Skip to main content

KPN lijkt de site van de Zweedse overheidsinstelling DELMOS www.delmos.se waar mijn schoondochter werkt te blokkeren. Hoe kom ik toch op de site of kan hij gedeblokkeerd worden?

Dag @robmob! Bedankt voor je vraag hier. Nee, wij blokkeren de site niet. Misschien blokkeert de site jou tijdelijk? Dit moeten we even uitzoeken. 
Is het je in het verleden wel gelukt om de site te bereiken? Wanneer is het voor het laatst nog gelukt?
Welke melding krijg je als je naar de site toegaat? Plaats eventueel een screenshot. 

 

Probeer eens met je mobiel (zonder wifi) naar de site te gaan. Kun je de site dan wel bereiken? 
Denk graag met je mee:blush:


Heb je al geprobeerd om de cookies en browsegeschiedenis te wissen? 


Hallo @robmob en @Lisa , ik krijg ook een foutmelding en kan de site niet laden.

 


Ik ben bang dat er geen valide DNS record gevonden gevonden kan worden.

Niet alleen de DNS servers van KPN vinden geen IP adres maar ook Cloudflare, OpenDNS en Google vinden die niet.

 


Dat is inderdaad dezelfde foutmelding die ik krijg. Ik ken anderen in Nederland die de site wel gewoon kunnen bereiken. Zit het probleem in Nederland of in Zweden?


:astonished::weary: . Bedankt allen! De site blokkeert waarschijnlijk jullie ip-adres. Toeval?
Ik en mijn collega's kunnen de site wel bereiken. Meestal kun je de site binnen een aantal uren/dagen weer bereiken. Als de site onbereikbaar blijft, dien je contact op te nemen met de serverhost van de site. 
Kunnen jullie de site wel bereiken met jullie mobiele telefoon?:thinking: Let op: Zet de wifi wel even uit. :nerd:

 

Wat toevallig is. Ik kon twee weken geleden Spotify (site) niet meer bereiken. Een aantal dagen later kon ik de site wel weer bereiken. Spotify is ook van een zweeds bedrijf :stuck_out_tongue_winking_eye:. 


Hallo @Lisa  en @robmob , via mijn mobiel krijg ik dezelfde foutmelding.

Via de pc gebruik ik de anti-malware DNS-servers van KPN.


Dit doet mij denken aan dit topic. TS kan het Zweedse Rix FM niet ontvangen via internet en anderen wel. 

 


De mogelijk oplossing is om dan toch hiervoor maar gebruik te maken van een andere provider. Want het lijkt toch aan KPN te liggen. Mij lukt het bereiken van delmos.se ook niet via het KPN netwerk, maar ik kom er wel in via mijn mobiel via een ander netwerk : 

 


Bedankt allen! De site blokkeert waarschijnlijk jullie ip-adres. Toeval?

Ik denk niet dat daar het probleem zit immers de DNS servers van Cloudflare, OpenDNS en Google vinden ook geen IP adres voor die site.

Ook vanaf een Ziggo aansluiting kan ik de site niet benaderen.

Het lijkt echt een DNS probleem te zijn en die beperkt zich absoluut niet tot KPN aanslutingen.


@wjb

Wil je mij uitleggen wat je bedoelt met een DNS probleem? Ik ken de betekenis van die term niet 

Via mijn mobiel kan ik niet op deze pagina komen als ik op Wifi inlog op het KPN-netwerk. Via het Ziggo-netwerk lukt het dan wel. 

 

 


 

Wil je mij uitleggen wat je bedoelt met een DNS probleem? Ik ken de betekenis van die term niet 

Verschillende DNS servers (niet alleen die van KPN) kunnen geen IPv4 en IPv6 adres vinden voor de site www.delmos.se. Er lijkt dus iets fout te zijn gegaan met de DNS registratie van die site. 

Dit is niet alleen bij KPN…

...maar ook bij Cloudflare…

...OpenDNS…

...en Google.

 

Dat is ook de reden waarom ik denk dat dit issue niet aan KPN toe te wijzen is.


Bedankt voor de uitleg @wjb. Wat denk jij dat we (of @robmob) het beste kunnen doen? Is het een kwestie van serverhost Zweedse site benaderen om dit aan te kaarten? Wellicht hebben zij geen idee van deze kink in de kabel. 
Ik kan de site zowel op KPN als Ziggo bereiken. Ik kan jullie garanderen dat ik niets hebt aangepast in de instellingen van het modem (studentenhuis:sweat_smile: ). 

 


Persoonliijk denk ik dat delmos dit zelf bij haar hosting partij aanhangig zal moeten maken want als ook DNS servers als Cloudflare problemen hebben met het resolven van de url dan lijkt er toch iets aan de hostende zijde mis te zijn gegaan.