Skip to main content

Goededag, ik heb de installatie box gekregen voor nieuwe thuis internet. Deze probeer ik nu te installeren op mijn ISRA punt in huis, daar vind ik de grijze ingang (DSL) en de blauwe ingang. Het blauwe kabeltje van de bijgeleverde Y-kabel past niet in de blauwe ingang, hij valt er uit en lijkt te klein/ te zijn en de ingang te groot. 

Kunt u een foto plaatsen van wat u heeft?


Dit is de Isra ingang


Dat hoort er zo niet bij te staan, maar dat begreep je zelf denk ik óók al. 

Zit in de blauwe nog wel de hoekjes waar het klik palletje van het stekkertje achter vast grijpt?

Je kan het best bellen voor een monteur om dit gratis te laten herstellen. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


Hi @Thierryhif, als ik naar jouw foto kijk zie ik een kabel van een andere provider en een modem van een andere provider staan. Indien je geen klant bent bij KPN dan zul je ook geen pairbonding kunnen afnemen. En zul je om dit aansluitpunt te maken contact moeten opnemen met je eigen provider. Die vervolgens weer KPN aanstuurt om dit te maken. 

 

Mocht ik het verkeerd hebben en je bent wel gewoon klant bij KPN dan heb je als het goed is onderstaande kabel ontvangen in combinatie met een Experia box V10. 

 

 

Het einde van deze kabel heeft een witte en een blauwe stekker en die zou je hier eigenlijk in moeten kunnen klikken. Als ze eruit vallen dan kan het zijn dat het printplaatje defect is. Dan zul je een afspraak moeten maken via de klantenservice op 0800-0402 voor een monteur. Mocht het toch lukken dan is het nog even een kwestie van het printplaatje voorzichtig terug plaatsen en de kap erover heen klikken. 


En zo te zien een gesloopte glasvezel aansluiting. Bijzonder.


@DaveA  Hi, zoals vermeld in mijn eerdere bericht ben ik recent overgestapt van een andere provider, 4 Juli zal Odido dan ook niet meer aangesloten zijn. Daar is het andere kabeltje ook van. De Y - pairings kabel van KPN valt uit het uitgang van de ISRA. Ik denk idd dat dit door een monteur gedaan moeten worden. 
 

verder hoort het idd niet uit elkaar te liggen, zo ver was ik ook al. Heb hem uit elkaar gehaald om te kijken of er misschien iets met het aansluit plaatje aan de hand was om dat het blauwe kabeltje er steeds uitviel. 


Hi @Thierryhif, dan inderdaad morgen even contact opnemen met de klantenservice van KPN voor een monteursafspraak. 


@DaveA hartelijk dank!


Reageer