesplitste afdelingen en verschillende bedrijven nu eenmaal zo dat dingen verkeerd gaan en waarschijnlijk voorlopig wel verkeerd zullen blijven gaan zo niet nog verkeerder zullen blijven gaan. Nu een jaartje kpn en dan zien hoe het gaat. Bedankt aan de monteurs van MenM glasvezel.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Top dat je nu een werkende verbinding hebt en dat dat eerder kon dan 26 oktober. Het klopt dat er vele schakels betrokken zijn bij aanlegproces van glasvezel en dan wil er soms wel eens iets mis gaan of de administratie niet helemaal op orde is. Het belangrijkste is dat het dan zo snel mogelijk wordt hersteld en dat wij ervan leren. Dat gebeurt dan ook zeker. 

Veel plezier met je abonnement en verbinding!