Skip to main content

Ik heb onlangs een brief van KPN ontvangen dat binnen een maand de internetsnelheid verhoogd gaat worden van 100 Mbit naar 200 Mbit. Nu heeft mijn buurman vorig jaar een gratis verhoging gehad van 100 Mbit naar 1000 Mbit. We hebben alle twee hetzelfde Hussellabonnement. Mijn vraag: waarom is er onderscheid tussen de ene klant en de andere?

Dat wordt random, lees willekeurig, door KPN bepaald @Frank B te D 

Het werkt net als bij een loterij, jij hebt toevallig het verkeerde lotnummer, lees klantnummer.

 


En de meeste mensen krijgen helemaal niks...


en die stappen over omdat ze niet gediend zijn van dit soort willekeur.


en die stappen over omdat ze niet gediend zijn van dit soort willekeur.

Haha ... grappenmaker 😁


😁


Ik heb onlangs een brief van KPN ontvangen dat binnen een maand de internetsnelheid verhoogd gaat worden van 100 Mbit naar 200 Mbit. Nu heeft mijn buurman vorig jaar een gratis verhoging gehad van 100 Mbit naar 1000 Mbit. We hebben alle twee hetzelfde Hussellabonnement. Mijn vraag: waarom is er onderscheid tussen de ene klant en de andere?

Van 100 Mbit/s naar 1000 Mbit/s gratis lijkt me een beetje een sterk verhaal...


Hallo @Frank B te D ,

De abonnementen van jou en jouw buurman zijn mogelijk toch niet helemaal hetzelfde. Er kan bv een verschil zijn in de einddatum van het contract. Of er is een verschil in hoe lang je al klant bent. Dit soort acties doet KPN om klanten te behouden. Met zo’n gratis verhoging van de internetsnelheid zal je niet snel de neiging hebben om over te stappen naar een concurrent. 

Voor de rest lijkt het ook op willekeur. Ik had een jaar geleden nog 50 Mbit/s en ik heb in juni 2023 uiteindelijk zelf maar mijn abonnement verlengd op gunstiger voorwaarden tegen een lagere prijs.
 

Maar ik heb ook het idee dat klanten die al heeeeeeel lang klant zijn juist minder profiteren van gratis verhogingen vanuit KPN. KPN zal incalculeren dat deze klanten niet snel zullen overstappen. 


Ik heb onlangs een brief van KPN ontvangen dat binnen een maand de internetsnelheid verhoogd gaat worden van 100 Mbit naar 200 Mbit. Nu heeft mijn buurman vorig jaar een gratis verhoging gehad van 100 Mbit naar 1000 Mbit. We hebben alle twee hetzelfde Hussellabonnement. Mijn vraag: waarom is er onderscheid tussen de ene klant en de andere?

Van 100 Mbit/s naar 1000 Mbit/s gratis lijkt me een beetje een sterk verhaal...

Er zijn meer klanten die dat gekregen hebben. Ik heb het eerder gelezen.

Was bij mobiele abonnementen ook zo. Daar is KPN een poosje aan het strooien geweest met extra data. Soms was dat echt idioot. Bijvoorbeeld iemand met een 3 GB data abonnement kreeg er zomaar 25 GB bij. Dat je denkt: wat is dat nou voor onzin. 

En daarbij was het ook zo: man en vrouw beide zelfde abonnement, op zelfde dag afgesloten. De 1 kreeg het wel en de ander niet. Leuk hoor.

Vaak zat zijn het ook klanten die internet helemaal niet veel gebruiken. Opa in het verzorgingshuis die alleen maar tv kijkt en niet eens weet wat internet is krijgt 1000 Gbit. Super hoor 👍


Ik heb onlangs een brief van KPN ontvangen dat binnen een maand de internetsnelheid verhoogd gaat worden van 100 Mbit naar 200 Mbit. Nu heeft mijn buurman vorig jaar een gratis verhoging gehad van 100 Mbit naar 1000 Mbit. We hebben alle twee hetzelfde Hussellabonnement. Mijn vraag: waarom is er onderscheid tussen de ene klant en de andere?

Van 100 Mbit/s naar 1000 Mbit/s gratis lijkt me een beetje een sterk verhaal...

Er zijn meer klanten die dat gekregen hebben. Ik heb het eerder gelezen.

Was bij mobiele abonnementen ook zo. Daar is KPN een poosje aan het strooien geweest met extra data. Soms was dat echt idioot. Bijvoorbeeld iemand met een 3 GB data abonnement kreeg er zomaar 25 GB bij. Dat je denkt: wat is dat nou voor onzin. 

En daarbij was het ook zo: man en vrouw beide zelfde abonnement, op zelfde dag afgesloten. De 1 kreeg het wel en de ander niet. Leuk hoor.

Vaak zat zijn het ook klanten die internet helemaal niet veel gebruiken. Opa in het verzorgingshuis die alleen maar tv kijkt en niet eens weet wat internet is krijgt 1000 Gbit. Super hoor 👍

Ja dat is vragen om frustraties bij de consument! 


Ja dat is vragen om frustraties bij de consument! 

Dat hoeft niet @SaltyBart , want wat niet weet, wat niet deert is een gezegde.

Als mijn buurman een gratis aanpassing krijgt en hij vertelt mij dat niet, heb ik geen frustratie, als ik die al zou krijgen, denk het niet. Er zijn ook mensen die de postcodeloterij winnen, ik niet want ik doe niet mee, dus geen onnodige frustratie aan mijn kant.

Omdat ik op het forum zit weet ik er van, nou en. De meesten zitten niet op het forum en hebben geen contact met de buren, dus die frustratie zal wel meevallen.

 


Ja dat is vragen om frustraties bij de consument! 

Dat hoeft niet @SaltyBart , want wat niet weet, wat niet deert is een gezegde.

Als mijn buurman een gratis aanpassing krijgt en hij vertelt mij dat niet, heb ik geen frustratie, als ik die al zou krijgen, denk het niet. Er zijn ook mensen die de postcodeloterij winnen, ik niet want ik doe niet mee, dus geen onnodige frustratie aan mijn kant.

Omdat ik op het forum zit weet ik er van, nou en. De meesten zitten niet op het forum en hebben geen contact met de buren, dus die frustratie zal wel meevallen.

 

Ik lees regelmatig dit soort gefrustreerde berichten hier, dus buren praten meer met elkaar dan jij  denkt 😉


Beter is om jezelf niet te vergelijken met de buren. Verschil zal er altijd zijn. Het is ook echt nooit goed he 🤐


kijk, dat er verschil is tussen bestaande klanten en nieuwe klanten kan ik marketing-technisch snappen, vind ik niet leuk, maar ok. Maar dat willekeurige bestaande klanten gratis upgrades krijgen om ze maar vast houden tov klanten die jaren klant zijn, is voor mij een reden om over te stappen. 

Als je als bestaande klant geen korting krijgt is niet te verklaren, maar dat je ook nog moet meebetalen aan korting voor anderen is die befaamde druppel en die overlopende emmer.

En overstappen is kipsimpel, dezelfde glasvezel blijft in gebruik.


Nou... iemand een upgrade gaven naar 1000 mbit kost KPN niets. Of nagenoeg niets. Zeker niet als ze dat aan opa in het bejaardentehuis doen. Ze weten daar bij KPN waarschijnlijk wel aan wie ze het geven. Aan klanten die zelf nooit een sneller abonnement zouden nemen. 


Reageer