Skip to main content
Antwoord

Buitengebied 4G modem voegt geen extra snelheid meer toe

• October 4, 2025
  • 4 reacties
  • 47 keer bekeken

Hoi, mijn buitengebied modem doet niet meer mee, want ik heb een dramatische 8Mbps down en 2Mbps upĀ snelheid. De lampjes op het buiten gebied modem zijn allemaal ok. Ook de lampjes op mijn gewone modem zijn ok. Ik heb beiden al een keer uit en aan gezet.

Kunt u dit aub snel verhelpen, want ik kan al een paar dagen niet normaal tv kijken.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Ardie65Ā geef eerst de modem eens een fabrieks-reset, met de 4G-router losgekoppeld.

Geef daarna de 4G-router een fabrieks-reset en koppel e.e.a. weer als nieuw uit de doos.

Gewoon aan-uitzetten is dus NIET resetten.

Ā 

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 4, 2025

Beste ​@Ardie65Ā geef eerst de modem eens een fabrieks-reset, met de 4G-router losgekoppeld.

Geef daarna de 4G-router een fabrieks-reset en koppel e.e.a. weer als nieuw uit de doos.

Gewoon aan-uitzetten is dus NIET resetten.

Ā 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 4, 2025

Hoi Jan,

Yesss...

Ik heb ze losgekoppeld. Beiden een factory reset gegeven met een cocktail prikkertje bij de reset. Nadat beiden weer geheel opgestart waren, heb ik het buitengebied modem weer aangekoppeld. En nu heb ik weer ruim 60Mbps down en 30Mbps up.

Dank voor de snelle hulp!

GroetZ, Ardie!

Ā 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 6, 2025

Hoi ​@Ardie65Ā , welkom hier op de KPN Community en bedankt voor jouw bericht :)
Fijn om te zien dat het probleem al is verholpen dankzij de (altijd) goede input van ​@JanDĀ en ook mooi dat je dat hier nog even hebt laten weten! Mocht je in de toekomst weer eens hulp nodig hebben, laat het ons dan ook vooral weer weten!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 6, 2025

Hoi Jan,

Yesss...

Ik heb ze losgekoppeld. Beiden een factory reset gegeven met een cocktail prikkertje bij de reset. Nadat beiden weer geheel opgestart waren, heb ik het buitengebied modem weer aangekoppeld. En nu heb ik weer ruim 60Mbps down en 30Mbps up.

Dank voor de snelle hulp!

GroetZ, Ardie!

Ā 

Graag gedaan ​@Ardie65Ā