Skip to main content

Hoi, heb een brief ontvangen op 2 februari dat mijn internetsnelheid gratis van 50mbit naar 200mbit gaat. Er staat dat het binnen een maand wordt geregeld en dat ik er een bevestigingsmail van krijg om de modem te resetten. Klopt dit wel of is het gewoon reclame ofzo.

gr

Dat klopt! KPN heeft de prijzen veranderd en een aantal abonnementen gewijzigd: https://tweakers.net/nieuws/205944/kpn-verwijdert-50mbit-s-abonnement-en-verlaagt-prijzen-andere-abos.html


Hallo @Lev1923 het klopt inderdaad, er zijn meerdere klanten binnen dit topic die dat aanbod hebben gekregen en ook reacties van andere klanten die zich achtergesteld voelen omdat dat aanbod (nog) niet hebben gekregen, dus jij bent wat ze noemen ‘een bofkont’.

 


Hoi, beide heren bedankt voor jullie reactie. Eigenlijk is het zowiezo niet eerlijk kwa prijzen, want nieuwe klanten die betalen veel minder voor meer snelheid dan als klanten die al jaren bij KPN zitten. Maar goed wacht wel af wanneer ik die mail krijg. 


Hoi, beide heren bedankt voor jullie reactie. Eigenlijk is het zowiezo niet eerlijk kwa prijzen, want nieuwe klanten die betalen veel minder voor meer snelheid dan als klanten die al jaren bij KPN zitten. Maar goed wacht wel af wanneer ik die mail krijg. 

Bestaande klanten kunnen ook naar de nieuwste abonnementsvorm overstappen. Dan betalen ze net zo veel als nieuwe klanten. Afgezien van de welkomstkorting. Ook krijgen bestaande klanten dan nieuwe tv ontvangers. 


Hoi is dat zo? Als ik mijn snelheid wil verhogen dan zie ik dat ik kwa prijs gewoon meer moet betalen.


Hoi is dat zo? Als ik mijn snelheid wil verhogen dan zie ik dat ik kwa prijs gewoon meer moet betalen.

Dat klopt @Lev1923 als je binnen je bestaande pakket iets aanpast, betaal je de prijzen die bij dat pakket horen.

Als je overstapt naar de nieuwe propositie, dus inclusief TV+ betaal je de nieuwe (verlaagde (internet) en verhoogde (tv)) prijzen en ga je ook een nieuw jaarcontract aan.

 


Ook ik heb een brief ontvangen en ga van 100 Mbit naar 200 Mbit. En dat voor dezelfde prijs. Mooi, fijn, maar wanneer ik de media moet geloven zou daarnaast ook de prijs omlaag gaan met € 5,00. Klopt dat???

 


Ook ik heb een brief ontvangen en ga van 100 Mbit naar 200 Mbit. En dat voor dezelfde prijs. Mooi, fijn, maar wanneer ik de media moet geloven zou daarnaast ook de prijs omlaag gaan met € 5,00. Klopt dat???

Welke media zou je dan moeten geloven?

Heb je een link?


https://tweakers.net/nieuws/205944/kpn-verwijdert-50mbit-s-abonnement-en-verlaagt-prijzen-andere-abos.html


€ 6,50 dus geen € 5,00


Als jij overgaat naar een TV+ abonnement dan ga je gewoon de prijs voor dat abonnement betalen. Ja, die ligt voor een 200Mbps abonnement €2,- lager en voor een 1000Mbps abonnement zo'n €6,50 maar dat wil uiteraard niet zeggen dat jij nu ook minder zou gaan betalen.


Ook ik heb een brief ontvangen en ga van 100 Mbit naar 200 Mbit. En dat voor dezelfde prijs. Mooi, fijn, maar wanneer ik de media moet geloven zou daarnaast ook de prijs omlaag gaan met € 5,00. Klopt dat???

 

Hoi, raar maar waar.. 50mbit is gratis verhoogd naar 200mbit. Prijs is niet veranderd. Na de brief krijg je nog een mail. Die mail had ik toen ik hier de vraag had gesteld nog niet gehad. İn de mail stond er dat het binnen een week de snelheid verhoogd zou worden en dat is gedaan. Heb nu mijn glasvezel abbonement 4x zo hoog voor hetzelfde prijs. Maar nieuwe klanten betalen nog minder. Ik betaal 46,26 voor alleen internet(glasvezel 200mbit) maar nieuwe klanten betalen minder. Maar toch bedankt KPN. 


Ik betaal 46,26 voor alleen internet(glasvezel 200mbit) maar nieuwe klanten betalen minder. 

Nieuwe klanten betalen 50 euro voor 200 mbit. Afgezien van de welkomstkorting uiteraard. 


Ik betaal 46,26 voor alleen internet(glasvezel 200mbit) maar nieuwe klanten betalen minder. 

Nieuwe klanten betalen 50 euro voor 200 mbit. Afgezien van de welkomstkorting uiteraard. 

Ja daar heb je gelijk in, eerste 6 maanden 25 daarna 50 heb ik gevonden via een andere site maar wel bij kpn. Maar goed ik ben al blij dat ik dit al heb gehad. Heb niks te klagen en heb nooit storingen ofzo. Heb wel bij andere providers gezeten die goedkoper waren maar altijd gezeik met storingen en dat heb ik bij kpn in 3 jaar ofzo maar 1 gehad. 


Let er wel op dat zodra u iets wijzigt, bijvoorbeeld Netflix toevoegen, dat het dan zomaar plots weg kan zijn die "gratis" 200 mbit.


Oke bedankt voor je tip😉

Let er wel op dat zodra u iets wijzigt, bijvoorbeeld Netflix toevoegen, dat het dan zomaar plots weg kan zijn die "gratis" 200 mbit. 
 


Let er wel op dat zodra u iets wijzigt, bijvoorbeeld Netflix toevoegen, dat het dan zomaar plots weg kan zijn die "gratis" 200 mbit.

Dat denk ik niet, de prijs van het abonnement zal alleen wijzigen als je het abonnement wijzigt, niet als je een optie aan het abonnement toevoegt of verwijdert.


Vandaag viel bij ons ook de brief op de deurmat 😁


Ik vraag me af wat het voordeel is van 100 of 200Mb internet. Dit heeft volgens mij alleen nut bij een bekabeld thuisnetwerk. In huis maak ik alleen gebruik van WiFi, juist omdat ik niet overal kabels wil. WiFi snelheid kan nooit hoger dan 40 á 45 Mb.


WiFi snelheid kan nooit hoger dan 40 á 45 Mb.

Hoezo kan WiFi nooit hoger dan 40 à 45 Mbps. Snelheden van 500Mbps of nog hoger zijn ook prima mogelijk.

Onderstaand een Speedtest meting op mijn Android tablet via wifi op een 200 Mbps glasvezelaansluiting.

 


Ik vraag me af wat het voordeel is van 100 of 200Mb internet. Dit heeft volgens mij alleen nut bij een bekabeld thuisnetwerk. In huis maak ik alleen gebruik van WiFi, juist omdat ik niet overal kabels wil. WiFi snelheid kan nooit hoger dan 40 á 45 Mb.

Dat bekabelde netwerk is inderdaad heel goed om dat te hebben. Dan kun je verspreid in het huis meerdere WiFi punten bekabeld aansluiten. En dan is 200 mbit via WiFi heel goed haalbaar.


Ik kan met de laptop naast het modem gaan zitten. Dan nog maar max 40 mb download. Wanneer ik mijn laptop aansluit op het modem wordt 115 mb gehaald. Dit betekent in mijn optiek dat ik met een bekabeld WiFi-punt ook geen 100 Mb zal halen. Het probleem zit ergens anders.

Eigenschappen:

Wi-Fi 4 (802.11n)

WPA2-Personal

2,4 GHz

600/72 (Mbps)

Ralink Technology, Corp.

802.11n Wireless LAN Card

5.0.57.1


Zo te zien heb je een sterk verouderde wifi adapter in die laptop zitten.

Die ondersteunt blijkbaar alleen 802.11n op 2.4 GHz wifi en geen 802.11ac op 5GHz.


Ik kan met de laptop naast het modem gaan zitten. Dan nog maar max 40 mb download. Wanneer ik mijn laptop aansluit op het modem wordt 115 mb gehaald. Dit betekent in mijn optiek dat ik met een bekabeld WiFi-punt ook geen 100 Mb zal halen.

Als uw laptop 115 mbit kan halen, dan zal een bekabeld WiFi punt deze snelheid ook kunnen ontvangen. En deze snelheid dus via WiFi uitzenden.

Heeft uw laptop geen 5 Ghz? Dan lijkt het me een antiek ding...


Ook ik heb een brief ontvangen en ga van 100 Mbit naar 200 Mbit. En dat voor dezelfde prijs. Mooi, fijn, maar wanneer ik de media moet geloven zou daarnaast ook de prijs omlaag gaan met € 5,00. Klopt dat???

 

Wat een bofkonten zijn jullie toch. Kom ik aan met 26up/3.6dwn met mijn abo van 50.

Hoewel, tot voor enkele maanden was dat 16/5. Er zit dus wel enige groei in.


Reageer