Skip to main content

Beste KPN en forumleden,

 

Ik heb een leuke jaren 30 woning gekocht die we heel grondig gaan renoveren. Alle aansluitingen en meters (Gas Water Licht, internet) bevinden zich op verschillende plekken. Ik ga een nieuwe meterkast laten maken waar alle meters straks komen te hangen. De huidige glasvezel aansluiting komt nu in de woonkamer binnen.  Ik vraag me af of ik ook de glasvezelaansluiting zou moeten willen verplaatsen. 

 

Nu is mijn vraag: 

Als je de keuze hebt (zoals nu in ons geval), wat is dan de optimale plek voor de binnenkomst van de glasvezel aansluiting? 

 

De meterkast heeft uiteraard het voordeel dat deze weggewerkt is en je het modem etc niet ziet. 

Aan de andere kant zou ik ook graag ook willen dat de snelheid van wifi zo goed mogelijk is. 

Dus als je het helemaal opnieuw kunt ontwerpen wat is dan de beste optie en wat zijn de overwegingen daarbij? 

 

Alvast bedankt!

 

Groet
Jos 

 

Alles centraal binnen laten komen in de meterkast en dan vanuit de meterkast vaste netwerkkabels leggen naar woonkamer, slaapkamers enz.

Als je de kans hebt om dit te doen dan is een bedraad netwerk altijd beter dan welke WiFi dan ook. Vooral in oude huizen met dikke muren.
En WiFi kun je dan mogelijk maken op elke lokatie in huis.


Hoi @Jos1980, welkom hier. 

Wat leuk zeg, een nieuw huis. Veel succes met renoveren. Alleen waar moet je Glasvezelaansluiting komen. Want deze zit nu in de woonkamer. Mooiste is natuurlijk in de meterkast bij de rest. Verplaatsen gaat niet zomaar en zal ook geld gaan kosten. Hoe dat verder zit weet ik niet. Daarvoor moet je bij de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL zijn. Zij verzorgen dit. 


Hartelijk dank voor de reacties, ik weet voldoende. Wordt de meterkast.

De kosten van het verlaatsen zijn overigens zo'n 300 eur bij KPN. 

 

groet

Jos


Dan heb je alles mooi bij elkaar inderdaad. Top!