Skip to main content

Ik krijg vandaag een brief van de KPN dat ze dinsdag 20 augustus ff langs komen om mijn huis gereed te maken voor glas! Mag dit wel wel iemand "opleggen" want er is nooit gevraagd of ik dit wil. Ik vind dit een hele bijzondere en opdringerige manier van een product aansmeren dan wel opleggen. Als ik dit zou doen kan dan alsnog odido nemen kan me niet voorstellen dat er nog ruimte in die kast zit. Ik ben benieuwd op het antwoord en ik ga dit zeker laten toetsen.

Als u het niet wilt, dan doet u het toch niet? Als niemand de deur bij u open doet gaan ze gewoon weer weg hoor. Waarschijnlijk ziet u ze dan nooit meer.


Als u een huurhuis heeft dan moet u wel met de verhuurder overleggen. Waarschijnlijk wil die wel meedoen met de nieuwste ontwikkelingen. 


Ik krijg vandaag een brief van de KPN dat ze dinsdag 20 augustus ff langs komen om mijn huis gereed te maken voor glas! Mag dit wel wel iemand "opleggen" want er is nooit gevraagd of ik dit wil. Ik vind dit een hele bijzondere en opdringerige manier van een product aansmeren dan wel opleggen. Als ik dit zou doen kan dan alsnog odido nemen kan me niet voorstellen dat er nog ruimte in die kast zit. Ik ben benieuwd op het antwoord en ik ga dit zeker laten toetsen.

Eerst dit maar even goed lezen @Arjun Soerjbali , niet KPN de provider legt nl. glasvezel aan maar KPN Netwerk: https://netwerk.kpn.com/ 

Wil je Odido dan gaat dat door het vezeltje van KPN Netwerk. Nu niet nemen betekent hoge kosten als je later alsnog glasvezel wilt. Gewoon doen dus, je kan het maar hebben, je hoeft het (voorlopig) niet te gebruiken.

De kans bestaat echter wel dat KPN op termijn koper uitschakelt omdat de wijk of buurt verglaast is.  


Ik krijg vandaag een brief van de KPN dat ze dinsdag 20 augustus ff langs komen om mijn huis gereed te maken voor glas! Mag dit wel wel iemand "opleggen" want er is nooit gevraagd of ik dit wil. Ik vind dit een hele bijzondere en opdringerige manier van een product aansmeren dan wel opleggen. Als ik dit zou doen kan dan alsnog odido nemen kan me niet voorstellen dat er nog ruimte in die kast zit. Ik ben benieuwd op het antwoord en ik ga dit zeker laten toetsen.

> Ik vind dit een hele bijzondere en opdringerige manier van een product aansmeren dan wel opleggen.

Welkom bij de “wurgconstructie” van de kpn…………………. Er zullen nog erg veel mensen hiermee te maken krijgen en niet beseffen dat ze eigenlijk voor het “blok” gezet worden en echt geen keus meer hebben.


Vreemd dat er soms zo moeilijk gedaan wordt over het vervangen van de oude koperaansluiting. Meer is het namelijk niet. Als de beheerder van het electriciteitsnetwerk een bericht stuurt dat de electriciteitsmeter vervangen gaat worden hoor je daar niemand over. Over een nieuwe watermeter hoor je ook niemand. 


Welkom bij de “wurgconstructie” van de kpn…………………. 

Het kost je geen stuiver en ook de abonnementen zijn niet duurder dan die op koper dus vraag ik me af wat de “wurgconstructie” is.


Vreemd dat er soms zo moeilijk gedaan wordt over het vervangen van de oude koperaansluiting. Meer is het namelijk niet. Als de beheerder van het electriciteitsnetwerk een bericht stuurt dat de electriciteitsmeter vervangen gaat worden hoor je daar niemand over. Over een nieuwe watermeter hoor je ook niemand. 

Je vergeet voor het gemak dat ooit die koperdraad op staatskosten zijn gelegd. Wij hebben dat met elkaar betaald en toen de ptt telcom geprivacitiseerd (beter is in de schoot geworpen) is aan de kpn die om status aan de ptt telecom te geven die maar meteen "k"oninklijk is gemaakt tot kpn.

> Als de beheerder van het electriciteitsnetwerk een bericht stuurt dat de electriciteitsmeter
> vervangen gaat worden hoor je daar niemand over.

En vind je dat gek dat je daar niemand over hoort? Ik niet. De meeste mensen die een slimme meter is opgedrongen worden overgehaald met het argument van energiebesparing (klinkklare onzin) en zijn zich daar helemaal niet van bewust dat ze die kunnen weigeren, omdat het electriciteitsbedrijf ook met die mensen een vies spelletje speelt door de kosten van zo'n slimme meter heel slim in de energierekening te verstoppen en uiteindelijk betaald een klant voor het gemak van het energiebedrijf……..

> Over een nieuwe watermeter hoor je ook niemand. 

Ja dat klopt van die watermeter. Die word je ook niet opgedrongen onder het mom van waterbesparing en is ook niet “slim” maar gewoon ouderwets analoog.


Welkom bij de “wurgconstructie” van de kpn…………………. 

Het kost je geen stuiver en ook de abonnementen zijn niet duurder dan die op koper dus vraag ik me af wat de “wurgconstructie” is.

Een wurgconstructie is iets waar je niet zelf voor kunt kiezen maar dat je dat opgedrongen wordt met meestal ongunstige voorwaarden. Een uitleg over een wurgconstructie kent internet- helaas- niet maar wel een wurgcontract: https://nl.wikipedia.org/wiki/Wurgcontract en daar zijn veel overeenkomsten mee.


Welkom bij de “wurgconstructie” van de kpn…………………. 

Het kost je geen stuiver en ook de abonnementen zijn niet duurder dan die op koper dus vraag ik me af wat de “wurgconstructie” is.

Een wurgconstructie is iets waar je niet zelf voor kunt kiezen maar dat je dat opgedrongen wordt met meestal ongunstige voorwaarden. Een uitleg over een wurgconstructie kent internet- helaas- niet maar wel een wurgcontract: https://nl.wikipedia.org/wiki/Wurgcontract en daar zijn veel overeenkomsten mee.

Ik zie geen enkele overeenkomst immers de aanleg is gratis en de abonnementskosten zijn niet hoger dan op koper. Je bent mijns inziens gek als je het niet gewoon aan laat leggen en al helemaal als het een koopwoning betreft.


 

Ja dat klopt van die watermeter. Die word je ook niet opgedrongen onder het mom van waterbesparing en is ook niet “slim” maar gewoon ouderwets analoog.

Onze watermeter is wel slim @gensnet , ik hoef niet meer jaarlijks op de knieën in de buiten gesitueerde diepe put met watermeter. Leve de vooruitgang. Stroom, warmte en water, alles gaat hier vanzelf, zonder tussenkomst van een meteropnemer of het digitaal doorgeven van meterstanden. Wel zo prettig allemaal en ik voel absoluut geen 'wurging'. Ook glasvezel doet het prima, koper is al een jaar geleden afgeschakeld.


@Arjun Soerjbali heb je Hier (kennisbank KPN) wat aan. Je kan daar meer informatie vinden hoe alles in z’n werk gaat. 


Als u er geen behoefde aan hebt, houd u gewoon lekker de deur gesloten toch ?


Als u er geen behoefde aan hebt, houd u gewoon lekker de deur gesloten toch ?

Maar hij kan niet klagen in 2 gevallen

  1. De koperlijn is deactiveert en hij zit zonder een werkende telefoon en/of internetaansluiting.
  2. KPN kom met een dwangbevel om toegang tot de woning te krijgen om zijn plicht van een telecommunicatiebedrijf voor zijn infrastructuur (kabels) bij aanleg, onderhoud een opruimen te voldoen.

KPN kom met een dwangbevel om toegang tot de woning te krijgen om zijn plicht van een telecommunicatiebedrijf voor infrastructuur (kabels) bij aanleg, onderhoud een opruimen te voldoen.

Je bent niet verplicht om mee te werken aan aanleg, dit is echt onzin wat je nu zegt. 

Alleen grondeigenaren zijn verplicht mee te werken als de kabels door je grond heen moeten, dat is niet in je woning dus.


KPN kom met een dwangbevel om toegang tot de woning te krijgen om zijn plicht van een telecommunicatiebedrijf voor infrastructuur (kabels) bij aanleg, onderhoud een opruimen te voldoen.

Je bent niet verplicht om mee te werken aan aanleg, dit is echt onzin wat je nu zegt. 

Alleen grondeigenaren zijn verplicht mee te werken als de kabels door je grond heen moeten, dat is niet in je woning dus.

Artikel 4.11

Hoofdstuk 5. Aanleg, instandhouding en opruiming van kabels

  • 6Indien ten behoeve van een andere toepassing dan elektronische communicatie bovengrondse ondersteuningswerken zijn of worden aangelegd waarmee ten behoeve van die toepassing bovengronds fysieke draden zijn of worden aangelegd, is de rechthebbende op of de beheerder van openbare of niet-openbare grond waarboven deze draden zijn of worden aangelegd, verplicht te gedogen dat met de uitsluitende gebruikmaking van deze bovengrondse ondersteuningswerken tevens kabels ten behoeve van een openbaar elektronisch communicatienetwerk boven de desbetreffende grond worden aangelegd, instandgehouden of opgeruimd. Voor de rechthebbende op of de beheerder van de genoemde bovengrondse ondersteuningswerken bestaat geen gedoogplicht voor het gebruik laten maken van deze werken.

KPN hoeft geen nieuwe kabels aan te leggen, alleen om de oude kabels op te ruimen kan KPN toegang tot de woning krijgen via een rechtercommissaris.


Onzin @TDN, deze wetgeving betreft alleen voor grondeigenaren / openbare gebouwen waar kabels doorheen gaan. Deze wetgeving is niet voor je thuis aansluiting.

 

En ten tweede, denk je nou echt dat een provider naar de rechter stapt om ze oude kabel te verwijderen ? Die knippen ze nog liever buiten af of laten het helemaal zitten. 


Snap ook niet zo goed waar deze bangmakerij vandaan komt. Volgens mij heeft gebruiker Hoopvol een mooi artikel van de KPN Kennisbank gedeeld met alle benodigde informatie voor Arjun. Praten over wurgcontracten en een bevel tot binnentreden lijken me erg overbodig en niet constructief. Verder lees ik ook wel wat onjuistheden...


Onzin @TDN, deze wetgeving betreft alleen voor grondeigenaren / openbare gebouwen waar kabels doorheen gaan. Deze wetgeving is niet voor je thuis aansluiting.

Het artikel waar @TDN aan refereert heeft inderdaad niets te maken met het toegang moeten verlenen tot de woning. Die "bovengrondse ondersteuningswerken" betreffen bijvoorbeeld straatkasten die op de grond gedoogd moeten worden en waar toegang toe verleend moet worden.

Misschien is dit artikel interessant om even door te lezen.


Als u er geen behoefde aan hebt, houd u gewoon lekker de deur gesloten toch ?

We dwalen weer lekker van het onderwerp af: Brief gekregen over afspraak glasvezel, kan dit zomaar?

> Als u er geen behoefde aan hebt, houd u gewoon lekker de deur gesloten toch?

Ja en dat doe ik dan ook; goed en "lekker” de deur dicht houden. Er is hier drie opeenvolgende jaren iemand van het netwerkbeheer (is hier Liander) aan de deur geweest om iedere keer de meterstanden op te nemen. Dat zouden ze één keer in de drie jaar doen en nu komen ze drie jaren achter elkaar langs.

Wanneer ik te kennen gaf hem geen toegang tot de woning te geven sputterde hij nog wel wat tegen door met “wettelijke” voorwaarden de schermen, maar droop dan uiteindelijk af. Ik heb gedacht hier komt “commentaar” op van Liander maar nee helemaal niets, omdat het Liander drommels goed weet dat die goed fout zit. Hoezo “wettelijke” voorwaarden? Sinds wanneer mag een bedrijf wettelijke voorwaarden maken? Wettelijke voorwaarden mag alleen de overheid maken en echt geen bedrijf als Liander of ander bedrijf die de mensen inpakt/overdonderd met “wettelijke” voorwaarden……..


 

Ja dat klopt van die watermeter. Die word je ook niet opgedrongen onder het mom van waterbesparing en is ook niet “slim” maar gewoon ouderwets analoog.

Onze watermeter is wel slim @gensnet , ik hoef niet meer jaarlijks op de knieën in de buiten gesitueerde diepe put met watermeter. Leve de vooruitgang. Stroom, warmte en water, alles gaat hier vanzelf, zonder tussenkomst van een meteropnemer of het digitaal doorgeven van meterstanden. Wel zo prettig allemaal en ik voel absoluut geen 'wurging'. Ook glasvezel doet het prima, koper is al een jaar geleden afgeschakeld.

> en ik voel absoluut geen 'wurging'.

Mooi zo houden denk ik dan. Dat zijn mensen die niet meer zelf even nadenken (en wat ze mogen denken) en alles maar laten gebeuren………….


Hi en welkom @Arjun Soerjbali.

Volgens mij is je vraag van verschillende kanten bekeken en besproken, hier in je topic. Net als Hoopvol raad ik je aan om ons Kennisbank artikel over de aanleg van glasvezel eens door te nemen. Je bent nergens toe verplicht, je kiest zelf. Echter kun je tijdens deze werkzaamheden gratis glasvezel laten aanleggen, ik kan niet toezeggen of dat op een later moment ook nog geldt, mocht je je bedenken. Daarnaast kun je, als je nu een KPN abonnement hebt, gewoon over op de glasvezelverbinding met je bestaande abonnement. Oftewel, er verandert verder niks en ook je maandelijkse kosten blijven gelijk.

Mocht je nog vragen hebben, deel ze hier gerust.


 

Ja dat klopt van die watermeter. Die word je ook niet opgedrongen onder het mom van waterbesparing en is ook niet “slim” maar gewoon ouderwets analoog.

Onze watermeter is wel slim @gensnet , ik hoef niet meer jaarlijks op de knieën in de buiten gesitueerde diepe put met watermeter. Leve de vooruitgang. Stroom, warmte en water, alles gaat hier vanzelf, zonder tussenkomst van een meteropnemer of het digitaal doorgeven van meterstanden. Wel zo prettig allemaal en ik voel absoluut geen 'wurging'. Ook glasvezel doet het prima, koper is al een jaar geleden afgeschakeld.

> en ik voel absoluut geen 'wurging'.

Mooi zo houden denk ik dan. Dat zijn mensen die niet meer zelf even nadenken (en wat ze mogen denken) en alles maar laten gebeuren………….

->Dat zijn mensen die niet meer zelf even nadenken (en wat ze mogen denken) en alles maar laten gebeuren………….<-

Nadenken én controleren doe ik zeer zeker wel @gensnet . Uiteraard hebben alle verbruiksmeters nog een (al of niet digitaal) telwerk zodat de afrekengegevens van de 3 leveranciers (stroom, warmte én water) eenvoudig te monitoren zijn. Ik hoef niemand ‘niet binnen te laten’, er komt nl. al jaren niemand niet meer aan de deur, tenminste niet namens de drie genoemde nutsbedrijven.

Zelfs doe ik af en toe een speedtest om de controleren of KPN (netwerk én provider) wel de 100 Mb/s over glasvezel leveren waar ik gezien mijn abonnement én de ingediende facturen recht op heb 😉. Ik kan je verzekeren dat hiermee, afgezien van een enkele storing, nooit iets mis mee geweest is.

Dus @Arjun Soerjbali , ik zou zeggen: Laat KPN Netwerk binnen en ga in de toekomst genieten van glasvezel, van welke provider dan ook. 


Reageer