Skip to main content

Beste,

Ik heb sinds 2015 glasvezel van KPN maar heb nog nooit de beloofde snelheid gehaald. Met de toename van het aantal bandbreedte slurpende apparaten hier, wordt dit nu wel een uitdaging

Mijn laatste meting op mijn laptop (direct op Experiabox v9) leverde 200 download en 300 upload. Ik met die met Ookla.
 

Vraag: Wat kan ik doen om dichter bij die 500/500 te komen? 

Update: Vandaag abonnement omgezet naar 1000/500. In de hoop dat ik dan dichter bij die 500/500 kom


Ik met die met Ookla.

Meet u met de app die u op de pc installeert?


Als jij 200/200 besteld hor je gewoon 200/200 te krijgen. Upgraden gaat je niet helpen. Er is gewoon iets mis. Wat heb je allemaal aan de v9 hangen?


tnx @Joep1965 en @Nick83. Nick zette me aan het denken. Ik meette met de Ookla speedtest in een browser op een laptop via een USB ethernet adapter. Ik heb er wat variabele  uitgehaald (recente laptop met een echte ethernet poort en de Ooklap app geinstalleerd in Windows et voila: 500/500. Zelfs iets meer.

Problem solved. En straks lekker genieten van 1000/500 en een V12 box met Wifi 6 ;-)

 

 


Die 1000 mbit ga je met WiFi niet zomaar halen. Dat is alleen op een bekabelde pc als verder alles uit is. En zelfs dan mag je blij zijn sls je de 900 haalt. En de v12? Waarom refereert u daar naar?


Achter de router hangt een gigabit switch met bekabelde verbindingen (cat5e) naar de kamers hier. Hoop op die manier de bandbreedte overal te verhogen.

en mbt v12: wifi6. Of is dat een marketingpraatje van KPN


Achter de router hangt een gigabit switch met bekabelde verbindingen (cat5e) naar de kamers hier. Hoop op die manier de bandbreedte overal te verhogen.

en mbt v12: wifi6. Of is dat een marketingpraatje van KPN

KPN ruilt niet zomaar een router om. De v9 word alleen omgeruild als deze kapot is.

Verder is WiFi 6 inderdaad heel veel marketing ja. Kunt uw laptop overweg met WiFi 6? Is die "WiFi 6 ready"?