Skip to main content
Ik ben benieuwd of ik via mijn modem de internetgeschiedenis van mijn dochter kan bekijken. Ik verdenk haar ervan op bepaalde chatsites te zitten waar je altijd die vieze pedofiele mannen via tv betrapt ziet worden. Is dit mogelijk via deze modem om de internetgeschiedenis van haar op te slaan en terug te kijken. Zo ja, hoe?
Hallo @Raptor Saffraan , dat is via de modem niet te zien, maar je kunt wel haar browsergeschiedenis bekijken van het apparaat waarmee ze 'computert', de laptop, de tablet of de smartphone bijvoorbeeld.
Die verwijderd ze dus...
Die verwijderd ze dus...

Hallo @Raptor Saffraan Slimme dochter.

Echter, een 'echt goede' computerkenner bij de een computerwinkel of zo weet alles alsnog te achterhalen, dus als je het per sé wilt weten....
Heel verstandige dochter...


Die verwijderd ze dus...Hallo @Raptor Saffraan Slimme dochter.

Echter, een 'echt goede' computerkenner bij de een computerwinkel of zo weet alles alsnog te achterhalen, dus als je het per sé wilt weten....




Als ze een incognito tabblad heeft gebruikt als het goed is niet...
Heel verstandige dochter...

Hallo @Raptor Saffraan en als ze meerderjarig is heb je er niets (meer) over te vertellen in deze kwestie.
Als ze nog een kind is, dan zul je gewoon moeten zorgen dat je in de buurt bent als ze achter internet zit. Ik weet niet precies wat de bedoeling is... maar wat je eventueel kunt doen is een kind vriendelijke dns server instellen. Dan is "adult content" niet bereikbaar.
Heel verstandige dochter...Hallo @Raptor Saffraan en als ze meerderjarig is heb je er niets (meer) over te vertellen in deze kwestie.

Maar wat moet je nu toch als bezorgde ouder met zo'n antwoord. 😖

Hoi Raptor, welkom op het forum. 

 

Kinderen en pubers worden inderdaad steeds handiger dan ouders op dit vlak, soms nog handiger zelfs. Het is wel lastig om dit te monitoren, helemaal op een simpele manier. Hoewel ik dit zelf nog niet heb gebruikt komt ik enkele 'simpelere’ dingen tegen als ik hierop zoek. 

1 ervan is in Windows 10 zelf. In Windows 10 is het bijvoorbeeld mogelijk om een speciaal kinderaccount aan te maken, waarbij het mogelijk is om ongeschikte websites te blokkeren en zelfs alleen te werken met een whitelist. Ook kan er ingesteld worden welke programma’s toegestaan zijn. Daarnaast kun je onder Windows uiteraard zelfgekozen software inclusief internetfilters installeren.

 

Een ervan die ik tegenkom is Kidlogger, die ook een gratis versie aanbiedt. Hier zul je even mee moeten experimenteren op eigen risico, ik heb hiermee niet gewerkt dus kan de werking niet garanderen. De review van Techradar is redelijk positief, nadeel van de gratis versie is dat je niets kunt blokkeren, maar je hebt wel inzicht. Het account van je dochter moet in dat geval geen administartor rechten hebben, anders kan het zelf weer aanpassen en heeft het geen nut. 

 

Verder heb je ook nog een paar andere opties die iets ingewikkelder zijn. Je kunt het ook nog helemaal uitbesteden aan een computerzaak die hierin iets meer ervaring hebben misschien, dat zal in ieder geval niet de goedkoopste manier zijn. 

 

Ik hoop dat de users voor mij nog iets zinnigs kunnen zeggen over wat ik hier zojuist heb geplaatst. 


OpenDNS is ook heel geschikt voor het filteren van ongewenste inhoud.

Â