Skip to main content

Beste KPN,

 

Ik ben al bijna 2 jaar met smart op KPN buitengebied 4G aan het wachten. We beschikken op ons adres slechts over een koperlijntje waarmee we niet boven 11MB uitkomen. De aanvulling van 4G leek  een mooie aanvulling maar volgens de postcode check is 4G buitengebied niet beschikbaar. Vreemd want we betalen al jaren tamelijk veel abonnementskosten. 

Wat ik echter niet helemaal snap is dat na inloggen op mijn KPN, het pakket 50MB hussel wordt geboden. Zou dat in ons geval dan een abonnement van Expediabox met extra 4G modem zijn? De website is daar niet helder over. 

 

Alvast dank voor uw reactie!

Beste KPN,

 

Ik ben al bijna 2 jaar met smart op KPN buitengebied 4G aan het wachten. We beschikken op ons adres slechts over een koperlijntje waarmee we niet boven 11MB uitkomen. De aanvulling van 4G leek  een mooie aanvulling maar volgens de postcode check is 4G buitengebied niet beschikbaar. Vreemd want we betalen al jaren tamelijk veel abonnementskosten. 

Wat ik echter niet helemaal snap is dat na inloggen op mijn KPN, het pakket 50MB hussel wordt geboden. Zou dat in ons geval dan een abonnement van Expediabox met extra 4G modem zijn? De website is daar niet helder over. 

 

Alvast dank voor uw reactie!

Beste DHC,

 

Wat krijg je hier te zien als mogelijk op jouw adres:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Plaats er eens een screenshot van (maar wel even je postcode verwijderen). Als je zorgt dat je forumprofiel is ingevuld met je klantnummer, postcode & huisnummer kan een KPN medewerker al je gegevens opzoeken en kijken wat er precies mogelijk is.

 


Beste,

 

Dit is wat ik dan zie.

 

Dank


Jeetje… Dit zou toch wel tot buitengebied gerekend mogen worden zou je zeggen. Zeker gezien het feit er ook geen upgrades in de planning staan.

De er 50MBit/s Hussel wordt aangeboden klopt wel, omdat dat in principe het laagste pakket is welke KPN aanbiedt. Tijdens het bestelproces ga je vanzelf een melding krijgen dat KPN verwacht dat 11MBit/s de maximale snelheid gaat zijn.

Zoals het bovenstaande screenshot aangeeft heb je verder eigenlijk weinig van KPN te verwachten. Zijn er eventueel andere mogelijkheden zoals kabel of een andere glasvezel-provider? Want dan zou ik daar eens naar kijken. 11MBit/s is wel erg krap...


Jeetje… Dit zou toch wel tot buitengebied gerekend mogen worden zou je zeggen. Zeker gezien het feit er ook geen upgrades in de planning staan.

De er 50MBit/s Hussel wordt aangeboden klopt wel, omdat dat in principe het laagste pakket is welke KPN aanbiedt. Tijdens het bestelproces ga je vanzelf een melding krijgen dat KPN verwacht dat 11MBit/s de maximale snelheid gaat zijn.

Zoals het bovenstaande screenshot aangeeft heb je verder eigenlijk weinig van KPN te verwachten. Zijn er eventueel andere mogelijkheden zoals kabel of een andere glasvezel-provider? Want dan zou ik daar eens naar kijken. 11MBit/s is wel erg krap...

Dankje TFHFony,

Hopelijk pikt KPN dit op en bieden ze alsnog de mogelijkheid voor buitengebied 4G. Kabel en glasvezel zijn op dit adres helaas niet beschikbaar. 4G lijkt dus de enige optie.

 


Hoi DHC, welkom op het forum! Ik kan met met 11 Mbit voorstellen dat je graag gebruik zou willen maken van Sneller Internet Buitengebied. Echter, zoals het screenshot ook al aangeeft, jouw adres wordt niet als buitengebied gerekend. Dat heeft niets te maken met de haalbare bandbreedte of iets dergelijks, maar echt puur met locatie. Buitengebied moet ook echt buitengebied zijn. Dit om te zorgen dat we de belasting op het mobiele netwerk goed verdelen. Dus als jij, bijvoorbeeld, aan de rand van of net buiten een dorp woont, dan begrijp ik dat het als buitengebied voelt, maar dat is het dan niet. Als je denkt dat dit incorrect is, en het zou wél echt buitengebied moeten zijn, vul dan even je adres in op je forumprofiel, dan kan ik het controleren. Laat even weten als je het hebt ingevuld.


Beste Erik,

 

Dank voor je reactie. Ik heb het adres nu aan mijn profiel toegevoegd. Het betreft een gebied met sportvelden tegen de stad aan. De discussie blijft dus hangen op wat buitengebied is of niet. Jammer dat dat zo strikt wordt toegepast. Toch dank.

 


Hallo @DHC , 11Mbit/s download is te hoog om in aanmerking te komen voor buitengebied.

Met 11Mbit/s zou je theoretisch TV in HD kunnen kijken en tegelijkinternetten, als je TV in SD kijkt en tegelijk internet heb je meer internetsnelheid.

 


@JanD ,

Je hebt het een beetje mis. Onderstaande van de website van KPN.

Wanneer heb ik recht op Sneller Internet Buitengebied?

Sneller Internet Buitengebied is beschikbaar voor iedereen die in een gebied in Nederland woont:

  • waar de komende 6 maanden niet meer dan 30 Mbit/sec downloadsnelheid bereikt kan worden via het KPN netwerk;
  • dat in het buitengebied ligt met voldoende capaciteit op het 4G netwerk;
  • dat in het buitengebied ligt waar voldoende 4G binnenshuisdekking is.

Bovenstaande punten verschillen per woning. Daarom kan het voorkomen dat jij wel Sneller Internet Buitengebied kunt bestellen en je buurman niet.


Hallo @DHC , jouw screendump laat echter iets anders zien:

Geen internet buitengebied


Hallo @DHC , jouw screendump laat echter iets anders zien:

Geen internet buitengebied

Dag JanD,

Ik heb te maken met een hele lage snelheid, geen uitzicht op snelheidsverhoging via glasvezel oid binnen 6 maanden maar helaas wordt mijn postcode niet aangemerkt als buitengebied. Ik zou toch wel heel graag in aanmerking willen komen voor 4G buitgengebied (lijkt technisch haalbaar) maar is administratief dus blijkbaar lastig. Ik hoop op wat coulance van KPN om de postcodegebied restricties is flexibeler te hanteren.


Met 11Mbit/s is best nog goed te werken, maar iets meer snelheid is fijner, ik heb het 18 jaar met 12Mbit/s moeten doen.

 


Dank voor je reactie. Ik heb het adres nu aan mijn profiel toegevoegd. Het betreft een gebied met sportvelden tegen de stad aan. De discussie blijft dus hangen op wat buitengebied is of niet. Jammer dat dat zo strikt wordt toegepast. Toch dank.

 

Ik heb gekeken naar je postcode en dit is helaas geen buitengebied. Weliswaar ligt het tegen sportvelden aan net buiten de stad. Maar wel er vlak naast, met ook andere, grote, bewoning aan alle kanten eromheen. Dat valt niet onder buitengebied. Voornamelijk omdat we in een dergelijk bewoond gebied die extra belasting op het mobiele netwerk niet willen. Want, als jij in je eentje daar zou zitten met Sneller Internet Buitengebied, ja dan kan het nog. Maar als jou hele straat het dan bij hun abonnement zou krijgen, dan kan het ten koste gaan van regulier mobiel gebruik.

Ik kan je dan ook niets anders vertellen dan afwachten. Hopelijk gaan we in de nabije toekomst netwerkupgrades doen in jouw postcode gebied. Houd de postcode check in de gaten. Als er geplande upgrades zijn in de komende twee maanden worden ze ook daar vermeld.


Er is nog een andere optie. Ik heb alleen geen idee wat het bedrag gaat zijn: Je zou op https://www.mijnaansluiting.nl/ eens kunnen aanvragen wat de kosten zijn om een Ziggo aansluiting aan te laten leggen. 


Heb je nog geluk daar, wij hebben hooguit 4 mbit down en 800 kbps up.