Skip to main content

Goedemiddag Forum,

Ik heb van KPN een brief ontvangen die aangeeft dat ik omhoog zou gaan met mijn snelheid.
Ik krijg echter op dit moment maar 70 mbit binnen van de 176 mbit in de brief.

Zoals de brief suggereert zou ik gratis naar die snelheid overgezet moeten worden.

Hoe kan dit?

Dit is de brief die ik kreeg.

 

In het telefoon gesprek wat ik net heb gehad wordt aangegeven dat ze de communicatie in de brief niet terug kunnen vinden en dus eigenlijk niks voor me kunnen doen. ze geven aan omdat je een 50 mbit abonnement hebt kun je niet hoger halen.

Ten eerste snap ik dan niet waarom ik 2 brieven krijg die suggereren dat ik naar een hogere snelheid ga.

en ten tweede is dit weer een loze belofte van KPN.

ik heb namelijk bijna 2 jaar lang betaald voor 100 mbit terwijl ik maar 44 kreeg en nu krijg ik volgens de brief meer maar wordt ik nu eigenlijk blij gemaakt met een dooie mus voor de zoveelste keer.

Zou u eens in mijn.kpn.com kunnen kijken, welke snelheid er bij uw abonnement zit, want als ik het mag geloven zegt KPN 50mbit/s en u 100 mbit/s. Om de 180 mbit/s te kunnen halen heeft u namelijk een abonnement van 200 mbit/s nodig.


Euhm... als een KPN medewerker zegt dat u een 50 mbit abonnement heeft, kan het dan misschien wezen dat da ook zo is? Ik bedoel ... ze zijn niet helemaal achterlijk lijkt me... Wat staat er op uw factuur? Hoe heeft het abonnement wat u heeft?


kpn hussel 50mbit. Ik snap alleen niet waarom ik dan die brief krijg.


Dan kunt u eigenlijk niet hoger dan 50 mbit/s halen. U heeft een 200 mbit/s abonnement nodig om de 180 mbit/s te kunnen halen. De brief met de upgrade geeft alleen aan dat de 180 mbit/s mogelijk is. 


Vind de brief dan maar raar haha. Het is mij in ieder geval duidelijk dank jullie wel voor de hulp


Het goede nieuws is dat de 180 mbit/s in ieder geval gehaald kan worden op uw adres, als ik het modem mag geloven.:grinning:


Dan kunt u eigenlijk niet hoger dan 50 mbit/s halen. U heeft een 200 mbit/s abonnement nodig om de 180 mbit/s te kunnen halen. De brief met de upgrade geeft alleen aan dat de 180 mbit/s mogelijk is. 

Hallo @Ice minelandr , zoals je kunt zien komt het zelfs op het modem binnen.

Hallo @Toweringrex , heb je al eens een andere lan kabel geprobeerd en een andere poort op het modem?

Als je pc windows 10 heeft  kun je eens op de tab netwerk herstellen klikken, dan wordt alles gereset aangaande communicatie.

 


Beste JanD,

Als je abonnement van 50 mbit/s hebt, kun je toch niet hoger halen dan de 50 mbit/s. :thinking:


Andere kabel en poort geprobeerd inderdaad waar in windows 10 staat netwerk herstellen precies?


@JanD Ik heb het na even zoeken gevonden maar ik krijg nog steeds de 71 mbit binnen.

@Ice minelandr maar waarom krijg ik dan 70 mbit binnen? dat vind ik dus ook raar niet erg maar wel raar


@JanDIk heb het na even zoeken gevonden maar ik krijg nog steeds de 71 mbit binnen.

@Ice minelandrmaar waarom krijg ik dan 70 mbit binnen? dat vind ik dus ook raar niet erg maar wel raar

Ik vind het ook raar dat je 70 mbit/s binnenkrijgt. Hier zit ik dus ook mee; ligt het aan je abonnement of aan de verbinding?


Want aan de ene kant krijg je 180 mbit/s binnen op het modem, maar aan de andere kant heb je een abonnement voor 50 mbit/s


Dillema’s Dillema's haha


Ik denk dat het wachten op een moderator het beste is, want zij kunnen ook kijken achter de schermen wat de aan de hand is. De moderators reageren gemiddeld tussen de 24 en 48 uur. 

Misschien weten JanD en Nick83 nog andere dingen die gecontroleerd kunnen worden, want zoals ik het nu begrijp heeft Toweringrex

  1. Een abonnement van 50 mbit/s en komt er 180 mbit/s op het modem binnen
  2. Getest op meerdere computers met dezelfde resultaten.
  3. Een herstel van de computer gedaan, zonder resultaat.
  4. Andere kabels en poorten gebruikt, zonder resultaat
  5. Modem naar fabrieksinstellingen hersteld, zonder resultaat

@Ice minelandr  you got it 🙂 ga ik doen dankje voor de hulp


volgens mij gaat er weer iets goed mis met mijn internet…..

 


Merkt u er ook daadwerkelijk iets van?


Toweringrex, Hoe zit het modem (experiabox) op het isra punt aangesloten?


met een y kabel zit de experiabox op het israpunt aangesloten.

Ik merk vooral in games dat de boel hapert


Update: 

Vandaag met een vriendelijk meneer gesproken die 50 minuten is bezig geweest het een en ander uit te zoeken. Hij heeft voor morgen een monteur aangestuurd. Kijken wat die kan betekenen. 

Zodra ik meer weet post ik het hier weer.


Beste Toweringrex,

Hoe is het “monteursbezoek” gegaan?

 


Hoi @Toweringrex, de brief suggereert inderdaad dat je een snelheidsverhoging krijgt naar 176 Mbit/s. Dit is ook wel zo, echter het is niet een verhoging van de abonnementssnelheid. Het is een mededeling dat de lijn naar jouw huis een hogere snelheid heeft gekregen. Wil je deze ook halen, dan dien je jouw abonnement te verhogen naar 200 Mbit/s. Je hebt nu namelijk een abonnement tot 50 Mbit/s waar je er 70 van haalt. Wel komt de maximaal haalbare snelheid op jouw adres binnen op het modem. 

Ik ben het je eens dat de tekst anders doet vermoeden. Ik ga dan ook even uitzoeken hoe dit precies zit. De brief is wel vanuit KPN gestuurd toch? Niet vanuit KPN NetwerkNL? Dat kan ik niet zien, dat ontbreekt namelijk. Ik zal de uitkomst hier nog even weer delen in ieder geval.


Potverdrie :relaxed: . Dat is leuk. Heb hier ook bedraad 71 down met een 50 Mb/s abo. Dat is top. En 25 up.

Dat is overigens toch een prima snelheid, Toweringrex. Zeker als je bedenkt dat een 4k stream 'slechts’ 25 Mb/s is.

Via wifi is het steeds 38 down en 24 up. Ook prima. De netwerkkabel zit aardig in de weg aan de rechterkant v.d. laptop i.v.m. de muis. En dwars door de kamer ook.


@Bart_Z die brief deed me tevens terug denken aan een opmerking van een collega van jullie toen ik over wou stappen.

Hij zei ik citeer "zodra je snelheid omhoog kan gaan we dat voor je regelen".

Vandaar mijn vermoeden. 

De brief kwam vanuit kpn.

 


Als update op het contact met de monteur:

De monteur heeft de lijn bekeken en de centrale voor mijn lijn een software reset gegeven. De lijn had meerdere keren staan springen de afgelopen tijd.