Skip to main content

Hoe lang bewaren jullie telefoon gesprekken met de klanten service?

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Hoi @Akonkwa . Welkom op het forum.

Vanwaar je vraag? Kan ik je misschien verder helpen? Onze gesprekken worden soms opgenomen voor trainingsdoeleinden maar ik geloof niet dat ze allemaal opvraagbaar zijn. We werken aan de hand van een gesprekslog. Eventuele afspraken met klanten worden hierin opgeschreven door de agent waar je contact mee hebt gehad. 


Hoi @Akonkwa . Welkom op het forum.

Vanwaar je vraag? Kan ik je misschien verder helpen? Onze gesprekken worden soms opgenomen voor trainingsdoeleinden maar ik geloof niet dat ze allemaal opvraagbaar zijn. We werken aan de hand van een gesprekslog. Eventuele afspraken met klanten worden hierin opgeschreven door de agent waar je contact mee hebt gehad. 


Maar dan is dus alles afhankelijk van wat die persoon opschrijft...Met als gevolg: ‘ja meneer...ik kan er niets aan doen hoor..zo staat het in het log’

Vertel mij wat..en als je ze dan aan een gemaakte afspraak wilt houden is er ineens niks meer te vinden. Het is maar net hoe het uit komt voor webcare.

 


Dat snap  ik, @Edwin_Merks . Daarom wordt er bij abonnementsafspraken ook altijd een bevestiging gestuurd. Op die manier heeft een klant de mogelijkheid om het gesprek en de gemaakte afspraken naast elkaar te leggen en er op terug te komen. Is dit een waterdicht systeem? Nee, zeker niet als er afspraken gemaakt worden waar geen schriftelijke overeenkomst aan te pas komt. We moeten hierin uiteraard uitgaan van de goede bedoelingen van beide partijen. Bij een chat is er trouwens wel altijd een log van het gesprek opvraagbaar.

Geen ideale situatie wat de telefoongesprekken betreft maar wel de realiteit op dit moment. 


Dat snap  ik, @Edwin_Merks . Daarom wordt er bij abonnementsafspraken ook altijd een bevestiging gestuurd. Op die manier heeft een klant de mogelijkheid om het gesprek en de gemaakte afspraken naast elkaar te leggen en er op terug te komen. Is dit een waterdicht systeem? Nee, zeker niet als er afspraken gemaakt worden waar geen schriftelijke overeenkomst aan te pas komt. We moeten hierin uiteraard uitgaan van de goede bedoelingen van beide partijen. Bij een chat is er trouwens wel altijd een log van het gesprek opvraagbaar.

Geen ideale situatie wat de telefoongesprekken betreft maar wel de realiteit op dit moment. 


Daarom ben ik in het verleden (na een nare ervaring) heel snel overstapt op de chat. :thumbsup_tone2:


Hoe kan je chat terug vragen ?


Aan het eind van een chat krijg je de optie om de chat op te slaan. Op die manier heb je zelf een kopie van het gesprek. In sommige gevallen kan ik een chat achterhalen maar dan heb ik gegevens van jou nodig plus een dag en tijdstip waarop het gesprek ongeveer plaatsvond.  

Mag ik vragen waar je naar op zoek bent?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.