Ik kreeg een SMS van KPN, dat ik de nieuwe glasvezelverbinding nog niet gebruik terwijl die wel actief is. Volgens ons en de apparaten gebruiken wij de nieuwe glasvezelverbinding wel. Waar moeten we op controleren?
Zit misschien de oude dsl kabel nog in het modem? (Grijze poort)
Nee, die zit er niet meer in.Â
Alles doet het ook
Â
Â
De DSL poort is dus leeg? En er zit een utp kabel in de WAN poort? Die kabel loopt naar het glasvezelkastje?Â
Â
Hier is de administratie van kpn niet helemaal in orde. Heb je nog een tv ontvanger van Arris of Arcadyan. Zit daarop HDglas 661 tot en met 670 dan zit je wel op glasvezelprofiel. Zitten die zenders er niet op dan zit je nog op koperprofiel en klopt het niet. Met de nieuwe TV+ ontvanger is het niet te checken. Daar wordt alleen onderscheid gemaakt voor de beeldkwaliteit in bandbreedte onder de 45 Mb/s en boven de 45 Mb/s.
De hoge kwaliteit streams zijn op beide platforms 14 Mb/s.
Ik zou kpn ff bellen. Bereikbaar van 8 tot 18 op maandag t/m vrijdag en op zaterdag tot 18:00 (kan dus nog net bij dit schrijven om 17:25)
Tel. 0800-0402 . BEL KPN
Makkelijkste is om je modem even een minuutje uit te zetten en daarna weer aan. Meestal lost dat deze administratieve problemen op. Dan meldt het modem zich opnieuw aan in ons netwerk en is er een nieuwe poging om het recht te zetten.
Hoi
Mooi om te zien dat je al zoveel goede reacties hebt mogen ontvangen en hopelijk heb je hier ook iets aan gehad!
Â
Makkelijkste is om je modem even een minuutje uit te zetten en daarna weer aan. Meestal lost dat deze administratieve problemen op. Dan meldt het modem zich opnieuw aan in ons netwerk en is er een nieuwe poging om het recht te zetten.
Heb je dit ook nog kunnen proberen? Mijn vermoeden is ook dat het administratieve probleem hiermee moet worden verholpen. Zien je bevindingen in ieder geval graag tegemoet.Â
Hoi Jan, de tip van de KPN monteur was een schot in de roos.
Bedankt, Arend
Fijn om te horen
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.