Skip to main content
Beantwoord

Bij aanleg van KPN Glasvezel is de kabel van Delta geraakt

• September 19, 2026
  • 5 reacties
  • 63 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik ben sinds een paar maanden klant geworden bij kpn. Daar zijn netjes monteurs langs gekomen om de glasvezel kabel naar binnen te halen. Helemaal niets aan de hand. Ik heb net een keuken verbouwing gehad. Er is een nieuwe kast in mijn meterkast gekomen. Alleen vertelde de elektricien wat raar dat ze je oude glasvezel punt niet weg halen. Ik zei welke want ze zijn beide operationeel. Delta en KPN. Wat bleek is dat de kabel van delta kapot geboord is en de kabel van KPN erdoorheen gelegd is. Straks mocht ik terug willen maar delta of wie dan ook via deze glasvezel kabel heb ik dus een probleem. Hoe moet ik dit op laten lossen? Vind het ook een beetje slordig dat het niet even gemeld wordt.

Mvg Casper

Beste antwoord door Maikel Drost

Zeker proberen

https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/klacht-indienen

5 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 19, 2026

Hoe moet ik dit op laten lossen?

Je kan nu niet doen, je bent geen klant van Delta (dit zijn de providers op Delta netwerk). Maar als je in de toekomst een internet abonnement van een provider op Delta netwerk wil bestellen, moet deze provider schade aanmelden bij Delta en ze komen de glasvezelaansluiting repareren, de kosten komt voor jouw rekening. Het is van belang dat je nu al bewijzen veiligstellen om later deze rekening naar KPN te sturen.

Je kan nu al een verplaatsing van Delta aansluitingspunt aanvragen, met de gekregen offerte weet je hoeveel het zou kosten, maar de kosten van het verplaatsen kan je niet zomaar bij KPN ophalen.

https://www.deltanetwerk.nl/klantenservice/beheer/aansluiting-verplaatsen/

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 19, 2026
Ik heb ze gemaakt to be sure dank voor je info

Maikel Drost
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

Dit is ook vragen om problemen zo naast elkaar boren maar de netheid is ook ver te zoeken bij de gene die de glasvezel heeft aangelegd 😳

Zou je geen schade kunnen neerleggen bij kpn netwerk. En anders wordt het pas na overstap 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 19, 2026

Dit is ook vragen om problemen zo naast elkaar boren maar de netheid is ook ver te zoeken bij de gene die de glasvezel heeft aangelegd 😳

Zou je geen schade kunnen neerleggen bij kpn netwerk. En anders wordt het pas na overstap 

ik denk dat ik het sws bij kpn ga neerleggen dat dit er aan gaat komen. mocht ik overstappen naar een andere glasvezel provider.

Maikel Drost
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • September 19, 2026