Skip to main content

Een aantal jaren geleden ben ik kennelijk ‘in mijn Experia Box V8 geweest en heb de naam SSID veranderd. Kennelijk heb ik een wachtwoord gemaakt, alleen, het wachtwoord dat ik genoteerd heb klopt niet. Enkele vragen:

  1. hoe kom ik in de gegevens van de Experia Box
  2. hoe beveilig ik die het best
  3. hoe kan ik de aangesloten apparatuur (intranet, radio, etc.) extra beveiligen

U bent nu dus het wachtwoord van de webinterface van uw Experiabox kwijt. Begrijp ik dat goed?

Zoja, dan zult u hem moeten resetten.


ok, dank


Hallo @Jamak0  om een antwoord te geven op vraag 2 en drie:

antwoord op vraag 2: het modem met een stevig wachtwoord beveiligen, minimaal 8 tekens, bestaande uit minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en een vreemd teken zoals bijvoorbeeld !@#$%^&*()

antwoord op vraag 3: het veiligste en meeste stabiele is alleen bekabeld werken.

Bij apparaten die niet bekabeld kunnen werken het veiligste draadloze protocol kiezen: WPA2/AES

en niet WPA/TKIP of een combinatie daarvan.

 


ook dank, JanD; ik ga mijn best doen:wink:


Hi @Jamak0, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht! Ik zie dat je inmiddels al op weg geholpen bent, hartstikke fijn! Mocht je er niet uitkomen, kom dan even terug in het topic met je vraag (of vragen) en dan help ik je alsnog verder! :blush:


@Jamak0, heb je inmiddels kunnen inloggen en kunnen aanpassen wat je wilde? 


Reageer