Skip to main content
Antwoord

Box 12 aangesloten voor nieuw abonnement echter branden de lampjes niet

• April 17, 2025
  • 4 reacties
  • 36 keer bekeken

Nieuwe KPN klant. Ik heb dinsdag de modem aangesloten volgens de instructies, maar de lampjes branden niet voor of achter. Dus ik kon niet zien of hij aan of uit stond, de adapter deed het wel. Dus stekker eruit en opnieuw aangesloten, maar ze branden nog steeds niet, al doet hij het verder wel (wifi signaal). Hoe kan dit gefikst worden want vind het wel fijn om te zien dat hij 'werkt’. En is dit normaal bij een eerste aansluiting?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Alternathy en welkom bij de KPN Community! 

Het kan kloppen dat de lampjes niet (goed) branden als je abonnement nog niet actief is. Er zit dan immers nog geen signaal op je aansluitpunt en dus krijgt je modem nog niet alles binnen.
Je mag er vanuit gaan dat hij gewoon goed werkt. Mocht dat toch niet het geval zijn en heb je de SMS gekregen dat je abonnement actief is, herstart hem dan voor de zekerheid nog een keer door hem twee minuten stroomloos te houden. 

Als het ook daarna nog niet werkt kun je een belafspraak met ons maken! Dan ben je snel weer online.

Heel veel plezier met je diensten alvast!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

• April 17, 2025

Heb je we WiFi? Hoe kan dat nou? Weet je zeker dat het WiFi is wat uit de KPN Box komt? Als je de stekker uit stopcontact trekt is WiFi weg?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 18, 2025

Hi ​@Alternathy en welkom bij de KPN Community! 

Het kan kloppen dat de lampjes niet (goed) branden als je abonnement nog niet actief is. Er zit dan immers nog geen signaal op je aansluitpunt en dus krijgt je modem nog niet alles binnen.
Je mag er vanuit gaan dat hij gewoon goed werkt. Mocht dat toch niet het geval zijn en heb je de SMS gekregen dat je abonnement actief is, herstart hem dan voor de zekerheid nog een keer door hem twee minuten stroomloos te houden. 

Als het ook daarna nog niet werkt kun je een belafspraak met ons maken! Dan ben je snel weer online.

Heel veel plezier met je diensten alvast!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 23, 2025

Dank je wel, ik zal hem nog eens herstarten zo een paar dagen later, wellicht reageert ie dan anders. Ik heb idd gewoon signaal, de lampjes op de box branden alleen niet. Het is ook het signaal van de box aangezien ik de gebruikersnaam en wachtwoorden die op de box staan heb gebruikt. Verder geen verbindingsissues. Zal kijken wat herstarten doet en of ze dan wel branden.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 23, 2025

Heb je we WiFi? Hoe kan dat nou? Weet je zeker dat het WiFi is wat uit de KPN Box komt? Als je de stekker uit stopcontact trekt is WiFi weg?

Beste ​@Marlon92 wifi zal altijd een brandend lampje geven als zijnde dat het wifisysteem actief is, maar dat hoeft dus niet te zeggen dat je internet hebt. Dat is weer heel iets anders.