Skip to main content

Al verschillende uitleg(gen) gelezen en gezien op youtube en andere media, wat betreft het blauwe klepje aan de onderkant van het witte glasvezel kastje in de meterkast, moet het nu dicht of open zijn, als je de Genexis XGS PON ONT  plaatst ?

Hallo @jacko076 volg onderstaande installatie-handleiding:

https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/interactieve-tv/handleidingen.htm#!/device/kpn-box/kpn-box-12/troubleshooter/aansluiten/begin-met-installeren

Klepje moet dicht zijn.

Hoi @jacko076 Het blauwe klepje moet dicht staan. Toen ik de Genexis omhoog schoof ging het klepje vanzelf open door het palletje aan de zijkant. Echter, soms klemt e.e.a. en kan het helpen om het klepje zelf voorzichtig omlaag te klappen. Forceer niets!! Lukt het niet, bel dan 0800-0402 en laat een monteur komen.

@JanD  en @RBxx  dank voor de uitleg ,appreciated

Is het gelukt met de tips van @JanD  en @RBxx . Het kastje is nog heel? ;-)

@Erwin van KPN  was geen enkel probleem om het kastje aan te sluiten met het klepje dicht

alle snelheden 4gbit worden makkelijk gehaald, down en upload, eerst was de download speed 4gbit  maar de upload  maar 550mbit, bleek dat een programma dat ik gebruik namelijk nordvpn de upload snelheid tegenhield, na wat instellingen uitgeschakeld te hebben, en dat zonder dat vpn geactiveerd is, was de upload zelfs meer dan 4gbit, dus ben ik zover blij met de genexis ont

Reageer