Skip to main content
Beantwoord

Brief gehad 2 maand geleden. Wanneer volgt afspraak naar binnen brengen glasvezel

• February 10, 2025
  • 15 reacties
  • 246 keer bekeken

Ik heb een brief gekregen dat de glasvezel gereed is en ik heb me ook aangemeld om de kabel naar binnen te leggen. Alleen is dit al ca 2 maanden geleden en ban nog steeds niet benaderd voor een afspraak.

Ik ben overgestapt naar KPN omdat op de glasvezel te gaan. en deze inmiddels al ruim 2,5 jaar voor mijn duur ligt. Inmiddels al bijna een jaar op koper aangesloten en verschillende keren contact en beloftes gekregen dat het binnen kort gaat gebeuren.

graag wil ik weten wanneer ik op de glasvezel aangesloten kan worden en KPN de beloftes waar kan maken. 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Rudylos, welkom op onze community! We hebben hier toevallig ook een handig artikel over geschreven maar je moet inderdaad bij Netwerk zijn.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 10, 2025

En wie is het bedrijf dat dit waar moet maken? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 10, 2025

ik ben overgestapt, omdat KPN glasvezel in de wijk had aangelegd en bij het afnemen van het nieuwe abonnement er gelijk een monteur de kabel naar binnenren zou brengen. Ik heb de installatie producten binnen gekregen heb ik gelijk gebeld dat deze niet voor de glasvezel waren maar voor een koper aansluiting. toen is er aangegeven dat de “andere” kan van de glasvezel nog niet aangesloten was, hierdoor wat het dan ook nog niet mogelijk om op glasvezel over te schakelen. 

dus toe ik ca 2 maanden geleden de brief binnen kreeg dat de glasvezel aan de “andere” kant was aan gesloten, en ik online moest aan geven dat ik over wilde heb ik dat ook gelijk gedaan. 
helaas zonder resultaat.

“En wie is het bedrijf dat dit waar moet maken?”  KPN

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 10, 2025

Is dit van KPN zelf? KPN legt de glasvezel aan?? 

Dank moet je idd bij KPN zelf zijn.

Bellen en mailen zou ik zeggen. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • February 10, 2025

Je ziet duidelijk kpn netwerk staan

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 10, 2025

Nou, ik moest toch echt even kijken hoor. Er zijn namelijk meerdere bedrijven die dit doen voor KPN zelf. Vandaar dat ik het vroeg.

Bij ons doen ze het via Glaspoort, ook zo'n verschrikkelijk bedrijf. Alleen maar ellende.

Maar, ik zou echt KPN plat bellen. Afspraken die ze maken  komen ze tegenwoordig niet meer zo na namelijk.

Maak ze gek😉

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • February 10, 2025

Nee, niet bij de provider KPN, maar bij KPN Netwerk. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 10, 2025

Hier is het goede telefoon nummer waar naar je kan bellen en daar je klacht neer leggen. Al denk ik zelf dat dit lang kan duren. Het is gewoon overal een rommel.  Het lijkt wel of ze het nieteens aan kunnen.

088-0063744

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 13, 2025

Hoi ​@Rudylos, welkom op onze community! We hebben hier toevallig ook een handig artikel over geschreven maar je moet inderdaad bij Netwerk zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 13, 2025

Beste Thomas,

Bedankt voor je reactie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de gang van zaken erg vreemd vind. Ik ontving een brief van KPN met het verzoek om mijn gegevens en toestemming te geven, wat ik diezelfde dag nog heb gedaan. Vervolgens hoor ik niets meer.

Toen ik contact opnam, werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. Nu wordt ik weet doorverwezen  naar een site om een onderzoek aan te vragen, wat pas over 12 weken kan worden uitgevoerd, om te bepalen of glasvezel op mijn adres aangesloten kan worden. Dit terwijl ik al een bevestiging van KPN heb ontvangen dat dit mogelijk is, en ik dit bovendien volgens jullie procedure al heb bevestigd.

Ondertussen ervaar ik al een jaar lang veel problemen: mijn internetsnelheid is maximaal 75 Mbps, de wifi valt regelmatig weg, en als iedereen thuis is, hapert de tv. Dit is natuurlijk niet de kwaliteit die ik had verwacht bij mijn overstap naar KPN Glasvezel.

Ik zou graag duidelijkheid willen over de situatie en een snellere oplossing dan pas over 12 weken. Kun je aangeven hoe we dit kunnen versnellen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 13, 2025

Ik heb wel gelijk een reactie gehad op het haalbaarheidsonderzoek:

Beste 

Wij nemen je aanvraag voor de aanleg van glasvezel op de volgende adres(sen) niet verder in behandeling:

We wijzen je aanvraag af om de volgende reden:

Op dit moment is het niet mogelijk een (extra) glasvezelaansluiting te maken op dit adres. We hebben een planning gemaakt en jouw aansluiting kan hierin niet worden opgenomen. We werken nog steeds aan de uitbreiding van ons netwerk en maken over een aantal maanden een nieuwe planning. Je komt dan misschien wel in aanmerking voor een (extra) aansluiting op ons glasvezelnetwerk. Dit kun je in de gaten houden op https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/mijn-status.

Heb je nog vragen? Laat het ons weten door te reageren op de mail of bel naar 088-4687720 kies optie 1.

Met vriendelijke groet,
Team KPN

Wederom weer van het kasje naar de muur……………………

Ik ben zeer teleur gesteld …….. (ook in mezelf dat ik in de gladde praatje van een verkoper ben getrapt!!)

Overgestapt met de belofte dat 1g/s zou krijgen en uit eindelijk met een haperende installatie op max 75mb/s 

zucht……. was ik maar bij Ziggo gebleven!

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 13, 2025

Eerst goed onderzoek doen voordat je iets gaat veranderen😉

KPN belooft veel, maar soms sta je voor een  dichte deur.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat is balen ​@Rudylos, ik kan me de teleurstelling voorstellen. Ik hoop dat het met de nieuwe planning wél gaat lukken!

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 17, 2025

@Thomas van KPN Dat is niet alleen “balen”, dat is ronduit misleiding. Ik ben overgestapt op basis van een duidelijke belofte: een glasvezelverbinding met 1Gbit/s. Dit is een belangrijk verkoopargument geweest, en zonder deze belofte had ik nooit de overstap gemaakt. Nu blijkt dat KPN die belofte niet nakomt en mij heeft laten overstappen zonder daadwerkelijk de aansluiting te kunnen leveren.

In plaats van de beloofde snelheid zit ik nu met een instabiele en trage verbinding die maximaal 75Mbit/s haalt. Dat is niet alleen teleurstellend, maar simpelweg onacceptabel. Daarnaast ervaar ik regelmatig problemen met de wifi en hapert de tv-verbinding, iets wat bij mijn vorige provider niet het geval was.

Ik voel me voorgelogen en misleid door de verkoper die mij heeft overtuigd om over te stappen. Dit is geen klein ongemak, maar een directe schending van de gemaakte afspraken. Ik ga dan ook onderzoeken welke juridische mogelijkheden er zijn om mijn contract per direct te ontbinden op basis van het niet nakomen van de afspraken door KPN.

KPN heeft mij een dienst beloofd die niet geleverd kan worden en is daarmee in gebreke gebleven. Ik verwacht een serieuze reactie en een passende oplossing, niet enkel een standaardzin waarin wordt gezegd dat het “balen” is. Dit is niet hoe je met klanten omgaat.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 17, 2025

@Rudylos eerlijk? Je hebt niks aan deze personen van KPN die jou beantwoorden. Zijn altijd van die standaard reacties.

Behulpzaam? Nuh..standaard reacties, linkjes die we allemaal al uit ons hoofd kennen. 

Kan je niet proberen terug te gaan naar jouw vorige provider? Zeker proberen! Want KPN is alleen maar slechter geworden. Ze beloven veel, maar krijgen weinig voor elkaar.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik heb hier helaas weinig anders over te zeggen maar ik snap dat je t er niet mee eens bent, ik kan niet zien waarom KPN Netwerk niet bij jou aan kan leggen op het moment. Heb je ook al telefonisch contact gehad met het nummer dat je stuurde?