Skip to main content

Bestellen lukt niet omdat glasvezel nog niet operationeel is

• February 1, 2025
  • 1 reactie
  • 33 keer bekeken

In begin december verleden jaar werd de glasvezel aangelegd in ons appartementen complex ik persoonlijk was erg geïnteresseerd in het krijgen van glasvezel internet.

Dus ik heb gelijk bij KPN glasvezel met TV online aangevraagd en ik zou half december het modem krijgen en een week later net voor kerst zou alles operationeel zijn.

( Een dag later kwamen ze zelfs aan de deur om het te verkopen )

Dus ik wachten en half december kreeg ik maar niks opgestuurd dus gebeld met de helpdesk op 13 december de helpdesk begreep de vertraging ook niet maar de dame zou het gaan regelen en ik zou de spullen snel toegestuurd krijgen.

Nou je begrijpt het al ik kreeg weer niets toegestuurd toevallig keek ik op mijn KPN account die ik een paar dagen eerder had aangemaakt en daar stond ineens dat 20 januari 2025 de lijn pas operationeel zou zijn.

Dat was een beetje lullig want ik had mijn huidige provider al opgezegd ( kon ik gelukkig terugdraaien ) maar oké het kan tegenzitten met techniek dus ik had op dat moment wel geduld.

Vervolgens kreeg ik weer niets en toch maar weer eens gebeld op 15 januari over de stand van zaken de helpdesk begreep er weer niks van dat ik niets gekregen had.

De man aan de lijn ging wel verder kijken wat er aan de hand was en na 10 minuten in de wacht bleek hij het wel gevonden te hebben het probleem was de glasvezelkabel nog helemaal  niet operationeel was.

Nu was ik uiteraard wel geïrriteerd vervolgens wilde hij mij een telefoonnummer geven zodat ik de volgende dag zelf maar moet gaan informeren bij de zogenaamde juiste afdeling ….

Nou ik was er wel klaar mee en heb gelijk de order geannuleerd maar mijn grootste ergernis is nog dat KPN niet communiceert met potentiële klanten en bij vertraging of iets dergelijks je moet het zelf maar lekker uitzoeken.

Geen E-mailtje of telefoontje niks nada je moet het allemaal maar ruiken wanneer je wat krijgt veel klant onvriendelijker wordt het niet.

Helaas KPN ik kijk de kat nog wel even uit de boom …...

February 3, 2025

Hey ​@RooonS, welkom hier, wat leuk dat er glasvezel is en wordt aangelegd bij jou. Op het moment dat netwerk het fysieke deel bij jou heeft afgerond moeten er vaak nog aanvullende dingen gebeuren in de wijkcentrale voordat het geheel afgemeld wordt als zijnde klaar. En pas als netwerk dat heeft gedaan kan er van ons uit levering gestart worden. Helaas kan het gebeuren dat er vertraging ontstaat en dat het afmelden langer duurt dan gehoopt.  

Als jij een lopende bestelling bij ons hebt, dan informeren we je over het algemeen per e-mail over statusveranderingen op het moment dat wij die ook doorkrijgen van netwerk. Soms zit daar wat discrepantie in. In het algemeen is de beste manier voor een overstap naar een glasvezelabonnement bij ons om overstapservice te gebruiken. Dan blijven je oude diensten werken totdat wij klaar zijn, en zodra dan jouw abonnement geactiveerd is en werkt, dan geven wij dit door aan je oude provider. Zij stoppen dan per die datum jouw oude abonnement. Zo zit je niet zonder diensten, en heb je ook geen overlap van kosten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 3, 2025

Hey ​@RooonS, welkom hier, wat leuk dat er glasvezel is en wordt aangelegd bij jou. Op het moment dat netwerk het fysieke deel bij jou heeft afgerond moeten er vaak nog aanvullende dingen gebeuren in de wijkcentrale voordat het geheel afgemeld wordt als zijnde klaar. En pas als netwerk dat heeft gedaan kan er van ons uit levering gestart worden. Helaas kan het gebeuren dat er vertraging ontstaat en dat het afmelden langer duurt dan gehoopt.  

Als jij een lopende bestelling bij ons hebt, dan informeren we je over het algemeen per e-mail over statusveranderingen op het moment dat wij die ook doorkrijgen van netwerk. Soms zit daar wat discrepantie in. In het algemeen is de beste manier voor een overstap naar een glasvezelabonnement bij ons om overstapservice te gebruiken. Dan blijven je oude diensten werken totdat wij klaar zijn, en zodra dan jouw abonnement geactiveerd is en werkt, dan geven wij dit door aan je oude provider. Zij stoppen dan per die datum jouw oude abonnement. Zo zit je niet zonder diensten, en heb je ook geen overlap van kosten.