Skip to main content
Vraag

Breuk in glasvezelkabel sinds 50 dagen, nog geen oplossing

• January 8, 2025
  • 6 reacties
  • 163 keer bekeken

Himalaya Utrecht
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Je krijgt gratis glasvezel. Geweldig toch.

Maar niet echt. na een aantal weken stopte het glasvezel met werken.

Toen dacht ik nog: geen probleem. Ik ben al meer dan 30 jaar bij de KPN en als ik een probleem had werd dit gelijk of de volgende dag opgelost.

Maar dit keer dus niet. Ik ben nu dus al 50 dagen (Ja je leest het goed) bezig oma weer normaal internet en wifi te krijgen waardoor alles weer gaat werken.

Mijn vrouw gebruikt de vaste telefoon voor haar praktijk. Deze werkt dus ook al 50 dagen niet.

Hier hebben zoals het er nu naar uitziet al vijf cliënten ingesproken om een afspraak af te zeggen.

En deze kan ze dus niet afluisteren waardoor ze dus al € 175 is misgelopen.

Daarnaast hebben we een abonnement lopen bij Prime, Videoland en Netflix.

Maar daar kunnen we dus ook een gebruik van maken. kosten € 32 per maand.

Of ik moet een film op mijn telefoon kijken. En ik ben niet zo gek om dat te doen.

Er zijn nu al meerdere personen wezen kijken. De eerst kwam kijken en constateerde dat er een probleem was met het glasvezel, en dat er iemand anders voor langs moest komen.

De tweede kwam kijken en heeft geconstateerd dat het glasvezel het probleem was en dat er een ander bij moest komen (dit was volgens mij al duidelijk).

De derde heeft ontdekt dat de storing 310 meter verder in de kabel zat. En dat hier iemand anders naar moest gaan kijken.

De vierde is wezen kijken en kwam tot de conclusie dat de splitter het probleem was en dat deze besteld moest worden.

De vijfde kwam na het wederom bellen van onze kant het probleem oplossen.

Er zat een breuk net voor de splitter. Even lassen, en het zou weer werken.

Zo gezegd, zo gedaan. NIET dus. Nu komt het mooiste. Vier centimeter verder na de splitter zat nog een breuk. Dan denk je, even lassen en opgelost. Maar nee hoor. Na de splitter was niet van het bedrijf waar hij voor werkte. Dus daar mocht hij niets aan doen.

Ik heb tot 312 geteld en heb hem fijne feestdagen gewenst. Weer de KPN gebeld, en deze gaf aan dat hij het begreep en dat er vrijdag alsnog iemand zou komen om het probleem. En dat hij mij weer 2 januari zou bellen om te informeren of het was opgelost.

Maar ik denk dat je wel weet waar dit heen gaat. Die vrijdag dus niemand gezien of gehoord.

En op 2 januari heeft er niemand gebeld.

Dus dan maar weer zelf bellen op 3 januari. Veel begrip weer bij de medewerker van de KPN.

Nu gisteren weer gebeld dat er een monteur zal langskomen op 13 januari bijna 2 maanden na de eerste melding.

Het zou misschien beter zijn als jullie de KPN in plaats van die kleine euro per dag een bedrag van 10 euro of 20 euro per dag moesten betalen na 4 dagen.

Ik denk dat mijn probleem dan echt niet meer dat 50 dagen zou duren!!!!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• January 8, 2025

Dit is dus waarom je een 2de glasvezel aansluiting een andere partij nooit moet weigeren. Dan heb je tenminste mogelijkheid om over te stappen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 14, 2025

Hi ​@Himalaya Utrecht, welkom bij onze community. 

Wat ontzettend naar om te lezen dat dit zo verloopt, 50 dagen is wel erg lang. Zou ik ook mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je. 

Himalaya Utrecht
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Gedaan Alex

Himalaya Utrecht
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

En nu even een update

13 januari stond monteur nummer zes geloof ik weer voor de deur.

Dezelfde die niet 4 cm verder een las mocht maken om het op te lossen.

Hij snapte het ook niet waarom hij gestuurd was. Dan maar even kijken naar het punt waar de glasvezel kapot was. En ja hoor, er was nog niets aan gedaan. Allinq moet dit doen kreeg ik weer te horen.

We maken weer een ticket. En dan moeten ze het gaan repareren. 

Daarna moet het weer  werken. U zal nog gebeld worden wanneer dit gaat gebeuren.

We zijn weer een dag verder, en NEE nog steeds niemand gebeld.

Kijk er maar eens naar Alex

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 15, 2025

Dankjewel voor de gegevens, ik heb hier ook aan de bel getrokken want dit duurt veel te lang voor een reparatie. Hou me hier ook op de hoogte wanneer er contact met je is opgenomen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 16, 2025

@Himalaya Utrecht, ik zie dat er al wat stappen zijn gezet. Zou je dit kunnen bevestigen?