Skip to main content
Vraag

Box 12 opeens geen IPv6 meer

• June 13, 2025
  • 4 reacties
  • 30 keer bekeken

Best allemaal,

Na een paar dagen met internet verstoringen (gemelde problemen op het netwerk), heb ik weer internet. Maar geen IPv6 meer. De box zegt wel IPv6 te hebben en heeft ook een correcte IPV6 deligation prefix (dezelfde die ik had). Maar ik zie met Wireshark deze prefix niet voorbij komen.

Firmware is V12.C.24.05.08, al een hele tijd. Dat ging best Ok tot dusver. Wel eens wat veel IPv6 adressen, maar daar was mee te leven.

Nu zit ik zonder IPv6 en dat is best lastig met server beheer…

Iemand een idee om dit op te lossen? Heb geen zin in een reset, want ik heb een aantal Wifi devices in huis die lastig connecten (Daikin...). De geringste verandering en ze blijven offline.

Alvast bedankt,

Bas.

4 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Bas! Wat een vreemde situatie, een reset zou niet altijd meteen noodzakelijk hoeven te zijn. Een paar keer herstarten zou ook voldoen moeten zijn. Werkt het weer?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 16, 2025

Hoi Remco,

Een paar keer opnieuw opstarten heb ik al geprobeerd. Maar ik kreeg toen ook niet meteen een ipv4 adres toebedeeld (aan de WAN kant van de box). Dan heb ik helemaal geen internet. Niet handig bij thuiswerken.

Nadat ik vrijdag hierover even met KPN gebeld had, zou er zaterdagmiddag al een monteur komen. Die is echter zonder bericht niet komen opdagen. Pas later die dag kreeg ik een bericht dat er nu morgenochtend een monteur gaat komen. Dat wacht ik even af.

Kan vanmiddag wel een keertje proberen om nog eens te herstarten, wellicht helpt het. Het bericht “een paar keer herstarten” geeft alleen niet zoveel vertrouwen 🤔

Bedankt voor je reactie.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 16, 2025

Dit is geweldig, de monteur al kunnen afbellen omdat de ipv6 adressen weer worden uitgedeeld. Geheel spontaan en zonder reboot van de box. Beetje raar verhaal zo, maar ik ben blij dat het weer werkt.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goed om te horen Bas! Fijn dat het weer werkt :-) .