Skip to main content

Goedenavond,

 

Afgelopen week ik bij ons thuis na blikseminslag de NAS overleden. Nouja, 2 schijven. Na het vervangen hiervan kon de RAID niet hersteld worden. De NAS werd opnieuw ingesteld, en de backup van de NAS (die bij mijn ouders thuis draait) is teruggezet. Dit was een kopie van ruim 2TB.

 

Nadat de backup terug is gezet merk ik dat onze webpagina niet meer beschikbaar is. Tenminste, als ik dit probeer vanaf een netwerk dat via KPN loopt (bijvoorbeeld bij vrienden met KPN of een mobiel abonnement van KPN). Zodra ik vanaf een andere provider de webpagina probeer te bereiken loopt het vlekkeloos! (Vodafone mobiel, thuis en zakelijk netwerk).

 

Nu is de vraag, heeft KPN ons geblokkeerd binnen het KPN netwerk? Waarom werkt het wel vanaf andere providers?

 

Wie kan mij helpen (de chat geeft aan geen invloed te hebben hierop).

Nu is de vraag, heeft KPN ons geblokkeerd binnen het KPN netwerk?

Nee, natuurlijk niet. Blokkeren mag wettelijk niet en dus zal KPN dat uiteraard ook niet doen.

Betreft het een publieke website? Zo ja, wat is de URL?


Gebruikt u misschien Sneller Internet Buitengebied?


Nu is de vraag, heeft KPN ons geblokkeerd binnen het KPN netwerk?

Nee, natuurlijk niet. Blokkeren mag wettelijk niet en dus zal KPN dat uiteraard ook niet doen.

Betreft het een publieke website? Zo ja, wat is de URL?

Zie prive bericht :) 


Gebruikt u misschien Sneller Internet Buitengebied?

Nee, KPN Glas 200/200. Maar @wjb kan de webpagina vanaf KPN netwerk wel benaderen, en vanaf mijn ouders (ook KPN) niet. Vanaf mijn Dual sim mobiel met KPN sim niet, maar als ik overschakel naar Vodafone sim wel…. 


Oorzaak gevonden. Als ik vanaf mijn mobiel op het kpn netwerk met een ip tool mijn ddns resolve (van de xxxxxx.myqnapcloud.com) dan kreeg ik een ipv6 adres. Doe ik hetzelfde bij Vodafone dan krijg ik een ipv4 adres. Hetzelfde via de pc bij mijn ouders thuis. De nas zoekt zelf je ipv6 en ipv4 adres van de wan op, en vult dit in. Als ik handmatig de ipv6 eruit haal, werkt alles wel..... 

 

Lijkt erop dat als je kpn klant in de buurt van huis bent je dus resolved naar ipv6, en verder van huis ipv4? Ik snap dat niet, maar nu werkt alles weer. Hoe dit spontaan gebeurt is, geen idee..... 


Wel apart want alle door mij gebruikte DNS servers geven voor xxxxxx.myqnapcloud.com alleen een A-record (IPv4) en geen AAAA-record (IPv6).


Reageer