Skip to main content
Beantwoord

Bizar hoge prijs KPN internet

• September 29, 2025
  • 9 reacties
  • 114 keer bekeken

Begin van het jaar door vertrek van mijn huisgenoot het internet abonnement over genomen. Blijkbaar had hij hem zakelijk afgesloten. Nu betaal ik nog een jaar lang 65euro per maand voor maar 200mbit internet! Bizarre prijs. Als ik hem over laat zetten naar prive blijft de prijs hetzelfde ondanks dat de support omlaag gaat. Wil KPN geen klanten behouden? Na eind contract is dit gelijk de laatste keer kpn…

Beste antwoord door Flitsend

Beste ​@Mitchell2820 

Wat voor abonnement heb je? De prijs aanpassen terwijl het contract nog loopt gaat waarschijnlijk niet gebeuren. Heb je alle opties bekeken op https://kpn.com in de verlengshop of heb je al telefonisch contact gehad met KPN? Je zou misschien je abonnement om kunnen zetten naar de nieuwe abonnementsvorm. Als je een oud abonnement hebt ben je vaak goedkoper uit. 

Ik vind KPN ook aan de dure kant, maar ik betaal liever iets meer dan dat ik elke week storingen heb.

9 reacties

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • September 29, 2025

Beste ​@Mitchell2820 

Wat voor abonnement heb je? De prijs aanpassen terwijl het contract nog loopt gaat waarschijnlijk niet gebeuren. Heb je alle opties bekeken op https://kpn.com in de verlengshop of heb je al telefonisch contact gehad met KPN? Je zou misschien je abonnement om kunnen zetten naar de nieuwe abonnementsvorm. Als je een oud abonnement hebt ben je vaak goedkoper uit. 

Ik vind KPN ook aan de dure kant, maar ik betaal liever iets meer dan dat ik elke week storingen heb.

• September 29, 2025

Alleen de prijs noemen is natuurlijk zinloos. Wat heb je voor dat bedrag? Kan je eens een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 29, 2025

Excuus als het niet duidelijk was! Alleen internet 200mbit. Geen tv of iets anders puur internet. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 29, 2025

Betreft kpn klein zakelijk 200mbit. Oude prijs was 55 incl btw maar door inflatie correctie en wegvallen van kpn mobiel (van mijn huisgenoot) valt er ook nog eens 5 euro korting weg…. Ik zelf ben zzp maar kan het niet echt op de zaak zetten gezien ik geen thuiswerk doe dus totaal geen voordeel

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • September 29, 2025

​@Mitchell2820 Dan zou je er ook voor kunnen kiezen om het abonnement op particulier te zetten, maar dat heeft verder weinig voordelen ten opzichte van een klein zakelijke aansluiting. 

Mijn advies: als je contract er op zit even bellen met de klantenservice om eventueel een verlengkorting te krijgen/je abonnement te herzien. Je kunt ook vragen om hem aan te laten passen naar de nieuwe contractvorm, daarvoor moet je ook buiten contract zijn. Dit kan echter alleen Dit kan volgens mij 3 maanden voor de einddatum van je contract, maar misschien dat een moderator dit kan bevestigen.

• September 29, 2025

Betreft kpn klein zakelijk 200mbit. Oude prijs was 55 incl btw maar door inflatie correctie en wegvallen van kpn mobiel (van mijn huisgenoot) valt er ook nog eens 5 euro korting weg…. 

Als je het abonnement om laat zetten naar de nieuwste abonnementsvorm kost je het € 43,50 inclusief. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 29, 2025

Betreft kpn klein zakelijk 200mbit. Oude prijs was 55 incl btw maar door inflatie correctie en wegvallen van kpn mobiel (van mijn huisgenoot) valt er ook nog eens 5 euro korting weg…. 

Als je het abonnement om laat zetten naar de nieuwste abonnementsvorm kost je het € 43,50 inclusief. 

Zit helaas nog vast tot november volgend jaar

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • September 29, 2025

​@Mitchell2820 Dan houdt het voor eerst denk ik sowieso op helaas.

KPN is inderdaad niet de goedkoopste, maar als je belt tegen het einde van je contract krijg je vaak een verlengkorting. Je kunt natuurlijk ook elk jaar overstappen om overal de nieuwe klantkortingen mee te pakken die gunstiger zijn, alleen dan moet je dus wel elk jaar overnieuw alles installeren. Dat is aan ieder om te beoordelen of dat de moeite waard is. 

• September 29, 2025

Zit helaas nog vast tot november volgend jaar

Je had denk ik het abonnement niet moeten accepteren. Je huisgenoot had het abonnement gewoon mee moeten verhuizen. Dan had jij een nieuw abonnement af kunnen sluiten. Had je je nog welkomskorting gekregen ook.