Skip to main content
Vraag

Brommend geluid wijkcentrale kast (Zwijndrecht)

• September 29, 2025
  • 23 reacties
  • 328 keer bekeken

Goedendag,

Direct naast mijn woning bij mijn achterdeur en schuin onder onze slaapkamer staat een wijkcentrale kast van KPN. Deze kast is enkele jaren geleden vervangen vanwege de VDSL verbinding en al vanaf het begin ben ik een klacht aan het melden via KPN en nu ook via Trigion dat er in deze kast iets erg aan het brommen is. Zo erg dat ik in de avonduren mijn ramen niet open kan zetten want het brommende geluid hoor je dan heel duidelijk.

Nu al diverse keren met Trigion een melding gemaakt maar ik heb het gevoel dat ze er niets aan doen.
Ik plaats nu hopelijk hier iets op de community in de hoop dat mijn klacht wel serieus genomen wordt. Mijn vermoeden zegt dat er iets aan de hand is met de ventilator, lijkt wel of er iets los zit of een kabel tegen aan zit wat een resonerend geluid veroorzaakt. Het geluid wat deze kast veroorzaakt gaat 24/7 door en begint nu steeds irritanter te worden. 

Vandaag wederom mijn klacht gemeld bij Trigion.
Graag verneem ik nu vanuit KPN wat hiervoor de oplossing gaat worden, lijkt mij niet de bedoeling dat omwoners van een wijkcentrale kast last mogen hebben van een constant brommend geluid.

Mvg
Raymond

23 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 29, 2025

Hoe en waar heb je dit gemeld? Hopelijk niet bij KPN als provider, want zij gaan er niet over.

Wel KPN Netwerk welke bereikbaar is via 0800-0150.

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar wat heeft Trigion hier mee te maken? 

Leen59
Wijsgeer
  • September 29, 2025

Je zou ook nog een melding via Fixi kunnen doen. De gemeente zet het dan door naar de verantwoordelijke partij.

• Auteur
  • Topper
  • September 29, 2025

Hoe en waar heb je dit gemeld? Hopelijk niet bij KPN als provider, want zij gaan er niet over.

Wel KPN Netwerk welke bereikbaar is via 0800-0150.

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar wat heeft Trigion hier mee te maken? 

Ik heb gebeld naar de klantenservice van KPN en na vele meldingen kreeg ik ineens te horen ik ga u doorverbinden naar Trigion die kunnen u verder helpen.

Trigion is zover ik heb begrepen verantwoordelijk voor de kasten en hardware, KPN gaat over de aansluitingen in de kast is mij verteld.

• Auteur
  • Topper
  • September 29, 2025

Je zou ook nog een melding via Fixi kunnen doen. De gemeente zet het dan door naar de verantwoordelijke partij.

Dat ga ik morgen dan proberen, bedankt voor de tip.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 29, 2025

Trigion lijkt mij niets anders dan het bedrijf wat voor de veiligheid van de kasten gaat. 

Ik zou echt aanraden om morgen eens KPN Netwerk op 0800-0150 te bellen.  

Leen59
Wijsgeer
  • September 29, 2025

Ik kan idd ook niets anders vinden over Trigion dan dat het een beveiligingsbedrijf bedrijf is. Heeft niets met techniek te maken.

• Auteur
  • Topper
  • October 1, 2025

Trigion lijkt mij niets anders dan het bedrijf wat voor de veiligheid van de kasten gaat. 

Ik zou echt aanraden om morgen eens KPN Netwerk op 0800-0150 te bellen.  

Bovenstaand nummer gebeld en krijg toch echt de mensen van Trigion aan de telefoon.
Tevens nu maar op FIXI aangemeld. Het geluid lijkt net alsof de ventilators aanlopen in de kast en het trillende geluid van het frame hoor je dan.

Gaat nu echt irritant worden en kom nergens verder om de klacht serieus op te laten lossen.
Ik zie de medewerker van KPN reageert wel met leuk op onze berichten maar het komen tot een oplossing is als reactie wat moeilijker denk ik.  😉

Leen59
Wijsgeer
  • October 1, 2025

Staat er misschien iets op die kast met een telefoonnummer erbij? En wat was de reactie van Trigion?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 2, 2025

@Jan van KPN Dit klinkt voor mij ook weer nieuw. Ik heb in het verleden naar dit nummer gebeld over een openstaande STAP58 kast, en dat verhaal werd netjes opgenomen. En ik zie hier in het forum dat mensen vaker worden doorverwezen voor zaken m.b.t. infrastructuur zoals KPN SDF-kastjes op straat of centrales.

Zie ook je collega Remco en Ik Combineer in dit topic:

https://community.kpn.com/internet-9/overlast-laagfrequent-geluid-wijkcentrale-619776?tid=619776&fid=9

Maar uiteindelijk beklaagt wjb zich over de afhandeling als hij van de topicstarter weer hoort dat het nummer ergens anders voor bedoeld is. Maar in andere situaties gaat het weer goed? 

Dan is het genoemde nummer wel goed,  en dan weer niet? Wat is het nou? Vaak lees ik het op het forum het telefonische kastje-muur verhaal.

Eerlijk gezegd wordt het tijd dat: 

- KPN aan consumenten helderheid geeft wat de procedure is voor het melden van problemen met straatkasten en gebouwen.

- De mensen achter 0800-0150 mogelijk beter geïnstrueerd worden.

Ik hoop dat er snel duidelijkheid in komt.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 2, 2025

Goedemorgen ​@rdeweerdt_76 , er is sprake van wat onduidelijkheid wat betreft welk nummer te bellen in dit soort situaties. Zodra ik hier meer over weet, meld ik me zo snel mogelijk. Alvast bedankt voor je begrip 🙏🏻

• Auteur
  • Topper
  • October 8, 2025

Staat er misschien iets op die kast met een telefoonnummer erbij? En wat was de reactie van Trigion?

Er staat helaas geen nummer op de kast.

• Auteur
  • Topper
  • October 8, 2025

Zoals hierboven aangegeven melding gemaakt in Fixi.
Krijg daar vandaag een melding van dat de kast niet van de gemeente is maar van KPN.  KPN zou de eigenaar zijn van deze kast volgens de Gemeente.
Indien ik niet verder kom zou ik met de Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid contact kunnen opnemen.

Tot op heden heeft nog niemand mij verder geholpen en het resonerende geluid blijft ook nu het iets koeler gaat worden duidelijk te horen.

• Auteur
  • Topper
  • October 8, 2025

Goedemorgen ​@rdeweerdt_76 , er is sprake van wat onduidelijkheid wat betreft welk nummer te bellen in dit soort situaties. Zodra ik hier meer over weet, meld ik me zo snel mogelijk. Alvast bedankt voor je begrip 🙏🏻

We zijn nu enkele dagen verder en hopelijk heeft u voor mij meer kunnen achterhalen met wie ik contact kan opnemen.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 8, 2025

Ik denk dat  0800-0150 de enige ingang is. En als ze tegensputteren, dat je toch even aandringt. In het verleden heb ik ook wel eens een openstaande kast gemeld, wat toen gewoon in dank werd afgenomen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 13, 2025

Hoi ​@rdeweerdt_76 en dank voor jouw geduld!
Het duurde even maar inmiddels heb ik hier terugkoppeling op ontvangen en je kunt toch 'gewoon' het nummer 0800 0150 bellen. Laat je ons hier ook nog even weten hoe dit is afgelopen?

• Auteur
  • Topper
  • October 13, 2025

Hallo Jan,
Bedankt voor uw reactie maar helaas vorige week weer gebeld en krijg ik weer een medewerker aan de telefoon die de klacht zou doorgeven maar tot op heden is er niets gebeurt.
Ik heb gevraagd kan je mij op de hoogte houden van de oplossing en hij vertelde ik heb uw nummer dus zal dit doorgeven. Ik heb ook duidelijk gezegd dat ik het gevoel heb dat ik niet serieus genomen wordt.

Het begint zo echt irritant te worden en moet nu echt opgelost gaan worden.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 14, 2025

Goedemorgen ​@rdeweerdt_76 en bedankt voor de terugkoppeling!

Als je hier vorige week voor hebt gebeld, kan ik je eigenlijk alleen maar vragen om nog even geduld te hebben, hoe vervelend dat ook is. Je hebt het bij de juiste afdeling aangekaart en ik heb vanaf hier geen mogelijkheid om dit proces voor je te versnellen, het spijt me :( Neemt natuurlijk niet weg dat ik ook hoop dat het snel wordt aangepakt 🙏🏻

• Auteur
  • Topper
  • October 22, 2025

Goedemorgen ​@rdeweerdt_76 en bedankt voor de terugkoppeling!

Als je hier vorige week voor hebt gebeld, kan ik je eigenlijk alleen maar vragen om nog even geduld te hebben, hoe vervelend dat ook is. Je hebt het bij de juiste afdeling aangekaart en ik heb vanaf hier geen mogelijkheid om dit proces voor je te versnellen, het spijt me :( Neemt natuurlijk niet weg dat ik ook hoop dat het snel wordt aangepakt 🙏🏻

Helaas maar we zijn nu enkele maanden / weken / dagen verder en het zoemende resonerende geluid blijft. Niemand belt terug en heb niet het gevoel dat er ook maar 1 melding van gemaakt is om er naar te laten kijken. Zie regelmatig een monteur van KPN werken in de kast en als je daar iets aanvraag zitten ze je aan te kijken van ik versta je niet en ook daar kom je niet mee verder.

SCHANDE dat dit zo lang moet duren. Ik wou dat ik de sleutel had om in het rechter deel van de kast te kunnen kijken, dan kan ik het zo zelf proberen op te lossen door misschien iets vast te zetten want dat wel het probleem zijn. Printplaat / Ventilator of iets anders wat een roterende beweging maakt zal echt het probleem zijn. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • October 23, 2025

@rdeweerdt_76 

zou je in jou Profiel onder “persoonlijke opmerkingen” het adres van deze wijkkast kunnen vermelden? en zorgen dat je profiel up to date is met jou eigen adres gegevens.

een van de Modarators ( ​@Jan van KPN ) kan dan deze gegevens doorspelen naar mij. dan kan ik intern nog een melding maken hiervan. dat kan ik er ook bij zetten dat er klachten komen van buurt bewoners. het kan zijn dat er dan wel actie wordt ondernomen. maar ik kan niks beloven.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 23, 2025

Dat is een heel goed idee ​@joey92 en top dat je ook weer zo mooi meedenkt :)
@rdeweerdt_76 , als jij je profiel in zou willen vullen dan kan ik je gegevens doorspelen aan ​@joey92. Geef je je hier even een seintje zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

• Auteur
  • Topper
  • October 30, 2025

@rdeweerdt_76 

zou je in jou Profiel onder “persoonlijke opmerkingen” het adres van deze wijkkast kunnen vermelden? en zorgen dat je profiel up to date is met jou eigen adres gegevens.

een van de Modarators ( ​@Jan van KPN ) kan dan deze gegevens doorspelen naar mij. dan kan ik intern nog een melding maken hiervan. dat kan ik er ook bij zetten dat er klachten komen van buurt bewoners. het kan zijn dat er dan wel actie wordt ondernomen. maar ik kan niks beloven.

Ik heb mijn gegevens aangepast maar ondertussen ook een reactie gekregen van een nieuwe partij namelijk “Breijer” .

Ze geven aan dat er een verouderde koelapparatuur is en hiervoor zijn nieuwe onderdelen besteld maar onbekend wanneer deze binnen zijn en vervangen gaan worden. Verder zijn er geen overmatige geluiden te horen. 

Geen idee maar als ik hier gewoon binnen zit met mijn rooster van het raam open blijf ik het resonerende zoemende geluid toch echt horen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 30, 2025

Geen idee maar als ik hier gewoon binnen zit met mijn rooster van het raam open blijf ik het resonerende zoemende geluid toch echt horen.

Dan moet je nog even geduld hebben tot de onderdelen binnen zijn en vervangen gaan worden.

Er is in ieder geval werk van gemaakt ​@rdeweerdt_76 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 3, 2025

Hopelijk ontvangen ze snel de nieuwe onderdelen voor de koelapparatuur ​@rdeweerdt_76, ik hoop in ieder geval heel hard met je mee🙏🏻