Skip to main content

Hoi!

 

Ik ben net verhuist naar een adres waar een caiway glasvezel kastje (CIF) zit aangesloten. Zelf heb ik een kpn pakket besteld en ontvangen (internet en tv). Heb ik een extra kastje nodig? Ik zou graag een monteur willen zien, maar de website laat mij geen afspraken maken.  

Heeft u deze aansluiting toevallig ergens in huis?

 


Of deze?

 


De medewerkers hier kunnen een monteur voor u inplannen die de aansluiting en verbinding in orde maken. Vul u profiel aan zodat medewerkers dit met u in orde kunnen maken.

Let op! Het is druk op het forum dus enkele dagen wachten is mogelijk.

Het zelf aansluiten van het pakket is op zich niet heel moeilijk. Mits de aansluitingen in huis nog in tact zijn.

 


Misschien de bovenste wel in de keuken. Maar het is een oud huis, en weer dus niet of dat wandcontact het doet


Heb mijn profiel aangepast.

waarschijnlijk is de benodigde aansluiting niet aanwezig. Wat is dan nu de vervolgstap ?


Op deze site kunt u kijken of er een aansluiting beschikbaar is van KPN.

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

U kunt ook op www.kpn.com een check doen of er op u huis een aansluiting aanwezig is.

Misschien even bij de buren checken waar de aansluitingen zitten. Misschien hebben oude bewoners de ongebruikte aansluiting die ze niet gebruikte weggewerkt.


Via de link staat er dat ik niet het snelle buitengebied internet kan, ookal kon ik dit toch via kon bestellen..


Via de link staat er dat ik niet het snelle buitengebied internet kan, ookal kon ik dit toch via kon bestellen..

Wat zegt die site over de te halen snelheid op jouw adres?

Ik vermoedt dat het vrij laag is, zoja, dan doe je er verstandig aan het KPN traject verder te stoppen en te informeren naar providers die over de CIF glasvezel leveren.

Tegenwoordig valt die glasvezel van CIF onder DeltaFiber NL. De investeerder hierachter heeft ook al een tijdje interesse om KPN over te nemen, maar of dat gaat gebeuren is koffiedik kijken.


Zie onderstaande.

 Vrijdag gaat het abonnement in, mocht het niet werken, kunnen we dan nog opzeggen ? 


Ik zou even bellen met 0800-0402 om te kijken wat er mogelijk is.


Je kunt met zo'n snelheid niet eens fatsoenlijk internetten, laat staan HD TV kijken. Dat terwijl je een glasvezel in huis hebt liggen. 

Ik zou annuleren en een abonnement via de CIF glasvezel nemen.


Zie onderstaande.

 Vrijdag gaat het abonnement in, mocht het niet werken, kunnen we dan nog opzeggen ? 

Je kan binnen 14 dagen kostenloos annuleren. Maar het is bij KPN al een jaar ofzo erg druk en soms na veel vragen plannen ze dan een monteur is, maar wel pas na 2 weken zodat je niet meer kan opzeggen.

Heel misschien kan men Sneller Internet Buitengebied regelen, maar als je b.v. 50Mbps abo hebt besteld, zuo dat er eigenlijk standaard al bij moeten zitten. Maar als er glasvezel is, kiezen mensen logischer wijze voor glasvezel, dus kan best zijn dat KPN op jouw locatie niet veel 4G capaciteit over heeft dus dan blijft het moeilijk.

Verder is het zo dat als vorige bewoners glasvezel hadden, die telefoonlijn niet wellicht best is en de 10Mbps misschien theoretisch is. Heb genoeg verhalen gezeien wat dat betreft.


@helpmij7156 

welkom op het kpn forum

mijn advies is Caiway te nemen

ik snap niet dat itv aangeboden wordt op deze aansluiting (of is dat digitenne)

ga echt naar caiway en voorkom alle problemen

ik zelf ben super tevreden over kpn maar heb dan wel 500/500 over glasvezel

maar voorkom teleurstelling en mijn advies glasvezel van helaas caiway en niet kpn

cogas gebied zeker ?

 


@tmoesel 

4g is daar geen optie

 


Jeetje. Ik ga mee met Peter-keetFM en zou daar ook voor Caiway kiezen. KPN wordt niks helaas.


Bedankt voor jullie hulp.

Volgende week komt een monteur van KPN het gratis installeren, werkt het niet, of niet naar behoren, dan stap ik over naar Caiway.


Bedankt voor jullie hulp.

Volgende week komt een monteur van KPN het gratis installeren, werkt het niet, of niet naar behoren, dan stap ik over naar Caiway.

Ik zou er niet veel van verwachten met die snelheid 

Wat in de praktijk nog lager zou liggen 

Ik persoonlijk zal ik altijd voor glasvezel gaan 

Ook al is het de concurrent 


Bedankt voor jullie hulp.

Volgende week komt een monteur van KPN het gratis installeren, werkt het niet, of niet naar behoren, dan stap ik over naar Caiway.

Hallo @helpmij7156 

In de praktijk wordt het dan óf tv kijken of internetten met die snelheid van 10Mbit/s.

Ik zou in ieder geval de decoder in SD zetten in plaats van HD, dan kun je behalve tv kijken ook nog een beetje internetten.

Succes.

 


Jullie hebben mij overgehaald.

Heb het abonnement geannuleerd bij KPN en ga nu proberen bij Caiway


Jullie hebben mij overgehaald.

Heb het abonnement geannuleerd bij KPN en ga nu proberen bij Caiway

Verstandige keuze 

Voorkomt een hoop ongemak 

👍


Ik ga je (forum)naam even onthouden en ben benieuwd naar de ervaringen over enkele maanden.


Ik ga je (forum)naam even onthouden en ben benieuwd naar de ervaringen over enkele maanden.

Hoezo dat dan? 

Ik heb een kennis die heeft caiway 

En daar een netgear r7000 router op aangesloten 

Hij heeft al jaren glasvezel van caiway 

Nooit problemen gehad 


Jullie hebben mij overgehaald.

Heb het abonnement geannuleerd bij KPN en ga nu proberen bij Caiway

Gelukkig maar, naast dat ADSL download snelheid maar theoretisch 10Mbps is, is de upload snelheid voor dergelijke situatie minder dan 1Mbps. Heb al meerdere mensen gezien op dit forum die daardoor niet konden thuiswerken. Met glasvezel is dit alles geen probleem.

Als je in Cogas gebied zit, kun je uit in 10 providers kiezen. Caiway is de grootste/bekenste, maar kijk anders even op cogas.nl naar de lijst met dienstaanbieders.

Bij ons is de situatie vergelijkbaar, ook een gas/energie  bedrijf (RENDO) die eigenaar is van de glasvezel, en zijn diverse internet service providers die erover hun diensten aanbieden.


@tmoesel

Dat was mijn vraag 

Ik weet niet wat topic starter heeft 

Dat kan ik niet zien vanaf hier 

Daarom het vraagteken op het eind

Hier (gedeelte) van hof van Twente is het wel cogas gebied 

Ik val net onder Rijssen/Holten 

Kpn-netwerk 

 


Heb nog eens even weer gezocht en voor zover ik al dacht en aannam, vallen CIF en Caiway al een tijdje onder de nieuwe naam of verzameling DeltaFiber NL van investeerder EQT.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/delta-neemt-cif-en-caiway-over/

https://www.wij-regelen.nl/wie-is-cif/

Bij ons deden mensen van CIF het voorwerk kan ik mij herinnneren. Daarna was er een inloopavond met alle providers. Veel folders en aanbiedingen en goede info. Caiway ging ook nog actief langs de deuren (zag ik later op camera beelden).


Reageer