Skip to main content

L.S.,

Er is al veel gesproken over het beƫindigen van de vaste telefoonlijn. Helaas is deze info niet voldoende voor vaste lijnen (over koper) in het buitengebied. Als nog steeds gebruiker van een vaste telefoonlijn in het buitengebied de vraag wat doet KPN voor hun klanten die Internet en een vaste telefoonlijn hebben over koper (ADSL) en niet in het verzorgingsgebied liggen van KPN of welke andere aanbieder (+/- 300 meter buiten een verzorgingsgebied). Om de snelheid een beetje op te krikken is een 4G-modem ook in gebruik. Wat gebeurt er als KPN koper verlaat voor mijn internet aansluiting die ook over de koper draad loopt?

Er liggen voor mijn huis 20 HDPE buizen waar makkelijk een glasvezelkabel kan worden ingeblazen. Veel graafwerk is niet nodig.

Ik ben niet meer op de hoogte van de huidige telefoonwet, maar vroeger had KPN (PTT) aansluitverplichting voor abonnees. Verlang terug naar PTT-staatsbedrijf. Netwerken van KPN zijn ondenkbaar in andere handen dan ā€¦..

Met vriendelijke groet,

Rob van der Velden

Oud PTT Medewerker vanaf 1961.

=====

Er is al veel gesproken over het beƫindigen van de vaste telefoonlijn.

Dat gebeurt alleen in gebieden waar KPN over glasvezel kan leveren. Als KPN bij u geen glasvezel heeft liggen, dan gebeurt er dus helemaal niets. Dan blijft KPN gewoon over koper leveren.