Skip to main content
Antwoord

Bestelling/wijziging snelheids upgrade gaat niet helemaal goed

• September 5, 2025
  • 5 reacties
  • 40 keer bekeken

Ik probeer mijn snelheid al een paar dagen te verhogen van 200 naar 500 Mbps. Ik heb geen bevestiging ontvangen, maar in Mijn KPN staat dat er een bestelling loopt.

Ik maak gebruik van glasvezel en heb al het zwarte kastje waarop de aansluiting binnenkomt. Op de bestelpagina lijkt het alsof ik opnieuw zo’n kastje zou krijgen, maar dat is niet nodig. Het gaat enkel om de overstap naar 500 Mbps. Vanmiddag heb ik met de klantenservice gebeld en daar werd gezegd dat de wijziging binnen 30 minuten actief zou zijn en dat de levering van een extra kastje geannuleerd wordt. Tot nu toe is er echter nog niets veranderd.

Beste antwoord door joey92

het zou kunnen dat door deze aanpassing je glasvezel techniek wordt omgezet van AON naar XGS-PON. hiervoor wordt er dan inderdaad een nieuw glasvezel kastje opgestuurd en als het goed is wordt er ook een monteursbezoek ingeplant om deze omzetting uit te voeren.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • September 5, 2025

het zou kunnen dat door deze aanpassing je glasvezel techniek wordt omgezet van AON naar XGS-PON. hiervoor wordt er dan inderdaad een nieuw glasvezel kastje opgestuurd en als het goed is wordt er ook een monteursbezoek ingeplant om deze omzetting uit te voeren.

• Auteur
  • Topper
  • September 5, 2025

Oké dank joey92, dan wacht ik het nog even af. Wel vreemd dat de klantenservice dit niet heeft vermeld, maar misschien was het iemand die er pas net werkte.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Bedankt voor je antwoord, ​@joey92! Hopelijk is er snel meer duidelijkheid voor ​@AC007. Houd je ons op de hoogte?

• Auteur
  • Topper
  • September 11, 2025

Gisteravond had ik thuis even een internetstoring. Ik heb toen voor de zekerheid een snelheidstest gedaan en zag dat de snelheid inderdaad verhoogd is naar 500 Mbits. Waarschijnlijk is het op dat moment ingeschakeld. Fijn dat het nu geregeld is! Alleen had ik geen bevestiging ontvangen per e-mail, dat de wijziging doorgevoerd is. Maar ik ben al blij dat alles nu goed werkt

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn dat de upgrade is doorgevoerd, ​@AC007! Veel plezier ermee. :)