Skip to main content

Sinds een week brandt het lampje blauw op mijn tweede super wifi punt. Deze heb ik boven achter een tv staan waar ook een tweede tv ontvanger staat. UTP gaat van wifi punt naar tv ontvanger, naar tv.

Ik heb alles al meerdere malen opnieuw opgestart, modem zelf en op afstand. beide super wifi punten, ook alles al meerdere malen losgekoppelt en opnieuw aangesloten. Het lampje knippert groen bij opstarten, daarna blauw. Hierdoor werkt de tv-ontvanger ook niet, dus geen tv. Hoe kan ik dit verhelpen. Het heeft een tijdje wel goed gewerkt.

@Marcel12345

Los van het feit dat ik dit geen ideale situatie vind qua aansluiten zou je het volgende kunnen proberen.

UTP kabel uit de storende wifi halen.

De storende wifi een harde reset geven (15 sec. inhouden totdat hij begint te knipperen).

Daarna bedraad aansluiten op je Experiabox en laten opstarten (wachten tot dat hij groen blijft branden)

Hierna weer terug zetten waar hij vandaan kwam.

 

De ideale situatie is natuurlijk een UTP kabel van je Experiabox naar je TV.

Je zou dan eventueel een switch met IGMP snooping bij je TV kunnen plaatsen waarvan je met 1 kabel naar je TV gaat en met een andere kabel naar je Superwifi punt.

Dan heb je die ook netjes bedraad :slight_smile:


@tonymelony Dank voor je tip. In eerste instantie werkte het. Lampje werd groen, nar verloop van tijd weer blauw/ paars.


Hey @Marcel12345. 

Blauw lampje betekent dit: 

  • Knipperend: Master device heeft configuratie (Web GUI/App) verbinding actief
  • constant: Firmware update
    Let op: als een draadloos gekoppeld SuperWifi punt een constant lampje blijft geven en de update lukt niet of loopt niet door sluit het SuperWifi punt dan tijdelijk bekabeld aan op de Experiabox / KPN Box12. Na de update kan het SuperWifi punt weer draadloos gebruikt worden.

Paars.

  • De SuperWifi heeft nog de factory default instellingen / geen configuratie. Herstart het KPN SuperWifi punt en doorloop het aansluitproces opnieuw

Is de kleur blauw of paars. Kun je anders de SuperWifi punten eens omwisselen van plek? Wellicht lost het het euvel op. Dan kan de ‘paars/blauw’ brandende bekabeld updaten. Zet je het eerste punt bij de tv boven. 


Meer informatie over Superwifi kun je hier vinden:

Â