Skip to main content

We vervangen glasvezelkastjes, ook wel ONT genaamd, die gevoeliger zijn voor storingen. Het kan zijn dat je hier een e-mail over krijgt van Roamler. Je leest er meer over in dit topic.

 

Waarom vervangen we glasvezelkastjes?

Dat doen we omdat de glasvezelkastjes zo langer mee gaan. Het vervangen is gratis en verder verandert er niets. Zo kan je blijven genieten van het beste netwerk. Goed om te weten: er verandert niets aan je wifinaam of instellingen. Na de installatie controleert de monteur of je internet weer werkt.

 

Hoe werkt het vervangen van het kastje?

Let op: Het is vanaf nu niet meer mogelijk om een afspraak bij Roamler in te plannen.

Ervaar je problemen met jouw internet? Doorloop dan het stappenplan Last van een internet storing of wifi problemen? op onze website.

Maak een afspraak

Maak een afspraak om 't kastje te vervangen, nadat je een uitnodiging per e-mail van ons hebt gekregen.

  1. Klik hier om een afspraak te maken
  2. Log in met je postcode en je e-mailadres
  3. Na het maken van de afspraak krijg je een bevestigings-e-mail

 

Je maakt een afspraak met Roamler, de monteurspartner van KPN. Zij helpen ons bij het vervangen van de kastjes.  

Roamler monteur

KPN werkt samen met Roamler Tech. Je krijgt daarom bezoek van een Roamler monteur. Deze monteur heeft de benodigde montage materialen en gereedschappen bij zich. De monteur laat je via een sms bericht weten dat hij naar je onderweg is en hoe laat hij op het opgegeven adres aankomt. Mocht de monteur onverhoopt te laat of verhinderd zijn, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

De monteur heeft gemiddeld 15 minuten nodig voor het vervangen van je glasvezelkastje. 

 

Afspraak verzetten of annuleren 

Wil je de afspraak verzetten of afzeggen? Doe dit uiterlijk drie dagen van tevoren via de link in de bevestigingsmail die je hebt ontvangen. Je hebt je e-mailadres en postcode nodig om in te loggen.

 

Ik heb glasvezel, moet mijn kastje vervangen worden?

Als jouw glasvezelkastje vervangen moet worden, ontvang je hierover persoonlijk een e-mail van KPN&Roamler. Heb je geen mail ontvangen, dan hoeft jouw kastje niet te worden vervangen.

 

Het vervangen van de ONT is alleen van toepassing als je mail ontvangt. Heb je geen mail ontvangen? Dan is dit niet van toepassing op jou.

Veelgestelde vragen

Het lukt me niet om een afspraak te maken, wat nu?

Bij vragen of problemen over het maken van je afspraak kun je contact opnemen met Roamler. Dit kun je doen via support@roamlertech.nl. Roamler is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00

 

Moet ik betalen voor het wisselen van mijn glasvezelkastje?

Nee, dit hoeft niet. Om onze diensten te gebruiken heb je een glasvezelkastje nodig. We vervangen deze daarom gratis, je hoeft hier nooit voor te betalen. Word je toch gevraagd een betaling te doen aan de deur, weiger deze dan.

 

Hoe lang kan ik een afspraak plannen?

Dat verschilt per buurt. Maak daarom meteen een afspraak om te kijken welke datum de monteur bij jou langs kan komen, zodra je een uitnodiging per e-mail hebt gekregen.

 

Kan ik mijn afspraak wijzigen?

Kan je afspraak niet doorgaan? Klik hier om de afspraak te wijzigen. Log-in met je e-mailadres en postcode. Of klik op de link in de bevestigings-e-mail.

 

Hoe kan ik de monteur herkennen?

De monteur kan zich digitaal legitimeren als een monteur van Roamler.

 

Moet ik mijn glasvezelkastje laten vervangen?

Het nieuwe glasvezelkastje gaat langer mee en is minder gevoelig voor een storing. Zo zorgen we ervoor dat je ook in de toekomst kan blijven genieten van het beste netwerk. Daarom raden we je aan om het glasvezelkastje te laten vervangen. Het duurt maar 15 minuten en het is gratis.

 

Hoe ziet het glasvezelkastje eruit?

Zo ziet het glasvezelkastje eruit:

 

 

Kan ik het glasvezelkastje zelf vervangen?

Nee, je kunt een afspraak met een monteur inplannen om het glasvezelkastje te vervangen. De monteur neemt het nieuwe kastje mee en neemt het oude mee terug. Ook controleert de monteur of je verbinding weer werkt. Zo weten we zeker dat je er zo min mogelijk hinder van ondervindt en alles goed gaat. Het vervangen is meestal binnen een kwartier klaar.

 

Roamler adviseert mij contact op te nemen met KPN…..ik verbaas mij nergens over.


Roamler adviseert mij contact op te nemen met KPN…..ik verbaas mij nergens over.

Ik verbaas mij over het feit dat KPN nog steeds samenwerkt met Roamler. 


Roamler adviseert mij contact op te nemen met KPN…..ik verbaas mij nergens over.

Ik verbaas mij over het feit dat KPN nog steeds samenwerkt met Roamler. 

Ik ooit eens met hun te maken gehad voor een fiets track en trace en dat was prima gegaan.

Ondertussen heb ik de KPN klantenservice gebeld en zij vonden mijn email ook heel bijzonder.

Ze verwijzen naar een telefoonnummer van KPN Netwerk 088-0063744, daar krijg je niemand aan de lijn en wordt je verwezen naar een contactformulier voor een terugbelverzoek.

Wordt vervolgd :)

 


Goedenavond, ik heb een verfrommeld papiertje in de brievenbus gevonden met de melding dat ze mij niet thuis troffen voor het vervangen van het glasvezelkastje (dit was inderdaad al 2x aangekondigd). Nu word ik verzocht om een WhatsApp berichtje te sturen naar nummer 0567888560. Dit is een heel vreemd nummer en het is ook niet mogelijk om er een appje naartoe te sturen. Het gaat weer op een heel vage manier. Hoe verder?

Mvg, Martijn


@Spotter_nl Dat is inderdaad wat vreemd en niet direct een nummer wat ik herken. Ik zou dan toch even opnieuw contact zoeken met Roamler.

Bij vragen of problemen over het maken van je afspraak kun je contact opnemen met Roamler. Dit kun je doen via support@roamlertech.nl. Roamler is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00


Bij ons is er een aantal weken geleden al iemand van KPN geweest om het kastje te vervangen. Twee dagen later kwam er weer iemand anders om het kastje te vervangen. Onze reactie was dus, is al gebeurd.

En dan nu een mail van Roamler om een afspraak te maken om het glasvezelkastje te vervangen.

Wordt er bij KPN niet bijgehouden bij welke klanten het kastje vervangen is?

Jan V.


Dat is een beetje veel van het goede inderdaad @Jan Verhelst, het glasvezelkastje kan maar een keer vervangen worden. Als Roamler er contact over opneemt kan je aangeven dat het al vervangen is. Dan kunnen ze het afmelden in de administratie. 


Nee, het gaat om deze zwarte Genexis XGS-PON ONT. Daarvan is ± 2 jaar geleden een serie gebruikt waar later problemen mee optraden. Daarom worden die nu pro-actief vervangen.

 

Deze hebben wij ook zelfde kastje maar nog steeds niks vernomen van kpn

nog steeds haperende tv met 1 gig glasvezel

dus met spoed nieuwe ont

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 


Nee, het gaat om deze zwarte Genexis XGS-PON ONT. Daarvan is ± 2 jaar geleden een serie gebruikt waar later problemen mee optraden. Daarom worden die nu pro-actief vervangen.

 

Deze hebben wij ook zelfde kastje maar nog steeds niks vernomen van kpn

nog steeds haperende tv met 1 gig glasvezel

dus met spoed nieuwe ont **** nr ****

Je hebt dit ook gister gevraagd en daar heb je ook al antwoord gekregen. Hetzelfde vragen in verschillende topics is onwenselijk.


@Spotter_nl Dat is inderdaad wat vreemd en niet direct een nummer wat ik herken. Ik zou dan toch even opnieuw contact zoeken met Roamler.

Bij vragen of problemen over het maken van je afspraak kun je contact opnemen met Roamler. Dit kun je doen via support@roamlertech.nl. Roamler is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00

 

Ik heb dat kaartje ook gehad. Net contact gehad met Roamler, maar zij maken geen afspraken met Whatsapp. Het nummer is trouwens 06-57888560. Ik had gisteren een afspraak via dat nummer ingepland, maar er kwam dus niemand opdagen. Kaartje zag er normaal uit, en van KPN.

Dus, is dit nu oplichting of echt ?

Ik heb nu Roamler gemaild en gebeld. Kreeg iemand aan de lijn via het nummer wat te vinden is als je doorklikt op de centrale pagina.

Ik vind de hele gang van zaken slecht georganiseerd. Monteurs op de bonnefooi door de wijken sturen lijkt mij niet echt efficient. Dat moet anders/beter kunnen.


Dat is inderdaad een vreemde gang van zaken Loek. Heb je via dat nummer dan nu wel een nieuwe afspraak kunnen maken? 


Dat is inderdaad een vreemde gang van zaken Loek. Heb je via dat nummer dan nu wel een nieuwe afspraak kunnen maken? 

 

Laten we het hopen. Ik kwam via het 020 nummer bij een soort call center terecht. Gegevens doorgeven en voorkeur data en zou iets worden ingepland, waar ik dan een mail van zou moeten krijgen.

 

Ik ben geen fan van call centers en dingen mondeling doorgeven.

Wat ik vreemd vind is dat in sommige wijken/steden er dus blijkbaar wel direct een mail met een uitnodiging voor het maken van een afspraak wordt gestuurd, zie:

 


en in andere steden er eerste een ploeg Roamler monteurs 3 weken de wijken word ingestuurd om bij zo veel mogelijk mensen aan te bellen. Zoals bij mij in Nijmegen,.


Ik heb de mails die ik tot nu toe heb gehad nog eens bekeken, maar daar staat de procedure in:

 

-  Mail en SMS:  3 weken proberen ze aan te bellen
- Gemist : nog een poging, melding in de mail + SMS, nog eens 3 weken ?
- Dan een mail met een oproep om via de roamler/kpn site een afspraak te maken. Neem aan dat je e-mail + postcode dan werkt om in te loggen.
 

Conclusie: de kaart met de Whatsapp link is dus een professionele scam ?

Zou goed zijn als KPN enige actie onderneemt. Ik heb helaas die kaart weggegooid nadat ik de QR code met link had ingescand.

 

Update: antwoord via Whatsapp. Schijnen monteurs van KPN zelf te zijn ?


Dat is inderdaad vreemd en bedankt voor je uitgebreide feedback!


Helaas na bevestiging van de afspraak komt er geen monteur opdagen. Meer mensen last van? Na gesprek met aardige meneer KPN die vond dat ik nog maar langer moest wachten (just in case) geeft deze man mij een contactnummer door wat niet werkt. En de schuld ligt natuurlijk bij de ander (de uitbestede afhandelaar) die dus niet bereikbaar is en niet bij KPN. Zonde van de wacht-tijd. 


Een update over het vervangen van je glasvezelkastje.
Onze partner Roamler zal contact met je opnemen om een afspraak in te plannen. Je ontvangt hierover een e-mail en nu ook een SMS.

De inhoud van de SMS is als volgt:
 

Beste klant, je hebt nog geen afspraak gemaakt voor het vervangen van je glasvezelkastje. Onze partner Roamler belt binnen 7 dagen om een afspraak in te plannen. Ga naar www.kpn.com/kastjevervangen voor alle details of om een afspraak te maken. Mvg, TeamKPN & Roamler.


Roamler neemt telefonisch contact met je op via een 088-nummer. Dit nummer kun je ook gebruiken om terug te bellen als dat nodig is.

Deze actie loopt tot en met week 28, dus we raden je aan om zo snel mogelijk een afspraak te maken.
Voor meer informatie en om direct een afspraak te plannen, kun je terecht op www.kpn.com/kastjevervangen.

Alvast bedankt voor je medewerking!


Wat gebeurt er na die week nummer is het dan opeens niet meer nodig 


De omruilactie via Roamler is pro-actief om problemen (uitval) te voorkomen met kastjes waar een potentieel probleem in zit. Als het kastje niet pro-actief wordt vervangen is het wachten op een mogelijke storing die op de gebruikelijke wijze door een KPN storingsmonteur wordt opgepakt.


Ik denk dat speculeren over wat er na week 28 gebeurd vrij zinloos is, maar laten we er vanuit gaan dat KPN mensen niet met minder goede apparatuur laat zitten. Volgens mij kennen we KPN anders.


Beste mensen, wij hebben een SMS-bericht gehad van Roamler om ons glasvezelkastje te vervangen maar dit is al gebeurd op 28 mei.

Ik kan niet op die SMS antwoorden, heb al 16 minuten in de telefonische wachtrij van KPN gestaan en dit kan natuurlijk zo niet door gaan. Zo ga je niet met klanten om.

Vandaar: graag een bericht dat iemand (werken er nog mensen bij KPN?) dit heeft gelezen en dat ik niet als klant uren lang aan het werk moet voor uw miljoenenbedrijf.

Dank.


Ik denk dat speculeren over wat er na week 28 gebeurd vrij zinloos is, maar laten we er vanuit gaan dat KPN mensen niet met minder goede apparatuur laat zitten. Volgens mij kennen we KPN anders.

Geen idee ik vroeg het me alleen af ik ken kpn verder niet qua ervaring 


Dank voor de reactie.

Zoals gezegd KPN HEEFT HET KASTJE OP 28 MEI AL VERVANGEN. Het is niet nodig nĂłg een afspraak te maken.

Overigens: mensen vragen vijf uur thuis te blijven zodat een monteur tien minuutjes iets kan doen is ook vrij onbehoorlijk, toch?

Ik wacht hun telefoontje wel af.

Vriendelijke groeten,


Hi @Dagnino Genua, dat klinkt niet helemaal zoals het hoort nee. Goed dat je het aankaart. Ik raad je aan om een mail met je gegevens naar Roamler te sturen, om te melden dat jij nog bericht ontvangen hebt, maar het kastje al vervangen is. Ik kan dat helaas niet zelf voor je in hun administratie aanpassen, omdat Roamler zelf de afspraken beheert. Dit kun je doen via support@roamlertech.nl. Ik verwacht dat 't dan zo opgelost is.


Ik heb de mails die ik tot nu toe heb gehad nog eens bekeken, maar daar staat de procedure in:

 

-  Mail en SMS:  3 weken proberen ze aan te bellen
- Gemist : nog een poging, melding in de mail + SMS, nog eens 3 weken ?
- Dan een mail met een oproep om via de roamler/kpn site een afspraak te maken. Neem aan dat je e-mail + postcode dan werkt om in te loggen.
 

Conclusie: de kaart met de Whatsapp link is dus een professionele scam ?

Zou goed zijn als KPN enige actie onderneemt. Ik heb helaas die kaart weggegooid nadat ik de QR code met link had ingescand.

 

Update: antwoord via Whatsapp. Schijnen monteurs van KPN zelf te zijn ?


Ik lees dat er wat onduidelijkheid is in dit topic over het kaartje wat bij sommige klanten in de brievenbus wordt gestopt. Er zijn gebieden waarbij in eerste instantie monteurs van KPN de glasvezelkastjes preventief vervangen. Dit wordt van te voren aangekondigd per e-mail zodat de klant op de hoogte is.

Afhankelijk van de grote van het gebied duurt dit meestal 1-3 weken. Op het moment dat de klant niet thuis is wordt er een niet-thuis kaartje in de brievenbus gestopt, met inderdaad het nummer 06 57  888 560. Dit is dus geen oplichting. Via WhatsApp kan de klant vervolgens een afspraak maken zodat alsnog een KPN monteur langs gaat om het glasvezelkastje te vervangen.

Op het moment dat deze periode verstreken is dan neemt Roamler het hier over. Let er wel op dat het niet mogelijk is om via dit nummer een afspraak te maken als monteurs van KPN niet in de regio bezig zijn of het termijn verstreken is. De einddatum wordt ook op het kaartje vermeld. 


Dank voor deze verduidelijking, @DaveA!