Skip to main content
Beantwoord

Bol.com meldt dat mijn IP-adres is geblokkeerd

• May 31, 2025
  • 54 reacties
  • 1951 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

54 reacties

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 1, 2025

op mijn moeders ip adres en op mijn ip adres staat dat ik geblokkeerd bent.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 1, 2025

op mijn moeders ip adres en op mijn ip adres staat dat ik geblokkeerd bent.

@david_meyer25 ​@TheBatman 

Welke ip-reeksen zijn het? We hoeven echt niet je hele IP-adres te weten,  maar de eerste drie delen. Ik ben benieuwd of er een aanknopingspunt is.

• Nieuwkomer
  • June 1, 2025

@AriënC 195.240.2.XXX

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 1, 2025

dit is die van mij >>» 86.83.150 en dit is die van me moeder >>>» 88.159.255

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 1, 2025

Bijzonder, het zijn verschillende reeksen. Dus het is vast niet iets persoonlijks. 

Ik raad iedereen aan die er last van heeft contact op te zoeken met Bol.com, als dat nog niet gebeurd is. Dit lijkt mij de beste weg. 

Een controle op https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx kan overigens geen kwaad. 

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 1, 2025

daar zag ik juist dat ik ook op mijn eigen ip was geblokkeerd en daar zie ik dit staan >>>>>>» 

LISTED Spamhaus ZEN 34.36.121.47 was listed  Detail 300 0

en bij listed stond een rood kruis

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 1, 2025

dit is die van mij 86.83.150

https://www.spamrats.com/lookup.php?ip=86.83.150.0

This is a Worst Offender Alert and this means that not only this IP address, but the whole class 'C' is also on the indicated SpamRATS List. Usually this means the whole range has the same issue of naming conventions or no reverse DNS AND that many IP's from this Class C have been used in Spam Attacks, Dictionary attacks or other forms of attacks, as detected by Mail Servers in the Data Collection Grid. You will NOT be able to use the removal form to remove your IP Addresses. If you have recently been assigned the IP Addresses, or have changed what these IP Addresses are used for, you can use the contact form and ask for a reclassification, but you will have to provide full disclosure, including whois for the ip addresses, your affiliation with the company that owns them, and a description of what the IP's were previously used for, and what they will be used for, in order for a Spam Auditor to consider reclassification. Remember, the majority of the IP's in this space WERE detected as being involved in some form of attack or abusive behaviour, so you had better have a good reason to ask for removal, and you need to own or control the IP addresses, as evidenced by ARIN whois.

en dit is die van me moeder >>>» 88.159.255

Deze staat niet in blacklisten

Een spamhaus alert kan je negeren.

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 1, 2025

wel raar dan ik bij me moeder er ook niet op komt bij bol.com

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 1, 2025

We weten niet hoe Bol.com kijkt naar de IP-adressen, maar voor hetzelfde geldt is er een aanval vanaf meerdere IP-adressen waarbij ze gewoon met gemak even hele IP-ranges dicht gaan gooien. En dan leiden de goeden onder de kwaden. 

Dus Bol.com even mailen, en afwachten. Ik ben benieuwd wat hun reactie is, volgens de mensen die hier geraakt zijn.

Maar soms zijn IP-bans ook tijdelijk, maar in dit geval lijkt het permanent totdat deze eraf wordt gehaald.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 1, 2025

Op een ander form lees ik ook dat iemand bij Ziggo een IP-ban bij Bol.com heeft. Volgens hem zeggende zou hij ook een aantal virussen hebben. Ik weet niet of dit verband heeft met elkaar. Maar wie een blokkade bij bol.com heeft raad ik aan om even een goede virusscan te doen. Misschien dat een infostealer-malware een IP-ban bij Bol.com triggert?

• Topper
  • June 2, 2025

Ik heb ditzelfde probleem inmiddels sinds precies twee weken en heb al meerdere malen mails naar Bol gestuurd en contact met de klantenservice gehad. Tot dusverre kreeg ik alleen domme antwoorden terug “gebruik een andere browser”, etc. maar afgelopen zaterdag dan eindelijk dit bericht: 

“Dat is natuurlijk alles behalve ideaal. Ik moet toegeven dat we zeker gister en vandaag enorm veel soortgelijke meldingen hebben ontvangen. Ik verwacht dan ook dat we ergens komende dagen een inhoudelijke, interne reactie krijgen, waarna we ook jou hopelijk gericht kunnen helpen. Mocht je eind deze week dus nog altijd hetzelfde probleem ervaren, horen we het graag van je.”

Na een week lang elke dag mails sturen beginnen ze nu dus eindelijk wakker te worden. Ik zit ook bij KPN. 

Er is tot dusverre één andere website die ik ook niet kan bereiken vanaf mijn KPN IP en dat is https://forums.opera.com 

Kun jij die wel bereiken, David?

• Topper
  • June 2, 2025

Mijn IP staat overigens ook op Spamhaus maar het lijkt inderdaad zo te zijn dat dat niet relevant is voor ‘gewone’ gebruikers. Geen enkele andere blacklist flag gevonden.

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 2, 2025

Ik heb ditzelfde probleem inmiddels sinds precies twee weken en heb al meerdere malen mails naar Bol gestuurd en contact met de klantenservice gehad. Tot dusverre kreeg ik alleen domme antwoorden terug “gebruik een andere browser”, etc. maar afgelopen zaterdag dan eindelijk dit bericht: 

“Dat is natuurlijk alles behalve ideaal. Ik moet toegeven dat we zeker gister en vandaag enorm veel soortgelijke meldingen hebben ontvangen. Ik verwacht dan ook dat we ergens komende dagen een inhoudelijke, interne reactie krijgen, waarna we ook jou hopelijk gericht kunnen helpen. Mocht je eind deze week dus nog altijd hetzelfde probleem ervaren, horen we het graag van je.”

Na een week lang elke dag mails sturen beginnen ze nu dus eindelijk wakker te worden. Ik zit ook bij KPN. 

Er is tot dusverre één andere website die ik ook niet kan bereiken vanaf mijn KPN IP en dat is https://forums.opera.com 

Kun jij die wel bereiken, David?

op die onderste kom ik wel gewoon bij me moeder maar thuis weet ik het niet

• Topper
  • June 2, 2025

Inmiddels heb ik een mail gekregen van Bol.com dat de blokkade is opgeheven en dat klopt inderdaad. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 2, 2025

Fijn om te horen. Kan je ook vertellen wat er precies in die mail stond, en wat de reden was?

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 2, 2025

ik heb nog steeds geen mail van ze ontvangen van bol.com

• Topper
  • June 2, 2025

Helaas niet, ik heb Bol een stuk of 5 keer gevraagd om een reden maar die weigeren ze te geven. Enorm vervelend.

Dit stond er in de mail:

“Mijn collega heeft het na laten kijken en heeft de IP-adres blokkade eraf laten halen voor je. Excuses voor het ongemak!

Indien je geen vragen meer hebt hoef je niet meer te reageren op mijn e-mail.”

• Topper
  • June 2, 2025

Als je die niet vandaag nog krijgt adviseer ik je om ze net zo lang lastig te vallen met mails totdat ze er wat aan gaan doen. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 2, 2025

Maar is de blokkade wel opgeheven? Anders zal dit vast wel snel gebeuren. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 2, 2025

Als je die niet vandaag nog krijgt adviseer ik je om ze net zo lang lastig te vallen met mails totdat ze er wat aan gaan doen. 

Of gewoon geduld hebben! Hoe zou jij het vinden als je druk bezig was met dit te onderzoeken, en iemand mailt je elke vijf minuten voor een statusupdate? 

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 2, 2025

op me moeders ip kan ik weer op bol.com maar ik weet het van me eigen huis weet ik het niet

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 2, 2025

op me moeders ip kan ik weer op bol.com maar ik weet het van me eigen huis weet ik het niet

Keep fingers crossed!  ;-)

• Topper
  • June 2, 2025

Of gewoon geduld hebben! Hoe zou jij het vinden als je druk bezig was met dit te onderzoeken, en iemand mailt je elke vijf minuten voor een statusupdate? 

Als je druk bezig bent met dit te onderzoeken kun je gewoon doorgeven aan de klant dat je druk bezig bent met dit te onderzoeken. Doe je dat niet dan zou ik als klant net zo lang blijven mailen totdat die inhoudelijk reactie daadwerkelijk komt. 

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 2, 2025

daarom wacht ik het gewoon even af

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 2, 2025

Als je druk bezig bent met dit te onderzoeken kun je gewoon doorgeven aan de klant dat je druk bezig bent met dit te onderzoeken. Doe je dat niet dan zou ik als klant net zo lang blijven mailen totdat die inhoudelijk reactie daadwerkelijk komt. 

Je was toch druk bezig? Ze hebben geen SLA waarop ze binnen gestelde tijd op reactie hoeven te wachten. Maar goed, het is wel duidelijk dat oproepen tot herhalende mails zeer ongewenst en opdringerig zijn. Gewoon niet doen!