Skip to main content

> Nee. Uiteindelijk willen we dat iedereen overstapt op glasvezel. Dus ook jij zal de
> overstap moeten maken. Wel geven we je even de tijd. Vanaf het moment dat
> glasvezel aangelegd is, moet je binnen 3 jaar zijn overgestapt. Maar hier geldt:
> hoe eerder, hoe beter. Stap je niet over? Dan zal je uiteindelijk worden afgesloten.

Worden afgesloten…………..

Als ik dit geen dreigement is, weet ik het niet meer. Het gekke is dat de meeste mensen zich dit niet goed realiseren wat dat voor hun verstrekkende gevolgen heeft; dan geen internet meer te hebben……..

Gelukkig hebben mensen drie jaar de tijd om in aktie te komen.  Dat zal iedereen ook doen natuurlijk.  Snap het gezeur niet. Als de netwerkbeheerder van het electriciteitsnetwerk aangeeft dat de elektriciteitsmeter wordt vervangen hoor je niemand maar als kpn aangeeft dat de koperaansluiting vervangen gaat worden is er gezeur.


> Als de netwerkbeheerder van het electriciteitsnetwerk aangeeft dat de
> elektriciteitsmeter wordt vervangen hoor je niemand……

Met een overrompeling actie zijn de meeste mensen hier ook ingetuind. Wakkere mensen hebben zo'n “slimme” electriciteitsmeter ook geweigerd en wanneer de mensen die nu op koperdraad zitten nu niet in actie komen, vrees ik dat de kpn de mensen gewoon afsluit en dan zitten hun klanten mooi met de gebakken peren.

Tegen zoiets moet je je verweren, want doe je dat later (wanneer dit afsluiten aan de gang is) ben je te laat en zit je met voldongen feiten……

Je vergeet dat de toenmalige ptt-telecom het op staatskosten kopernetwerk in de schoot geworpen is met de bedinging dat ze het goed onderhouden. Maar die bedinging is allang “vergeten”. Zoals met veel andere dingen die ooit beloofd zijn, maar in de lengte der jaren gemakshalve “vergeten” zijn.


Niemand is en wordt hier overrompeld @gensnet , bij het vervangen van de gas- en lichtmeters is en wordt hier ruim van te voren over gecommuniceerd naar de klanten toe, zo is mijn persoonlijke ervaring.

Wat betreft internet wordt er ook geen klant overrompeld, dat is wel zo als je vandaag bericht krijgt dat je morgen afgesloten wordt, maar zo gebeurt dat niet, er zit immers nog een aantal jaren tussen voordat koper echt uit gaat en dan hebben de klanten meer dan tijd genoeg om zich daar aan aan te passen.

Ik heb de indruk dat je problemen zoekt die er niet zijn en ook niet gaan komen.

 

 


Dat onderhouden doet kpn dus uitstekend.  Ze vervangen nu de koperkabel door glasvezel omdat de koperkabel z'n beste tijd wel heeft gehad. De stoomtrein en de trekschuit zijn ook vervangen. Voor sommigen was dat ook een heel ding maar zover ik weet heeft iedereen daar wel vrede mee inmiddels. 


Wakkere mensen hebben zo'n “slimme” electriciteitsmeter ook geweigerd...

Je kunt zo'n slimme meter een poosje buiten de deur houden. Maar net als bij glasvezel: op een gegeven moment heb je geen keus meer en moet je.


Nick83 schrijft: op een gegeven moment heb je geen keus meer en moet je.

Zo maken ze je dat wijs geen keus meer te hebben. Hier verzet ik me tegen en zal dat blijven doen. Er is al genoeg waar je geen keus meer in hebt en dat menigeen dit al niet meer beseft…….. en denken dat dit allemaal maar normaal is. Ik kan daar uit mijn leven “tig” dingen over vertellen wat je wijsgemaakt is maar echt niet normaal was.

N.N. schrijft: Niemand is en wordt hier overrompeld.

Nou dat denk je maar; hier niet overrompeld. Er worden hier met de dreiging van afschakeling koperdraad wel degelijk gebruikers overrompeld. Je vergeet dat dit maar weinig mensen weten omdat ze niet van het bestaan afweten van een kpn forum waar dat bekend is. Wanneer die dan eenmaal zijn afgesloten zonder te weten waarom, worden wel degelijk overrompeld. Of heb je daar een wat verzachtende naam voor?

N.N. schrijft: de klanten meer dan tijd genoeg om zich daar aan aan te passen.

Maar dan moeten die dat wel weten en dat betwijfel ik sterk dat ze dat “allemaal” weten……………… Als ik in mijn kennissenkring het vertel wat de kpn van plan is om de koperdraad binnenkort af te sluiten, fronsen de kennissen hun voorhoofd om aan te geven van niets te weten…………….


Dat fronsen kan ik me wel voorstellen want je verteld niet de waarheid. Kpn gaat helemaal niet binnenkort het kopernetwerk afsluiten. Dit gebeurt pas als het alternatief werkt.


Jij overrompelt dan je kennissen door het woord  'binnenkort' te gebruiken @gensnet , dus de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet, meer schrijf ik er niet over.

 


> 'binnenkort'

Er staat een teller op de kpn bladzijde over hoeveel uur ze de koperdraad uitschakelen. Bij een heleboel mensen is dat al dit jaar en dat is dan echt “binnenkort”……..

> Dit gebeurt pas als het alternatief werkt.

Dat maken ze je wijs om niet teveel onnodige onrust te veroorzaken. Zo houden ze de meeste mensen daarmee gewoon zoet cq tevreden. En wat is dan dat “alternatief”? Dat is altijd slechter èn duurder dan  glasvezel. Ik heb hier ergens gelezen dat ze dit via wifi in gebieden willen doen waar ze nooit geen glasvezel kunnen leggen zoals in het waterrijke Biesbosch. Het signaal gaat dan van mast naar mast die ze schijnbaar in het water willen plaatsen……..

Nou succes dan maar………….

Over een tijdje praten we wel eens weer om te kijken in hoeverre ik het mis heb met dat uitschakelen van koperdraad………………

Voor nu alvast welterusten!


> 'binnenkort'

Er staat een teller op de kpn bladzijde over hoeveel uur ze de koperdraad uitschakelen. Bij een heleboel mensen is dat al dit jaar en dat is dan echt “binnenkort”……..

Bij die adressen ligt al jaren glasvezel. Dus die hebben ook al jaren de tijd gehad om ... na te denken. Om het zomaar te zeggen.


Nick83 schrijft: op een gegeven moment heb je geen keus meer en moet je.

Zo maken ze je dat wijs geen keus meer te hebben.

Dat klopt ook. Uiteindelijk heb je geen keus. 

Het is net als met je auto: daar kun je heel lang mee door blijven rijden, maar op een gegeven moment moet je tot de conclusie komen dat je een nieuwe moet kopen. Bijvoorbeeld als die afgekeurd word bij de APK. Omdat die doorgeroest is. 

Zo is het ook met de telefoonlijn. KPN vervangt de telefoonlijn gewoon omdat het op de lange duur niet realistisch meer is om daar mee door te blijven hobbelen. 


Ik begrijp niet zo goed waarom dit topic weer is aangemaakt. Sinds de starter hiervan, @gensnet, al een topic hierover heeft aangemaakt een jaar geleden. Als je het ergens ontevreden over bent en het zit je zo lang dwars zou ik gewoon een klacht indienen via deze link: https://www.kpn.com/algemeen/klacht

 

In mijn ogen heeft het dan ook niet zo'n zin om hier maar eindeloos weer over door te blijven praten, wel? In het vorig topic is ook al ingegaan op dezelfde argumenten. 

 


@gensnet Je creëert bewust een hoop onrust op basis van zaken die je niet weet of denkt te kennen. Ik krijg nogal een “complottheorie” vibe.

Niemand wordt overrompeld. Je provider (ook niet KPN-providers) melden je ruim van te voren dat dit er aan komt. Met meerdere brieven, mails en soms zelf telefoontjes. Als je dan nog niet reageert, ja dan kan je verbinding (tijdelijk) worden uitgeschakeld zodat je contact opneemt met je provider. En dan kan alsnog een migratie worden gestart.

Doe je dat allemaal ook niet, dan pas wordt je verbinding definitief opgeheven.

Het netwerk wordt uitgeschakeld door de KPN Netwerk afdeling en die heeft alleen providers als klanten. Die providers dienen te zorgen dat hun klanten op tijd worden geïnformeerd.

Je kan je er niet tegen verzetten want dit is juridisch en contractueel keurig geregeld tussen KPN en alle WBA providers. Met een lange termijn van drie jaar aankondiging. 


Goedemorgen, ik zet dit topic op slot.
Dit gesprek is al vaker gevoerd hier, voegt niets toe en leidt iedere keer tot vervelende discussies.

Ik wil de onderstaande reacties nog even uitlichten

Ik begrijp niet zo goed waarom dit topic weer is aangemaakt. Sinds de starter hiervan, @gensnet, al een topic hierover heeft aangemaakt een jaar geleden. Als je het ergens ontevreden over bent en het zit je zo lang dwars zou ik gewoon een klacht indienen via deze link: https://www.kpn.com/algemeen/klacht

 

In mijn ogen heeft het dan ook niet zo'n zin om hier maar eindeloos weer over door te blijven praten, wel? In het vorig topic is ook al ingegaan op dezelfde argumenten. 

 

Niemand wordt overrompeld. Je provider (ook niet KPN-providers) melden je ruim van te voren dat dit er aan komt. Met meerdere brieven, mails en soms zelf telefoontjes. Als je dan nog niet reageert, ja dan kan je verbinding (tijdelijk) worden uitgeschakeld zodat je contact opneemt met je provider. En dan kan alsnog een migratie worden gestart.

Doe je dat allemaal ook niet, dan pas wordt je verbinding definitief opgeheven.

Het netwerk wordt uitgeschakeld door de KPN Netwerk afdeling en die heeft alleen providers als klanten. Die providers dienen te zorgen dat hun klanten op tijd worden geïnformeerd.

Je kan je er niet tegen verzetten want dit is juridisch en contractueel keurig geregeld tussen KPN en alle WBA providers. Met een lange termijn van drie jaar aankondiging.