Skip to main content

Hallo,

Momenteel beginnen wij als studenten met thuis online-lessen te volgen. Echter heb ik vanaf de begane grond tot aan zolder maar minimale bereik en dus te slechte verbinding om die lessen goed te kunnen volgen.

 

Nu had ik het idee om een ethernet kabel in mijn router te steken, en vervolgens naar boven te laten gaan. Ik heb al een versterker, maar ik weet niet of de versterker Wifi signaal uitzend op het moment dat ik de ethernet kabel erin stop.

 

Heeft iemand een idee of wellicht wel een tip?

Hallo @tim1122stoop , welk merk en type versterker heb je, de witte of de zwarte van KPN?

De zwarte werkt alleen bekabeld, de witte kan ook draadloos, maar werkt stabieler bekabeld en heb je meteen een extra WiFi-punt.

 


Ha @tim1122stoop, welkom! Als jij een kabel kunt trekken van de Experia Box naar zolder naar je laptop, dan geniet dat altijd de voorkeur. Mocht je inderdaad een versterker hebben die je op zolder bekabeld aan kunt sluiten, dan is dat ook een goede optie. Welke versterker en welke Experia Box gebruik je? In sommige gevallen schakelt de versterker de wifi op de Experia Box uit en dan hebben de huisgenoten beneden ineens problemen 😉.


Hoe snel is uw aansluiting? Wat staat er voor uw adres op Fourstack? 

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl


Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, heb je iets aan de genoemde adviezen? Als we nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden. 


Hoi! 
 

Bedankt voor de tips! Momenteel hebben wij een kabel getrokken naar de versterker, de WiFi op mijn kamer is een stuk verbeterd!

 

Echter zoals hierboven al vermeld is, kan het zijn dat de versterker de WiFi van de main uitschakelt. Dit is helaas nu wel het geval bij mij.

Wat moet ik veranderen, iets in de frequentie of een IP adres veranderen?

 


Dat is inderdaad het geval bij de zwarte, vierkante Experia Wifi en de ronde Super Wifi punten. In dat geval zal je er nog een tweede bij moeten halen, ben ik bang!


Oh, ik heb de witte variant. Kan dit ergens anders mee te maken hebben dan? Voor de ethernet aansluitingen heb ik nu totaal ¾ poorten in gebruik.


Oh, ik heb de witte variant. Kan dit ergens anders mee te maken hebben dan? Voor de ethernet aansluitingen heb ik nu totaal ¾ poorten in gebruik.

De witte ronde? SuperWifi dus? Want er bestaat ook nog een witte vierkante. Daarbij word de wifi van de Experiabox niet ingeschakeld. Als het goed is.


Het klopt helemaal wat Nick zegt. Heb je het inmiddels op kunnen lossen? Als we nog iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag.