Skip to main content
Beantwoord

Bij overstap naar glasvezel werken zowel de glasvezelverbinding als de ADSL verbinding niet meer

• November 24, 2025
  • 7 reacties
  • 90 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

17 november overgestapt van adsl naar glasvezelaansluiting. Na de “officiële” aansluit datum geen adsl verbinding maar ook geen werkende glasvezel. Na keer op keer bellen met kpn blijkt het nu zo te zijn dat er onderdelen missen in de verdeelkast en er gewacht wordt op onderdelen. Als bedrijf zitten we nu een maand zonder vaste internet verbinding. Wel hebben we een direct online pakket maar dit dekt natuurlijk niet het netwerk van een bedrijf. 

moet ik hier gewoon maar akkoord mee gaan? Wat kan ik doen?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Ilcos zo te lezen ben je een zakelijke klant en kun je het beste contact opnemen met de zakelijke helpdesk van KPN via 0800 0403.

Succes.

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 24, 2025

Beste ​@Ilcos zo te lezen ben je een zakelijke klant en kun je het beste contact opnemen met de zakelijke helpdesk van KPN via 0800 0403.

Succes.

• November 24, 2025

Heb je een zakelijk KPN EEN abonnement? 

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • November 24, 2025

Dat is beetje slordig van KPN. 

Heb je naar KPN zakelijk helpdesk gebeld? 

Want nu zit jou bedrijf een maand zonder internet. 

Heb je ergens anders nog tijdelijk internet gekregen voor jou bedrijf. 

Want anders kun je niet gaan ondernemen of zaken doen. 

Ik hoop dat jou bedrijf zo snel mogelijk glasvezelinternet krijgt van KPN. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 24, 2025

Het gaat indd om een zakelijke abonnement, waarvan de adsl verbinding niet eerder verbroken zou worden dan wanneer de glasvezel zou werken. Dat is dus niet gebeurd. Uiteraard heb ik gebeld met de zakelijke helpdesk van kpn en heb inmiddels een persoonlijk nummer waarmee ik direct contact heb met de technische helpdesk. KPN doet na mijn idee wel hun best alleen de 3e partij die verantwoordelijk is voor de verdeelkasten en dergelijke weten volgens mij van elkaar niet wat ze aan het doen zijn. 

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • November 24, 2025

Eigenlijk had je tijdens het overstap ADSL signaal moet houden todat jou glasvezelaansluiting pas gereed is in jou bedrijfspand. 

En als jou glasvezelaansluiting goed werkt in jou bedrijfspand dan pas de ADSL aansluiting afsluiten eerder niet. 

Ik hoop dat je zo snel mogelijk jou glasvezelverbinding zeer goed werkt voor jou bedrijf. 

• November 24, 2025

Het gaat indd om een zakelijke abonnement...

Als je een KPN EEN abonnement hebt, dan zou je volgens mij een 4G stick achterin de Experiabox moeten hebben die de verbinding automatisch overneemt als de bekabelde aansluiting niet werkt. Heb je dat?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 26, 2025

Goedemorgen ​@Ilcos , welkom hier op de KPN Community en bedankt ook voor jouw bericht!

Dit is natuurlijk een hele zure situatie waarin je bent beland en ik snap het ongemak dat zoiets met zich mee kan brengen, uitermate onhandig dit :( Goed dat je hier inmiddels ook al contact over hebt gehad met onze Zakelijke Helpdesk en dat je nu een persoonlijk nummer hebt gekregen. Vanaf hier kan ik alleen maar hopen dat dit probleem zo snel mogelijk wordt opgelost maar helaas kan ik hier ook niks voor je in betekenen omdat we via deze Community geen zakelijke klanten helpen. Voor wat het waard is, wil ik je namens KPN oprechte excuses aanbieden voor het ervaren ongemak.