We vervangen glasvezelkastjes, ook wel ONT genaamd, die gevoeliger zijn voor storingen. Het kan zijn dat je hier een e-mail over krijgt van Roamler. Je leest er meer over in dit topic.
Inhoud
Waarom vervangen we glasvezelkastjes?
Dat doen we omdat de glasvezelkastjes zo langer mee gaan. Het vervangen is gratis en verder verandert er niets. Zo kan je blijven genieten van het beste netwerk. Goed om te weten: er verandert niets aan je wifinaam of instellingen. Na de installatie controleert de monteur of je internet weer werkt.
Hoe werkt het vervangen van het kastje?
Let op: Het is vanaf nu niet meer mogelijk om een afspraak bij Roamler in te plannen.
Ervaar je problemen met jouw internet? Doorloop dan het stappenplan Last van een internet storing of wifi problemen? op onze website.
Maak een afspraak
Maak een afspraak om 't kastje te vervangen, nadat je een uitnodiging per e-mail van ons hebt gekregen.
- Klik hier om een afspraak te maken
- Log in met je postcode en je e-mailadres
- Na het maken van de afspraak krijg je een bevestigings-e-mail
Je maakt een afspraak met Roamler, de monteurspartner van KPN. Zij helpen ons bij het vervangen van de kastjes.
Roamler monteur
KPN werkt samen met Roamler Tech. Je krijgt daarom bezoek van een Roamler monteur. Deze monteur heeft de benodigde montage materialen en gereedschappen bij zich. De monteur laat je via een sms bericht weten dat hij naar je onderweg is en hoe laat hij op het opgegeven adres aankomt. Mocht de monteur onverhoopt te laat of verhinderd zijn, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.
De monteur heeft gemiddeld 15 minuten nodig voor het vervangen van je glasvezelkastje.
Afspraak verzetten of annuleren
Wil je de afspraak verzetten of afzeggen? Doe dit uiterlijk drie dagen van tevoren via de link in de bevestigingsmail die je hebt ontvangen. Je hebt je e-mailadres en postcode nodig om in te loggen.
Ik heb glasvezel, moet mijn kastje vervangen worden?
Als jouw glasvezelkastje vervangen moet worden, ontvang je hierover persoonlijk een e-mail van KPN&Roamler. Heb je geen mail ontvangen, dan hoeft jouw kastje niet te worden vervangen.
Het vervangen van de ONT is alleen van toepassing als je mail ontvangt. Heb je geen mail ontvangen? Dan is dit niet van toepassing op jou.
Veelgestelde vragen
Het lukt me niet om een afspraak te maken, wat nu?
Bij vragen of problemen over het maken van je afspraak kun je contact opnemen met Roamler. Dit kun je doen via support@roamlertech.nl. Roamler is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00
Moet ik betalen voor het wisselen van mijn glasvezelkastje?
Nee, dit hoeft niet. Om onze diensten te gebruiken heb je een glasvezelkastje nodig. We vervangen deze daarom gratis, je hoeft hier nooit voor te betalen. Word je toch gevraagd een betaling te doen aan de deur, weiger deze dan.
Hoe lang kan ik een afspraak plannen?
Dat verschilt per buurt. Maak daarom meteen een afspraak om te kijken welke datum de monteur bij jou langs kan komen, zodra je een uitnodiging per e-mail hebt gekregen.
Kan ik mijn afspraak wijzigen?
Kan je afspraak niet doorgaan? Klik hier om de afspraak te wijzigen. Log-in met je e-mailadres en postcode. Of klik op de link in de bevestigings-e-mail.
Hoe kan ik de monteur herkennen?
De monteur kan zich digitaal legitimeren als een monteur van Roamler.
Moet ik mijn glasvezelkastje laten vervangen?
Het nieuwe glasvezelkastje gaat langer mee en is minder gevoelig voor een storing. Zo zorgen we ervoor dat je ook in de toekomst kan blijven genieten van het beste netwerk. Daarom raden we je aan om het glasvezelkastje te laten vervangen. Het duurt maar 15 minuten en het is gratis.
Hoe ziet het glasvezelkastje eruit?
Zo ziet het glasvezelkastje eruit:
Kan ik het glasvezelkastje zelf vervangen?
Nee, je kunt een afspraak met een monteur inplannen om het glasvezelkastje te vervangen. De monteur neemt het nieuwe kastje mee en neemt het oude mee terug. Ook controleert de monteur of je verbinding weer werkt. Zo weten we zeker dat je er zo min mogelijk hinder van ondervindt en alles goed gaat. Het vervangen is meestal binnen een kwartier klaar.