Skip to main content

We vervangen glasvezelkastjes, ook wel ONT genaamd, die gevoeliger zijn voor storingen. Het kan zijn dat je hier een e-mail over krijgt van Roamler. Je leest er meer over in dit topic.

 

Waarom vervangen we glasvezelkastjes?

Dat doen we omdat de glasvezelkastjes zo langer mee gaan. Het vervangen is gratis en verder verandert er niets. Zo kan je blijven genieten van het beste netwerk. Goed om te weten: er verandert niets aan je wifinaam of instellingen. Na de installatie controleert de monteur of je internet weer werkt.

 

Hoe werkt het vervangen van het kastje?

Let op: Het is vanaf nu niet meer mogelijk om een afspraak bij Roamler in te plannen.

Ervaar je problemen met jouw internet? Doorloop dan het stappenplan Last van een internet storing of wifi problemen? op onze website.

Maak een afspraak

Maak een afspraak om 't kastje te vervangen, nadat je een uitnodiging per e-mail van ons hebt gekregen.

  1. Klik hier om een afspraak te maken
  2. Log in met je postcode en je e-mailadres
  3. Na het maken van de afspraak krijg je een bevestigings-e-mail

 

Je maakt een afspraak met Roamler, de monteurspartner van KPN. Zij helpen ons bij het vervangen van de kastjes.  

Roamler monteur

KPN werkt samen met Roamler Tech. Je krijgt daarom bezoek van een Roamler monteur. Deze monteur heeft de benodigde montage materialen en gereedschappen bij zich. De monteur laat je via een sms bericht weten dat hij naar je onderweg is en hoe laat hij op het opgegeven adres aankomt. Mocht de monteur onverhoopt te laat of verhinderd zijn, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

De monteur heeft gemiddeld 15 minuten nodig voor het vervangen van je glasvezelkastje. 

 

Afspraak verzetten of annuleren 

Wil je de afspraak verzetten of afzeggen? Doe dit uiterlijk drie dagen van tevoren via de link in de bevestigingsmail die je hebt ontvangenJe hebt je e-mailadres en postcode nodig om in te loggen.

 

Ik heb glasvezel, moet mijn kastje vervangen worden?

Als jouw glasvezelkastje vervangen moet worden, ontvang je hierover persoonlijk een e-mail van KPN&Roamler. Heb je geen mail ontvangen, dan hoeft jouw kastje niet te worden vervangen.

 

Het vervangen van de ONT is alleen van toepassing als je mail ontvangt. Heb je geen mail ontvangen? Dan is dit niet van toepassing op jou.

Veelgestelde vragen

Het lukt me niet om een afspraak te maken, wat nu?

Bij vragen of problemen over het maken van je afspraak kun je contact opnemen met Roamler. Dit kun je doen via support@roamlertech.nl. Roamler is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00

 

Moet ik betalen voor het wisselen van mijn glasvezelkastje?

Nee, dit hoeft niet. Om onze diensten te gebruiken heb je een glasvezelkastje nodig. We vervangen deze daarom gratis, je hoeft hier nooit voor te betalen. Word je toch gevraagd een betaling te doen aan de deur, weiger deze dan.

 

Hoe lang kan ik een afspraak plannen?

Dat verschilt per buurt. Maak daarom meteen een afspraak om te kijken welke datum de monteur bij jou langs kan komen, zodra je een uitnodiging per e-mail hebt gekregen.

 

Kan ik mijn afspraak wijzigen?

Kan je afspraak niet doorgaan? Klik hier om de afspraak te wijzigen. Log-in met je e-mailadres en postcode. Of klik op de link in de bevestigings-e-mail.

 

Hoe kan ik de monteur herkennen?

De monteur kan zich digitaal legitimeren als een monteur van Roamler.

 

Moet ik mijn glasvezelkastje laten vervangen?

Het nieuwe glasvezelkastje gaat langer mee en is minder gevoelig voor een storing. Zo zorgen we ervoor dat je ook in de toekomst kan blijven genieten van het beste netwerk. Daarom raden we je aan om het glasvezelkastje te laten vervangen. Het duurt maar 15 minuten en het is gratis.

 

Hoe ziet het glasvezelkastje eruit?

Zo ziet het glasvezelkastje eruit:

 

 

Kan ik het glasvezelkastje zelf vervangen?

Nee, je kunt een afspraak met een monteur inplannen om het glasvezelkastje te vervangen. De monteur neemt het nieuwe kastje mee en neemt het oude mee terug. Ook controleert de monteur of je verbinding weer werkt. Zo weten we zeker dat je er zo min mogelijk hinder van ondervindt en alles goed gaat. Het vervangen is meestal binnen een kwartier klaar.

 

Ik heb de mails die ik tot nu toe heb gehad nog eens bekeken, maar daar staat de procedure in:

 

-  Mail en SMS:  3 weken proberen ze aan te bellen
- Gemist : nog een poging, melding in de mail + SMS, nog eens 3 weken ?
- Dan een mail met een oproep om via de roamler/kpn site een afspraak te maken. Neem aan dat je e-mail + postcode dan werkt om in te loggen.
 

Conclusie: de kaart met de Whatsapp link is dus een professionele scam ?

Zou goed zijn als KPN enige actie onderneemt. Ik heb helaas die kaart weggegooid nadat ik de QR code met link had ingescand.

 

Update: antwoord via Whatsapp. Schijnen monteurs van KPN zelf te zijn ?


Ik lees dat er wat onduidelijkheid is in dit topic over het kaartje wat bij sommige klanten in de brievenbus wordt gestopt. Er zijn gebieden waarbij in eerste instantie monteurs van KPN de glasvezelkastjes preventief vervangen. Dit wordt van te voren aangekondigd per e-mail zodat de klant op de hoogte is.

Afhankelijk van de grote van het gebied duurt dit meestal 1-3 weken. Op het moment dat de klant niet thuis is wordt er een niet-thuis kaartje in de brievenbus gestopt, met inderdaad het nummer 06 57  888 560. Dit is dus geen oplichting. Via WhatsApp kan de klant vervolgens een afspraak maken zodat alsnog een KPN monteur langs gaat om het glasvezelkastje te vervangen.

Op het moment dat deze periode verstreken is dan neemt Roamler het hier over. Let er wel op dat het niet mogelijk is om via dit nummer een afspraak te maken als monteurs van KPN niet in de regio bezig zijn of het termijn verstreken is. De einddatum wordt ook op het kaartje vermeld. 

 

Hi Dave, de SMS die ik kreeg heeft het alleen over KPN. In de mails die ik kreeg had men het over Roamler volgens mij.

Ik sprak de monteur net en wat jij schrijft klopt met wat hij zei. Dus eerst KPN monteurs, als het dan nog niet lukt, dan Roamler.

Vorige week kwam er geen monteur ondanks afspraak via Whatsapp. Vandaag dus wel en redelijk op tijd.


Op het laatste moment werd een afspraak met Roamler geannuleerd (geen verklaring). Aangezien ik hiervoor een vrije dag had opgenomen maak ik niet nog eens de fout een afspraak met ze in te plannen.

Lijkt me niet een goede partner voor KPN.


Ik probeer dus al weken een afspraak te maken met Roamler voor het omwisselen van het kastje. De website lijkt gewoon kaput. Telkens weer de zelfde melding: Er is een fout opgetreden, neem contact op met uw systeembeheerder. 3 verschillende apparaten geprobeerd met Edge Chrome en Firefox om uit te sluiten dat het aan mij ligt. Ik heb Roamler proberen te bellen en ik heb ze al een aantal mails gestuurd waar ik geen reactie op heb mogen ontvangen.

Zijn er andere manieren om deze simpele taak te kunnen uitvoeren?


@ErkVis Wat zuur dat de afspraak afgezegd moest worden. 😔 Ik snap dat je baalt van de verlofdag, maar ik hoop dat je ondanks dat je vrije tijd leuk door hebt kunnen brengen! 
Logisch dat je wilt weten waarom de afspraak geannuleerd is, dus je kunt altijd contact met Roamler opnemen voor navraag en om een nieuwe afspraak te maken. Ik ga er vanuit dat het dan wel goed gaat. 

@JeffreyDa Wat gebeurt er wanneer je belt? Ze zijn bereikbaar tussen 9:00 - 17:00 van maandag t/m vrijdag, dus als je tussen die tijden belt zou je iemand te spreken moeten krijgen. De medewerker daar kan de afspraak dan met je inplannen!


Wat een rampzalige partner is Roamler.

De website werkt niet.

"...neem contact op met uw systeembeheerder”

MIJN systeembeheerder?

Dan maar gebeld.

De telefoon laat je wachten zonder enige indicatie hoeveel wachtenden er nog voor je zijn, onderwijl wordt een afgrijselijk muzakje afgedraaid.

Eindelijk contact, dan krijg je in een vet dialect te horen dat er alleen "een fictieve datum” kan worden geprikt.

Bedoeld wordt: een voorlopige datum, want “een fictieve datum” betekent “een niet bestaande datum”.

Het begon allemaal met de mededeling:

"We zijn de komende 3 weken bij je in de buurt om dit te doen”. (sic! Een kastje vervangen doe je niet in de buurt, maar bij iemand thuis)

Dat werkt natuurlijk voor geen meter!
En inderdaad er komt iemand langs en ik was niet thuis. Goh, hoe kan dat nou?

Enfin, wordt vervolgt.

Grrrrrrrr
 


@ErkVis Wat zuur dat de afspraak afgezegd moest worden. 😔 Ik snap dat je baalt van de verlofdag, maar ik hoop dat je ondanks dat je vrije tijd leuk door hebt kunnen brengen! 
Logisch dat je wilt weten waarom de afspraak geannuleerd is, dus je kunt altijd contact met Roamler opnemen voor navraag en om een nieuwe afspraak te maken. Ik ga er vanuit dat het dan wel goed gaat. 

@JeffreyDa Wat gebeurt er wanneer je belt? Ze zijn bereikbaar tussen 9:00 - 17:00 van maandag t/m vrijdag, dus als je tussen die tijden belt zou je iemand te spreken moeten krijgen. De medewerker daar kan de afspraak dan met je inplannen!

Dan krijg je te horen dat het om “een fictieve datum” (onzin Nederlands) gaat.
M.a.w. Roamler hoeft zich niet aan die datum te houden.
Krankzinnig.


Spijtig dat er dan nog geen duidelijkheid is. Ik hoop dat er dan toch snel iemand langs kan komen. 


Enfin, wordt vervolgt.

Moet natuurlijk zijn: wordt vervolgd. 😬


Spijtig dat er dan nog geen duidelijkheid is. Ik hoop dat er dan toch snel iemand langs kan komen. 

Ik hoop dat er iemand langskomt als ik aanwezig ben op die "fictieve datum”, dat werkt beter.


Efkes gewoon een stomme vraag hoor; maar.

Pasgeleden is mijn genexis Kastje al door een Nokia Kastje vervangen.

 

En.ik krijg nu nog steeds emails en berichtjes over een nieuw kastje.

 

Krijg ik er nu dan nog 1, ter vervanging van het Nokia kastje?😁

Want in dat geval Wil ik graag de verplaatsbare, zodat ik het achter de tvkan verbergen😁


Ah, dan lijkt er ergens niet goed verwerkt te zijn dat jij al niet meer zo'n genexis aangesloten hebt @ClaudiBunsen 😬 Nog een keer vervangen gaat niet zo veel toegevoegde waarde hebben, dus dat gaan we niet doen 😉

Ik moet bekennen dat ik niet precies weet hoe we je kunnen ‘afmelden’ voor het vervangen, ik denk dat het negeren van de verdere berichten hierover voldoende zal zijn. Mocht je er uiteindelijk over gebeld worden, dan kan je dan alsnog aangeven dat je al over een ander type kastje beschikt!


Ah, dan lijkt er ergens niet goed verwerkt te zijn dat jij al niet meer zo'n genexis aangesloten hebt @ClaudiBunsen 😬 Nog een keer vervangen gaat niet zo veel toegevoegde waarde hebben, dus dat gaan we niet doen 😉

Ik moet bekennen dat ik niet precies weet hoe we je kunnen ‘afmelden’ voor het vervangen, ik denk dat het negeren van de verdere berichten hierover voldoende zal zijn. Mocht je er uiteindelijk over gebeld worden, dan kan je dan alsnog aangeven dat je al over een ander type kastje beschikt!




ok, dan wacht ik geduldig af ^_^

P.S. ;
efkes als willekeurige vraag; maar ; gezien de gemiddelde huishoudens niet tig keer achter elkaar hun ONT(glaskastje) resetten:

zou dat mijn glaskastje onbedoeld als defectief kunnen oormerken?
of denk ik dan wellicht niet ietsjes “te” technisch na over dingen.

gezien ik letterlijk de afgelopen 6 weken of iets, een stuk of 8 keer tussen de experiabox en mijn nieuwe router heb moeten switchen, om de hele santenkraam proper werkende te krijgen (en ik geen zin had om 10(?) minuten te wachten om de verbinding te resetten.


Goedenavond @ClaudiBunsen!

Roamler wordt alleen aangestuurd voor het vervangen van 1 bepaald type ONT en die heb jij al niet meer. Ik kan je daarom ook garanderen dat dit verder niks met elkaar heeft te maken. Al begrijp ik je gedachtegang wel hoor :)


Hallo @ronald58 , je schreef eerder het volgende:

Geldt dat ook voor de oude lange grijze genexis die ik al heb vanaf dat upc ( bekabeling ) naar kpn is overgegaan😉 dus ook vrij oud is en aan storingen onderhevig is.

Hier in dit topic gaat het over het onderstaande glasvezelkastje, de zwarte Genexis XGS-PON ONT. Dat is (zo te lezen) niet het kastje wat jij hebt. Ik verwacht daarom dat jij geen mailtje van Roamler gaat krijgen.

Als jij problemen en/of storingen hebt kan je het beste klantenservice bellen op 0800-0402. 

P.S. je kan een foto plaatsen m.b.v. het symbooltje van een landschap in de bovenbalk.

 

Geldt dit ook voor zo een zelfde kastje maar dan met lampje “Glas” ipv “Alarm"?

En hoe gaat dit eventueel in zijn werk als het netwerk niet van KPN is zoals bij ons. maar van Glasdraad?


Hallo @ronald58 , je schreef eerder het volgende:

Geldt dat ook voor de oude lange grijze genexis die ik al heb vanaf dat upc ( bekabeling ) naar kpn is overgegaan😉 dus ook vrij oud is en aan storingen onderhevig is.

Hier in dit topic gaat het over het onderstaande glasvezelkastje, de zwarte Genexis XGS-PON ONT. Dat is (zo te lezen) niet het kastje wat jij hebt. Ik verwacht daarom dat jij geen mailtje van Roamler gaat krijgen.

Als jij problemen en/of storingen hebt kan je het beste klantenservice bellen op 0800-0402. 

P.S. je kan een foto plaatsen m.b.v. het symbooltje van een landschap in de bovenbalk.

 

Geldt dit ook voor zo een zelfde kastje maar dan met lampje “Glas” ipv “Alarm"?

En hoe gaat dit eventueel in zijn werk als het netwerk niet van KPN is zoals bij ons. maar van Glasdraad?

 

Gaat om deze:

Op kpn.com/nieuwkastje staat:

Het gaat om de 1e serie glasvezelkastjes van Genexis, geplaatst in 2021 en 2022.


Vandaar de vraag omdat ook deze wel uit 2021 komt.


Het wel hetzelfde soort kastje @Dennis121 alleen net een andere type/serie. Volgens mij hoeft die van jou niet vervangen te worden. 


Het wel hetzelfde soort kastje @Dennis121 alleen net een andere type/serie. Volgens mij hoeft die van jou niet vervangen te worden. 

Stel dat dit wel het geval had geweest, wordt dat dan ook geregeld als het netwerk niet van KPN is?

Ik las het wel andersom, dus andere provider via KPN netwerk… maar wij hebben KPN over netwerk van Glasdraad.


Hi Dennis, ook dan zou dat wel gebeuren. 


Goedenavond KPN medewerkers,

 

Lezen ze bij Roamler en KPN de opmerkingen ook die ik plaats bij het uiteindelijk maar maken van een afspraak? Ik heb al meerdere keren gebeld dat ik al een nieuw kastje heb en ze blijven mij berichten sturen, ze hebben mij al meerdere keren belooft dat ik dit soort berichten niet meer zou krijgen.

 

Als ik nog 1 keer een bericht krijg zeg ik alles op wat ik heb van KPN, ik wordt hier helemaal beroerd van!

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Peter


Hi @deffpt! Ik kan me voorstellen dat je daar op zijn zachtst gezegd niet vrolijk van wordt. 😅

Als je met Roamler gebeld hebt hierover, probeer het dan een laatste keer eens per mail. Ze zijn bereikbaar via support@roamlertech.nl van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00.
Als je gelijk een foto van je huidige glasvezelkastje stuurt dan weten ze zeker dat het snor zit en ga ik er vanuit dat je netjes afgemeld wordt. 

Excuses voor de overlast! Hopelijk is het hierna klaar. 


Hi @deffpt! Ik kan me voorstellen dat je daar op zijn zachtst gezegd niet vrolijk van wordt. 😅

Als je met Roamler gebeld hebt hierover, probeer het dan een laatste keer eens per mail. Ze zijn bereikbaar via support@roamlertech.nl van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00.
Als je gelijk een foto van je huidige glasvezelkastje stuurt dan weten ze zeker dat het snor zit en ga ik er vanuit dat je netjes afgemeld wordt. 

Excuses voor de overlast! Hopelijk is het hierna klaar. 

Gedaan, ben benieuwd!

 


Fijn! Ik ook. 🤞


Roamler,

 

Niet zo handig dat jullie me een afspraak laten maken op 9 juli en vervolgens onaangekondigd een dag eerder komen.

Het is gelukkig goed gegaan.

René


Gelukkig is het goed gekomen @Hydrogen_01, maar het is inderdaad niet handig dat ze een dag eerder kwamen. Wij hebben geen inzicht in de planning van Roamler, dus waarom ze een dag eerder waren kunnen wij niet zeggen. Mogelijk heeft de monteur daar meer over kunnen vertellen toen hij/zij er was.


Ik ben echt helemaal klaar hiermee. Op de nieuwe afspraak is er ook weer geen monteur op komen dagen. Dit is echt BE LA CH E LIJK. Kan ik ergens een factuur naartoe sturen voor het niet op komen dagen? Dat is namelijk andersom wel zo. Echt. pffff