Skip to main content

Even twee vragen. Ik kreeg zojuist de “gratis” upgrade van 100/100 naar 200/200 doorgevoerd, zoals bekend KPN initiatief, niet mijn verzoek. Het werkt ook prima hoor maar in de bevestiging email met bijbehorende PDF staat dit vermeld als:

 

“Subject Bevestigen van uw wijziging”

“Uw bestelling op 12 juli 2023 heeft bestelnummer xxxxxxxxx”

“Toegevoegde dienst(en) of apparatuur

- Sneller Internet tot 200 Mbit/s”

 

“Mijn bestelling” is niet bepaald het geval dus vraag, is dit gewoon een standaard document of betekend dit dat het voor mijn abo als opnieuw gestart dus opnieuw 1 jaar abo geldt of geldt nog gewoon de per maand opzegbaar status die ik heb? 

 

Ook wordt dit nog genoemd:

“Verwijderde dienst(en) of apparatuur

- Glasvezel Upgrade”

 

Wat wil dit zeggen en heeft dit ergens gevolgen?

 

Ik zet “gratis” overigens tussen aanhalingstekens omdat deze maand gelijkertijd de abo prijs steeg, niet omdat het niet zou werken.

 

Bij voorbaat dank voor de uitleg.

Joop.

Dit is een standaard bericht. KPN heeft names u die bestelling uitgevoerd, de 'verwijderde' dienst heeft verder ook geen gevolg. Uw einddatum zal niet veranderen.


Bedankt voor de uitleg @Galdor68

 


Ik heb dit bericht ook gehad. 

Ik geloof graag wat Galdor68 zegt, maar is dat dan een personeelslid van KPN?  Zo niet, wie zegt dat die bewering klopt? 

Ik vind deze mailberichten een onduidelijke manier van communiceren door KPN.

 


Ik heb dit bericht ook gehad. 

Ik geloof graag wat Galdor68 zegt, maar is dat dan een personeelslid van KPN?  Zo niet, wie zegt dat die bewering klopt? 

Ik vind deze mailberichten een onduidelijke manier van communiceren door KPN.

 

Ik ben geen personeel van KPN. Ik heb zelf onlangs ook deze verhoging en berichtgeving ontvangen.

 

Welke bewering bedoeld u? Wat betreft het nieuwe jaar contract? Ik heb na deze snelheids verhoging geen nieuwe einddatum gekregen. Als dat wel zo was dan had KPN dat in de bevestigingsmail gemeld, of moeten melden.

Wat betreft het volgende:

“Verwijderde dienst(en) of apparatuur

 

- Glasvezel Upgrade”

 

Ik ben vanaf dat ik klant ben geworden al verbonden via glasvezel dus was er wezenlijk geen sprake van een glasvezel upgrade. Klanten die recent van dsl/koper om zijn gezet naar een glasvezel daar kan je spreken van een upgrade. In mijn geval veranderde er niks behalve de hogere bandbreedte.

 

Uiteraard is het goed als een KPN moderator dit verbetert indien noodzakelijk.

 


Er hoeft niets verbeterd te worden Galdor, je hebt helemaal gelijk 🙂 Dit is een standaard tekst in de bevestiging van een wijziging en met deze wijziging veranderd er niets aan de einddatum van je contract.

De extra snelheid is een extra optie bij het abonnement. Die hebben geen invloed op de looptijd van de basis van het abonnement. Daar verandert niets aan dus.