Skip to main content
Vraag

Box 12 wifi spontaan defect vandaag

• August 9, 2026
  • 0 reacties
  • 17 keer bekeken

Vandaag viel de wifi van de KPN Box 12 spontaan uit. Ik gebruik geen losse wifipunten of SuperWifi, het gaat om de wifi van het modem zelf.

De bekabelde internetverbinding bleef wel werken en ook met de televisie was niets aan de hand. Alleen het wifi-lampje op de Box 12 ging uit en het standaard-wifinetwerk stond in het dashboard (Direct ingelogd op de modem via IP)  op “Off”.

Ik heb inmiddels het volgende geprobeerd:

• De wifi-knop aan de zijkant gebruikt

• Stroom eraf circa 2 min.

• De Box 12 en het glasvezelkastje opnieuw opgestart

• Een modem&Wifi reset via het dashboard uitgevoerd

• Een volledige fabrieksreset via het resetgaatje op de Box 12 uitgevoerd

Dit heeft het standaard-wifinetwerk niet hersteld. In de instellingen staat “WiFi signal” wel ingeschakeld, maar het standaardnetwerk blijft op “Off” staan en er is nergens een optie om dit netwerk weer in te schakelen. 

Als test heb ik een extra 5GHz-wifinetwerk aangemaakt. Dat netwerk werkt wél en zodra ik dit inschakel, gaat het wifi-lampje op de Box 12 weer branden. De wifi-hardware lijkt dus te werken, maar het standaard-wifiprofiel lijkt vastgelopen of beschadigd. Dit heb ik ook geprobeerd te veranderen en tevens het WPA profiel aangepast zonder success, het gast netwerk & het extra 2.4G werken ook niet deze worden niet actief, het is puur het extra 5Ghz die ik kan activeren.

Huidige firmware: V12.C.25.08.16