Skip to main content

H

Via sms dit bericht?

Dan vermoed ik zomaar dat iemand een typfoutje (cijfertje verkeerd) heeft gedaan bij de opgave van het telefoonnummer.


@Ilsepellegrom 

Ik zie meer van dit soort meldingen. 

Staat er link in de SMS? Dan niet erop klikken! 

Want dan kan jou mogelijk een virus opleveren. De kans is best groot dat de afzender geen KPN is! 


Hoi @Ilsepellegrom . Welkom op het forum.

Het kan spam/phishing zijn maar ook een tiepfout. In ieder geval nergens op klikken zoals @Noordzee al aangeeft.

Ik zou het sms’je verwijderen. Mocht het opnieuw gebeuren, laat het weten, dan duiken we er dieper in.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


@Ilsepellegrom 

Het kan ook zijn dat dit een bericht is vanuit WBA welke een monteur stuurt om de physieke infra te controleren, dit gebeurt doorgaans als een provider een melding bij WBA doet over een slechte of niet werkende koper verbinding, heeft u toevalig contact gehad met uw eigen provider over problemen met uw verbinding?

 

(de physieke telefoonkabel is van KPN, diverse providers leveren hun diensten hierover)

 

Ik ben trouwens ook benieuwd naar het gehele SMSje (eventueel zonder de link als hiervan gevoeld word dat deze gevaarlijk is).