Skip to main content

Ik heb een Blue Sound soundbar, Sub en een Flex 2i speaker. Als ik internet radio afspeel via de app of Spotify dan loopt de flex 2i naar een paar minuten niet meer synchroom met de soundbar en de Sub. Als ik de TV aanzet en geluid heb via HDMI ARC dan loopt het wel synchroom, echter valt dan de flex 2i af en toe helemaal weg. 

Via Blue sound al een reset geprobeerd van de modem, de Wifi versterkers en de een reset van de BS apparaten. Werkt tijdelijk. Na verloop van tijd toch weer hetzelfde probleem. Ik heb ongeveer 440 Mbps dus dat lijkt genoeg. 

Iemand die hier ervaring mee heeft en een oplossing heeft?

Alvast dank.

Hoi @Cees333, dit is een hele lastige. Snap dan ook goed dat je om hulp vraagt. 

Graag zou ik wat meer informatie krijgen over hoe alles aangesloten is? Wat er aan staat als je tv kijkt en via welke weg je muziek luistert?

Al lijkt het mij toch ergens tussen de boxen mis te gaan. Want via de tv is het geluid wel synchroon. 


Hey @Bart_Z Bart_Z , alvast dank voor de moeite om te reageren. Het is een hardnekkig probleem. 

Ik heb de TV en de soundbar via een HDMI ARC verbonden. Het TV+ kastje uiteraard met HDMI aan de tv. 

Via de Blue Sound (BS) App stuur ik de soundbar, de subwoofer en de pulse 2i aan. Alles via Wifi. 

De speakers staan ongeveer 7 meter uit elkaar. Ik heb nu ook een TP link versterker aan bij beide speakers in het stopcontact. 

Tot nu toe heb ik op verzoek van BS eerst alle speakers een reset gegeven, Daarna alle Modems en versterkers (boven ook twee super Wifi punten van KPN)

 

Als ik TV kijk staan alle speakers aan (via HDMI ARC) en loopt alles synchroon. Enige is dat af en toe de pulse 2i heel even uitvalt (1 sec)

Als ik radio of spotify luister dan is dat via Wifi en de BS app. 

Vanmorgen zet ik de radio aan en na paar seconden al foute boel. Na paar keer uit en aan te zetten en te veranderen van zender loopt het nu weer goed, maar hoe lang is de vraag. Ik heb me laten vertellen dat de BS speakers eigen Wifi hebben die met elkaar moeten verbinden. Dichter bij elkaar zetten hielp ook niet. Ik kan ze helaas niet via een netwerkkabel aansluiten


@Cees333 Apparaten en Speakers alles via wifi is vraag om elende, wifi-bandbreedte is beperkt

Wat je kan doen is een extra wifi te creëren alleen voor Soundbar en zijn speakers.


Extra wifi is wel een goed idee ja. Gaat het dan wel goed?
Zo niet kan je nog eens proberen de speakers tijdelijk via een kabel aansluiten om het te testen of het dan goed gaat. Dan kun je de wifi uitsluiten. Gaat het dan nog mis zit het toch ergens in de instellingen of iets.