Skip to main content

Vandaag dinsdag 7 mei heeft Box12 geen internetverbinding meer, zowel bekabeld als wifi. Wel tv maar met beperking, geen menu en info. Nadat ik het modem enige tijd spanninsloos had gemaakt kwam de verbinding terug, gelukkig geen reset nodig waardoor ik mijn instellingen kwijt was geweest. Het verbaasd mij wel waarom deze spontane verstoring er opeens was, is Kpn op de achtergrond bezig met de voorbereiding naar de glasvezel aansluiting ? Ik ben dit niet gewend van Kpn en zou graag willen weten of hier een reden voor is geweest. Vast mijn dank.

Hier ook steeds wegvallende wifi, had wel een sms gehad dat er afgelopen nacht een software update was gedaan, sinds vandaag dus minder bereik op wifi en valt erg vaak weg. Een v14 met glasvezel.


Pfffff en dan nog wel met glasvezel, niet echt fijn


Hoi Bertje, er kunnen verschillende redenen zijn waarom soms eens de verbinding kwijt is. Dat kan aan onze kant liggen, kan ook in je modem zitten, of in een van je eigen apparaten. 

Als zoiets gebeurd, kijk in eerste instantie naar de lampjes op de Box 12. Als je daar rode lampjes ziet, is er iets mis wat aan onze kant kan liggen. Check of de kabel van je modem naar het aansluitpunt er nog goed inzit. Heb je glasvezel, kijk dan ook naar de lampjes op het glasvezelkastje. Zie je daar rood, maak het glasvezelkastje dan 2 minuten stroomloos. Helpt dat niet, neem dan telefonisch contact op (0800-0402, gratis) voor verdere controle en hulp.

Brand het glasvezelkastje (weer) groen, maar je modem niet? Probeer in dat geval een herstart van je modem. Helpt dat niet, dan kun je een reset proberen, of alvast contact opnemen.

Branden de lampjes op je modem netjes groen, dan kan het probleem in je modem zitten, of in een van je eigen apparaten. Probeer dan ook eerst een herstart. Helpt dat niet, dan kan onze servicetool voor internetproblemen vaak helpen. Je kan verder ook altijd op onze storingspagina kijken of er een bekende storing is.

 

 

@robgrootendorst , jouw wegvallende wifi op een Box 14 heeft niets te maken met een kortstondige verbreking van de verbinding op de Box 12 van Bertje. Ik begrijp dat wegvallende wifi vervelend is, maar maak hier dan een eigen topic voor aan. Dan kan de Community je helpen zonder verwarring.

 

Verder in het algemeen nog: de kwaliteit van de wifi heeft in veel gevallen niets te maken met of je een koper- of glasvezelverbinding hebt. Deze hangt voornamelijk af van de omstandigheden in je huis en omgeving, de gebruikte apparatuur, en de specifieke instellingen voor de wifi. 


Reageer