Skip to main content

Goedemiddag Forum,

Ik heb van KPN een brief ontvangen die aangeeft dat ik omhoog zou gaan met mijn snelheid.
Ik krijg echter op dit moment maar 70 mbit binnen van de 176 mbit in de brief.

Zoals de brief suggereert zou ik gratis naar die snelheid overgezet moeten worden.

Hoe kan dit?

Dit is de brief die ik kreeg.

 

Die 70 mbit, hoe meet u die? Via WiFi? Zo ja, meet ook eens op de laptop via een kabel. Direct verbonden met de Experiabox zonder iets er tussen.


Ik meet de snelheid met speedtest van Ookla met een kabel rechtstreeks naar mijn pc vanaf het modem


 


Hallo @Toweringrex , dan is het verstandig je modem eens een fabrieksreset te geven, dus niet alleen aan/uit en de snelheid nogmaals bekabeld te meten.

Ook kun je inloggen in je modem en dan zien wat voor snelheid er op je modem binnenkomt.

 


Hallo @JanD Ik heb het modem net een fabrieks reset gegeven. Ik zie en zag sowieso al 185 mbit binnenkomen op het modem. Echter krijg ik op alle pc’s nog steeds maar 70 mbit binnen.

Is er ook een manier waarop ik de router zodanig kan resetten dat deze ook zijn software opnieuw gaat ophalen of zal dat geen zin hebben?


Hallo @Toweringrex , bij een fabrieksreset wordt automatisch de laatste software en instellingen geīnstalleerd.

Is die snelheid op de pc's wèl bekabeld gemeten met alle overige draadloze apparatuur uit?

Wat zie je bij de driverinstellingen staan voor bekabeld internet? 100mbof 1gb?


@JanD bedoel je dan de driverinstellingen voor de pc of voor het modem? en waar kan ik deze in de modem precies vinden?


Ik zie dit bij de pc driver staan

 


Hallo @Toweringrex , de netwerkinstellingen in de pc, in het modem is niets in te stellen.

 


weet jij zo ook waar ik dat kan vinden in mijn pc? ben meer een hardware mannetje haha


 


Ik heb dit gevonden. Hier wordt aangegeven dat mijn  pc 1gigabit zou kunnen halen.


Beste Toweringrex,

Zou u eens willen kijken wat deze site vermeld: https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Zou u dan ook graag een screenshot hier willen plaatsen zonder uw adres (i.v.m privacy)

 

 

 


Ik heb dit gevonden. Hier wordt aangegeven dat mijn  pc 1gigabit zou kunnen halen.

Hallo @Toweringrex , dat is dus goed die interne netwerksnelheid.

 


Hallo @Ice minelandr , @Toweringrex geeft al aan dat in zijn modem die snelheid staat.

 


Sorry JanD, heb even te snel gelezen :) :sweat_smile:


 


Ik heb overigens bonded koper


Toweringrex, Heeft u misschien een andere computer waar u de snelheid kan meten?

Want in het modem komt de snelheid dus gewoon binnen.


Ik heb 2 vaste pc’s hier staan en een laptop. De pc waar ik nu op werk heeft de beste internetkaart.

Ik zal voor de zekerheid nog even snel de laptop een slinger geven om te kijken of ik daar iets anders binnenkrijg.


Op de laptop ook een test gedaan met dezelfde uitkomst.

Overigens nu met KPN aan het bellen.

Daar zijn ze met de backoffice bezig te kijken wat er aan de hand is.

Zodra ik meer weet meld ik dat hier.


Hopelijk kunnen zij het probleem vinden, Toweringrex. Het ligt in ieder geval niet aan de pc zelf. 


In het telefoon gesprek wat ik net heb gehad wordt aangegeven dat ze de communicatie in de brief niet terug kunnen vinden en dus eigenlijk niks voor me kunnen doen. ze geven aan omdat je een 50 mbit abonnement hebt kun je niet hoger halen.

Ten eerste snap ik dan niet waarom ik 2 brieven krijg die suggereren dat ik naar een hogere snelheid ga.

en ten tweede is dit weer een loze belofte van KPN.

ik heb namelijk bijna 2 jaar lang betaald voor 100 mbit terwijl ik maar 44 kreeg en nu krijg ik volgens de brief meer maar wordt ik nu eigenlijk blij gemaakt met een dooie mus voor de zoveelste keer.


 


Dit is overigens wat ik zie in mijn modem op dit moment.

Heb ook ineens weer CRC errors.