Skip to main content

Box12 reset spontaan, “TR-069 connectivity to (tiel0.cust.kpn.net) has failed “

• August 31, 2026
  • 4 reacties
  • 35 keer bekeken

Ik kwam hier terecht na het zoeken op:

“TR-069 connectivity to (tiel0.cust.kpn.net) has failed “

Ik heb 2,5 jaar en 15 jaar op een ander adres prima glasvezel vía KPN gehad. 

Echter sinds een maand of twee had de modem last van spontane resets.. Ongeveer één per dag/paar dagen. 

Twee keer monteur langs geweest. FTU (fiberkastje) vervangen.  Derde keer de modem. Ik ging van een versie 12b naar een volgens mij veel oudere 12. Dat zou beter zijn. Hij pakte zelfs als eerste een nieuwe 12b maar ging toch terug voor een 12.

Sindsdien ook die TR melding.  Via de app zegt hij dat ik niet op mijn eigen wifi zit. 

De monteur zei ook dat ik mijn oude wifi wachtwoord zou terugkrijgen.  Dat gebeurde niet.  Ook niet na reset met paperclip. 

Ik persoonlijk denk dat ze problemen hebben met de 12b modems.  Terugvallen op oude versie 12 modems, maar die zoeken naar een server die niet meer bestaat. 

Helaas wordt alle ondersteuning doorregen met smoesjes ‘dat het uren kan duren’ dus blijf je gewoon zitten met iets dat niet werkt. 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt

4 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is zeker niet de bedoeling Fred. Waar ontvang je deze melding dan precies? Binnen jouw browser of ergens anders?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 4, 2026

Dat is op de website admin console van de modem. 

mijnmodem.kpn > system > maintenance > Logs 

Nu nog steeds:

04.09.2026 10:08:43 TR-069 connectivity to (tiel0.cust.kpn.net) has failed 

04.09.2026 13:26:54  TR-069 connectivity to (tiel0.cust.kpn.net) has failed 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 4, 2026

@FiberFred KPN gebruikt geen TR-069 meer, maar TR-369 dus geen één centrale ASP server meer maar meerdere USP controller, geen HTTPs maar MQTT of Websockets. De logs kan je negeren

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 4, 2026

Ah de good-old error log die juist goed is 🤣

Echter, de kpn app zegt nog steeds dat ik niet op mijn eigen wifi zit.