Skip to main content
Beantwoord

Box 12 wifi lijkt weg te vallen op P1 Energie app als we het huis verlaten

• April 25, 2025
  • 10 reacties
  • 71 keer bekeken

Hoi,

Vraagje mbt de wifi wat wellicht met de wifi van het modem te maken heeft.

Sinds we zonnepanelen hebben (sinds paar week actief), kijk ik vaker op de  p1 energie app.

Overdag werkt het altijd. In 95% van de gevallen valt deze meting uit, omdat de p1 offline is. Het gekke is dat het haast verband houdt met het moment dat het pand verlaten is (bedrijfsruimte). Zijn we om 18.00 weg, valtnie om 18.15.uit. 

Kom ik om 7 uur binnen, werkt het vrijwel direct weer.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

- nieuwe p1 meter gekocht

- wifi op diverse kanalen en namen geprobeerd (bijvoorbeeld bedrijfs wifi, gasten wifi, wifi op extender etc)

- p1 meter buiten meterkast geplaatst

Er is niets mis met de glasvezel ofzo, camera's etc kan ik dan wel gewoon van buitenaf benaderen. (Zijn bekabeld, geen wifi)

Is er zoiets dat de wifi uitschakelt bij geen/minder gebruik?

Bij de p1 leverancier denken ze niet dat het aan de meter(s) zelf ligt maar echt aan de wifi. Via de p1 app kun je de laatste bekende wifi status zien, die is altijd 100%.

Iemand een idee??

Beste antwoord door Arnold_L

Ja heel bijzonder. Kpn gebeld, case aangemaakt voor 2e lijns. Keurig gebeld, moest nog wat dingen nakijken, zouden later terug bellen of dat geholpen had.

Voor ik er naar kon kijken was het ineens weer terug 💁‍♂️💁‍♂️

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 26, 2025

Kan het misschien zo zijn dat het stopcontact waar de voeding van de p1 meter op zit op een bepaalde tijd uit gaat? Bijvoorbeeld bij het verlaten van het pand.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 26, 2025

Die klik je rechtstreeks in de kwh meter.

Had er nog een ander device op aangesloten, die behoudt wel wifi. Zal toch ergens anders in zitten dn denk ik...

• April 26, 2025

Kan je je telefoon uit houden als je 's ochtends op de locatie komt en via de website kijken of die het doet? Op je pc of laptop? Of is er geen website waar je op kan inloggen? 

Ik denk namelijk dat die p1 meter geen gegevens naar een server op internet verzend. Die verzend z'n gegevens rechtstreeks naar jouw telefoon. En dat kan natuurlijk niet als jouw telefoon niet op hetzelfde WiFi netwerk zit.

Welk modem heb je? Met welke firmware? Heb je de firewall op "Laag" of "Standaard" staan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 26, 2025

Ik heb thuis ook zo 1, die werkt tijd (of ik er ben of niet)

• April 26, 2025

En kun je antwoord geven op de vragen over het modem? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 26, 2025

Nee :) heb geen idee 😅

Zal morgen kijken

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Arnold_L, welkom op onze community! Ik zie dat ​@Joep1965 en ​@Marlon92 al goed meedenken! Heb je de oorzaak nog gevonden?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2025

Ik heb gisteren het 2.4 wifi op 802.b-g-n gezet, toen bleef het goed.

Gekke is, sinds vandaag geen gasten wifi meer... wel verbonden maar zonder internet. Wifi gereset naar factory maar nog steeds niets.

Gewone wifi wel goed

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat is gek, kan het zijn dat je nog ergens een apparaat hebt dat dat uitzendt maar zelf geen internetverbinding heeft?

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • April 30, 2025

Ja heel bijzonder. Kpn gebeld, case aangemaakt voor 2e lijns. Keurig gebeld, moest nog wat dingen nakijken, zouden later terug bellen of dat geholpen had.

Voor ik er naar kon kijken was het ineens weer terug 💁‍♂️💁‍♂️