Skip to main content
Antwoord

Blijft mijn IP-adres hetzelfde bij overstap van AON naar XGS-PON?

• September 3, 2025
  • 6 reacties
  • 69 keer bekeken

Als je verbinding van AON naar XGS-PON gaat is het dan dat je een nieuw IP krijgt of blijft het huidige IP behouden? Dit is relevant om te weten voor ik de stap overweeg zolang het niet noodzakelijk is. Een IP wissel gaat wat werk opleveren om overal whitelists aan te passen (wat enkel kan vanaf vertrouwde IP adressen).

Beste antwoord door Marlon92

Ja je krijgt een ander ip.

6 reacties

• Antwoord
  • September 3, 2025

Ja je krijgt een ander ip.

• Auteur
  • Topper
  • September 3, 2025

Dan voorlopig maar geen upgrade van 1gbit naar 4gbit

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • September 3, 2025

Waarom niet je ip onderbrengen in een dns record. Scheelt je een berg ombouwen de volgende keer

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 3, 2025

Beste mark8244, als particuliere klant heb je standaard een dynamisch IP-adres van KPN, dat dus theoretisch elk moment kan wijzigen.

In de praktijk gebeurt dat echter zelden, hoogstens bij overschakeling van koper naar glas of andere technische aanpassingen waar een IP-wissel noodzakelijk is volgens KPN.

In MijnKPN kun je een waarschuwing activeren bij een aankomende IP-aanpassing.

• Auteur
  • Topper
  • September 3, 2025

Het is mij bekend dat het bij technische wijzigingen kan wijzigen. Echter hoef ik het natuurlijk niet op te zoeken als er geen noodzaak voor is. Ik ga even kijken of ik die optie mbt IP-wissel waarschuwing kan vinden en dat activeren.

• Auteur
  • Topper
  • September 8, 2025

Waarom niet je ip onderbrengen in een dns record. Scheelt je een berg ombouwen de volgende keer

Dat helpt niet voor whitelists op IP basis. Het gaat met name om uitgaande connecties en niet om inkomende connecties voor mij.