Skip to main content

Omdat ik het na best wel lange tijd zat was, om te moeten leven met Ziggo, ben ik tijdelijk overgestapt op KPN.

Beste beslissing ooit !. Geen wegvallende radio meer en tot mijn verbazing, een hogere downloadsnelheid dan Ziggo !. Terwijl ik KPN 200 heb en Ziggo 700.

Maar goed, nu heb ik bericht gekregen, dat we eind Juli Delta glasvezel krijgen, dus moet ik helaas KPN weer opzeggen. Het is voor het eerst, dat ik het echt jammer vind, dat ik van provider verander.

We hebben hier helaas geen KPN glasvezel, vandaar Delta.

 

Heb je echt een hogere snelheid nodig? De meeste huishoudens hebben ruim voldoende aan 200. Kijk een keer naar je verbruik. 


Niemand zegt dat je KPN op moet zeggen, je kunt gewoon bij KPN blijven als je tevreden bent @Timelord 


Dat een ander glasvezel aan legt is toch geen reden om KPN opvreten zeggen? Als u tevreden bent met wat u nu heeft (of nog in contract zit) zie ik geen reden om kpn te verlaten.


Twee - honderd Mbps. Hoeveel heb je nodig.

Via DSL (koper) 70 Mbps kon ik al ruim 5 tv's tegelijkertijd aan hebben op HD. En ook nog op de laptop werken en de telefoon gebruiken.

Dus.…

 


Vreemd dat de upload niet wordt genoemd max 20 Mpbs op een KPN koperlijn als er 200 down kan worden geleverd. Nu kan  die 20 Mbps up genoeg zijn echter het kan ook reden zijn om voor een  glasvezel lijn te kiezen.

 

Als KPN eerder was met glasvezel in de woonplaats zal Timelord ook verplicht worden omgezet naar glas. Nu is het de eigen keuze waar niks mis mee is. Alleen de reden van het moeten ontgaat mij ook.


Vroeger had ik 35mb en dat was meer dan genoeg.

Sinds Corona werk ik vanuit huis en heb een constante verbinding met de werkdatabase nodig.

Dit vergt veel data dus ik heb de snelheid verhoogd. Misschien dat het aan het modem ligt, maar als ik ga downloaden, valt de radio weg. Zou toch niet mogen met 700mb, maar goed.

 

Ik heb me aangemeld voor glasvezel en dat komt er nu aan. KPN biedt hier helaas geen glasvezel, dus ik maak de overstap. Ik ga geen 2 providers aanhouden.


 

 Misschien dat het aan het modem ligt, maar als ik ga downloaden, valt de radio weg. Zou toch niet mogen met 700mb, maar goed.

 

Je bedoelt het Dvb-C radio signaal van Ziggo dat staat in principe los van Docsis wat voor het internet deel wordt gebruikt.

De bandbreedte staat daar ook los van het duidt wel op een probleem waarschijnlijk buiten de deur.


Ik had via koper een upload van 30 Mbps @Rowi. . En download van 70 Mbps.

Abonnement 50/5. DSL lijn was 100/30. Pairbonding had ook nog gekund, dan zelfs 200/60. Dat zal @Timelord dan ongetwijfeld ook hebben. 

Nu heb ik hetzelfde abonnement nog steeds maar glas. Dus 70 down/ 70 up. De up is alleen leuk als je grote bestanden moet verzenden. Of een server thuis hebt draaien.


@Timelord de kans is groot dat KPN ook in u woonplaats glasvezel aan gaat leggen binnen 3 jaar 

ik zou als ik u was eerst even op Alles over jouw status | Het KPN netwerk postcodecheck uitvoeren 


Gedaan, voorlopig de komende jaren niet. Jammer. Ben zeer tevreden over KPN.


Reageer