Skip to main content

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een brief ontvangen dat de internetsnelheid bij mij in de straat is verhoogd. Nu zit ik op bonded vdsl met 2x21 Mbit/s (ongeveer). Volgens fourstack zou dat omhoog kunnen naar 2x100Mbit/s. Dat zou ik natuurlijk graag willen.

Als ik het goed begrepen heb moet er dan een omzetting van wijkkast naar straatkast plaatsvinden. Mijn vragen zijn:

1) gaat dat automatisch en moet ik gewoon geduld hebben? Of wordt dat pas omgezet als ik er om vraag?

2) Blijft de pair-bonding of wordt het teruggezet naar 1aderpaar? Elke sneldheids verhoging is natuurlijk mooi, maar in dit geval is meer toch een beetje beter.

​​​​​Haast heeft het allemaal niet. Zeker nu zijn er wel belangrijkere zaken maar ik vroeg het me gewoon af. Misschien dat iemand op het forum hier meer van afweet.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Als u klant van kpn bent gebeurt dit automatisch. Er gaat wel wat tijd over heen. Soms kan een medewerker dit wel iets versnellen. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. De snelheid hangt af van het type abonnement wat u heeft. 


Goedemiddag @svassema, welkom op het forum! Ik heb meteen even meegekeken. 200Mbit/s is al gewoon beschikbaar en leverbaar op jouw adres!
De nieuwe snelheid gebruikt ook gewoon pairbonding zoals je nu hebt.
Om hier gebruik van te maken kun je je abonnement aanpassen via je MijnKPN, via de chat op www.kpn.com/service of mijn telefonische collega's op 0800-0402. De nieuwe abonnementen zitten allemaal wel iets anders in elkaar.


Hoi Thomas,

Daar ging nou precies mijn vraag over. Ik heb een brief gekregen een tijdje geleden dat de snelheid binnen 2-6 weken automatisch omhoog ging. Ik hoefde daar niks voor te doen. De Hussel abonnementen vallen voor mij wat duurder uit dan ik nu heb. Dus als het even kan zou ik dat niet willen veranderen. Maar volgens jou moet ik mijn abonnement toch aanpassen?


Excuses! @svassema  Ik had niet goed naar je abonnement gekeken. Dat was mijn fout. Ik was in de veronderstelling dat je nog een van de abonnementen had met 40Mbit/s. In dat geval zou deze wijziging geen invloed hebben op je snelheid. 

Echter heb je en abonnement met 100Mbit/s. Je haalt daar nu ongeveer 40 van. Dit wordt straks 100Mbit/s. Hier hoef je verder niets voor te doen en gaan enkele dagen/weken overheen. Het is wat lastig concreet te zeggen wanneer dat gaat gebeuren.

Om 200Mbit/s te halen zul je wel je abonnement aan moeten passen.


De snelheidsverhoging is recent toegepast. En nu zit ik inderdaad op ca. 100 Mbit/s. Daar heb ik verder niks over te klagen. Maar ik heb nog wel een vraag voor mijn eigen gemoedsrust. 🙂 De modem laat 2x 111 Mbit/s zien. Begrijp ik het nu goed dat de downloadsnelheid van 1 lijn eigenlijk genegeerd wordt? Want de upload snelheid is namelijk wel 60MBit/s, dus over 2 lijnen. Ik heb er verder niks over te klagen maar de optie van 200 Mbit/s zie ik ook niet meer in mijnKPN.

 

En een bekabelde speedtest op het modem geeft het volgende:

 


De snelheidsverhoging is recent toegepast. En nu zit ik inderdaad op ca. 100 Mbit/s. Daar heb ik verder niks over te klagen. Maar ik heb nog wel een vraag voor mijn eigen gemoedsrust. 🙂 De modem laat 2x 111 Mbit/s zien. Begrijp ik het nu goed dat de downloadsnelheid van 1 lijn eigenlijk genegeerd wordt? Want de upload snelheid is namelijk wel 60MBit/s, dus over 2 lijnen. Ik heb er verder niks over te klagen maar de optie van 200 Mbit/s zie ik ook niet meer in mijnKPN.

Mooi om te zien! De snelheid wordt beperkt i.v.m. het abonnement, maar niet specifiek op 1 lijn voor zover ik weet. Upload wordt bij DSL nooit beperkt, dus dat is mooi meegenomen. :wink: